تصور می‌کنید اکثر اعمال جراحی پلاستیک برای داشتن بینی کوچک‌تر یا باسنی بزرگ‌تر است؟ اشتباه می‌کنید. همان‌طور که در بخش اول گفتیم این روزها جراحی زیبایی بینی دیگر قدیمی شده و جراحی پلاستیک از لیپوساکشن و کشیدن پوست فراتر رفته و وارد حوزه‌های عجیبی شده است. به خواندن ادامه دهید تا از اعمال جراحی پلاستیک عجیب که فکرش را هم نمی‌کنید آگاه شوید.


ترمیم لبخند لثه‌ای

لبخند بعضی افراد به‌ گونه‌ای است که وقتی لبخند می‌زنند، میزان زیادی از لثه‌ی‌شان نمایان می‌شود. دندانپزشکان با کم کردن خط لثه این مشکل را حل می‌کنند، اما جراحی پلاستیک راه حل جدیدی پیدا کرده است. در روش جراحی پلاستیک، ماهیچه‌هایی که لب را به بالا می‌کشند، شکاف داده می‌شوند و یک جداکننده بین آن‌ها قرار می‌گیرد تا دوباره به هم متصل نشوند. این جراحی کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و طول درمانش کوتاه است.


کوچک و بزرگ کردن فک

وقتی فک زیادی کوچک یا بزرگ باشد، متخصصان دهان و دندان آن را از دو ناحیه می‌شکنند و دوباره سر جایش قرار می‌دهند. این جراحی بسیار دردناک است اما تاثیر زیادی روی ظاهر، غذا خوردن و اعتماد به نفس فرد دارد.


در جراحی پلاستیک پیوند مژه، مژه‌ها می‌توانند مجدد بازیابی و رشد پیدا کنند.

پیوند مژه

همه در مورد پیوند مو شنیده‌ایم، اما به‌نظر می‌رسد این روزها مژه را هم پیوند می‌زنند. مژه‌های اکثر افراد با بالا رفتن سن، نازک می‌شود و می‌ریزد؛ اما با این جراحی پلاستیک، می‌توانند مژه‌های خود را بازیابی کنند.


ایجاد چال

همه‌ی افراد آن‌قدر خوش‌شانس نیستند که با چال متولد شوند، اما جراحی پلاستیک کاری کرده که هر کسی می‌تواند چال داشته باشد. در این عمل جراحی یک شکاف کوچک از درون دهان در لپ ایجاد می‌شود و یک بخیه‌ی کوچک، بین پوست و ماهیچه‌ی لب قرار می‌گیرد. چال مصنوعی که با جراحی پلاستیک ایجاد شده، از چال طبیعی قابل تشخیص نیست و فقط هنگام لبخند زدن نمایان می‌شود.


کوچک کردن نوک سینه

نوک سینه‌ی بعضی خانم‌ها و آقایان به دلایل ژنتیکی یا بارداری بزرگ می‌شود. جراحان پلاستیک با بریدن نوک سینه یا جدا کردن قسمتی از پوست قسمت پایینی آن، نوک سینه را کوچک می‌کنند. هم‌چنین ممکن است حلقه‌ی دور نوک سینه بزرگ باشد که در این صورت، قسمتی از پوست آن جدا می‌شود و باقی‌مانده‌ی آن بخیه می‌خورد. البته یک زخم دائمی دور نوک سینه باقی می‌ماند.


منبع : Cbsnews