با توجه به مطالبی که در نشریات زرد خوانده‌اید و چیز‌هایی که از دوستان و همکاران می‌شنوید، باید بدانید عمل جراحی زیبایی بینی این روزها بسیار رایج است. اما با این‌که این عمل جراحی رواج زیادی دارد، مثل وقتی می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، اثری هنری بخرید یا نوعی دیگر از جراحی پلاستیک انجام دهید، باید اطلاعات کافی را کسب کنید تا انتخابی درست داشته باشید. برای این‌که تصمیم‌گیری را برای‌تان ساده‌تر کنیم، با تعدادی از بهترین جراحان پلاستیک صحبت کرده و تمام چیزهایی که قبل از جراحی زیبایی بینی باید بدانید را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم. 


در جراحی زیبایی بینی چه اتفاقی می‌افتد

در جراحی زیبایی بینی، شکل استخوان‌های بالایی و پایینی بینی را برای رسیدن به ظاهر دلخواه بیمار تغییر می‌دهند. بینی باریک‌تر، سربالا‌تر، نوک تیز‌تر و برداشتن قوز رایج‌ترین درخواست‌هایی هستند که بیماران از جراحان پلاستیک دارند. این عمل جراحی را به دو روش می‌توان انجام داد؛ روش بسته که در آن شکاف در داخل بینی ایجاد می‌شود و روش باز که در آن اول یک شکاف روی دیواره‌ی بین سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شود، سپس پوست بینی برداشته و تغییرات در استخوان‌های آن ایجاد می‌شود. بسته به ظاهر بینی درخواستی، بازسازی استخوان‌های بینی ممکن است متفاوت باشد. درصد غضروف و استخوان بینی افراد متفاوت است و تمام بینی‌ها نیاز به شکسته شدن ندارند. اگر بیشتر حجم بینی، غضروف و کمتر استخوان داشته باشد، به احتمال زیاد نیازی به شکستن بینی نیست. معمولا در مواردی که بینی خیلی پهن است و استخوان زیادی دارد، جراح مجبور می‌شود استخوان آن را بشکند. در روش بسته شکاف درون بینی ایجاد می‌شود در نتیجه جای زخم نمایان نمی‌شود. البته در روش باز هم اگر جراح پلاستیک خبره باشد، می‌تواند شکاف را طوری ببندد که جای زخم مشخص نشود. 


اهمیت سن و شرایط روحی

اسکلت صورت فرد باید به بلوغ کامل رسیده باشد تا بتواند جراحی زیبایی بینی انجام دهد. صورت خانم‌ها حداقل در سن 14 تا 15 سالگی به بلوغ کامل می‌رسد و از آن‌جایی که صورت آقایان کمی آرام‌تر رشد می‌کند، حداقل این سن برای آن‌ها 15 سالگی است. اگر پای‌تان در یک سال گذشته رشد نکرده باشد، نشان می‌دهد اسکلت بدن‌تان به بلوغ کامل رسیده است. البته اگر از لحاظ روحی برای جراحی زیبایی بینی آماده نباشید، فرقی نمی‌کند چند سال‌تان باشد و باید صبر کنید تا آمادگی لازم را به دست آورید. 


سلامت فیزیکی و روانی در نتیجه‌گیری جراحی زیبایی بینی موثر خواهد بود.

دلیل انجام جراحی زیبایی بینی

درست است که جراحی زیبایی بینی می‌تواند اعتماد به نفس شما را بیشتر کند، اما باید بدانید که قرار نیست زندگی‌تان به‌طور معجزه‌آسایی متحول شود. اگر فکر می‌کنید با جراحی زیبایی بینی می‌توانید شغلی بهتر، یا نامزدی زیباتر پیدا کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید. هم‌چنین به‌خاطر فشاری که والدین یا دوستان‌تان به شما وارد می‌کنند سراغ جراحی زیبایی بینی نروید، این کار را فقط به‌خاطر خودتان انجام دهید. 

اگر نسبت به بدن‌تان وسواس دارید و مشکلات آن، که هیچ کس دیگری متوجه نمی‌شود را برای خود بزرگ می‌کنید، جراحی پلاستیک فایده‌ای برای‌تان نخواهد داشت. سلامت فیزیکی و روانی بیمار اهمیت زیادی دارد. اگر سیگار می‌کشید و قصد دارید جراحی زیبایی بینی انجام دهید، زمان خوبی برای ترک کردن آن است. سیگار کشیدن گردش خون را دچار اختلال می‌کند و این روی نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی تاثیر می‌گذارد. 


از چیزی که می‌خواهید مطمئن شوید

جراحی کردن روی صورت شوخی نیست؛ اگر نمی‌توانید بینی دلخواه‌تان را پیدا کنید، بهتر است از جراحی زیبایی بینی صرف نظر کنید. هم‌چنین افرادی که صورت‌های نامتقارن دارند، نباید سراغ جراحی پلاستیک بروند. نامتقارن بودن صورت طبیعی است و خیلی از افراد معروف هم صورت‌هایی نامتقارن دارند. 


جراحی مناسب پیدا کنید

قبل از انجام هر گونه عمل جراحی، باید در خصوص توانایی‌ها و اعتبار جراح مورد نظر به اطمینان کامل برسید، مخصوصا در خصوص جراحی پلاستیک. سعی کنید جراحی پیدا کنید که همه کاره نباشد و در خصوص جراحی زیبایی بینی تخصص داشته باشد. یکی از نشانه‌های مثبت جراح پلاستیک داشتن وب‌سایت یا آگهی در فضای اینترنت به‌عنوان متخصص است. جراحی زیبایی بینی یکی از چالش‌برانگیزترین انواع جراحی پلاستیک است و جراحی که این عمل را انجام می‌دهد، باید در کارش متخصص باشد. بهتر است جراحی را پیدا کنید که بیش از 10 تا 20 جراحی در ماه انجام ندهد. 


با جراح ارتباط برقرار کنید

همیشه قبل از عمل، خوب با جراح صحبت کنید تا متوجه شوید با او راحت هستید یا نه. صحبت کردن با جراح هم‌چنین  باعث می‌شود بیشتر بر سر بینی دلخواه‌تان با او به اتفاق نظر برسید.


منبع : Refinery29