خانم‌هایی که مژه‌های کوتاه، صاف یا خیلی نازک دارند اکستنشن مژه را بهترین اختراع دنیای آرایش می‌دانند. این بهترین انتخاب برای کسانی است که حوصله ی لاتیس (محلول پرپشت کننده مژه) ندارند یا این‌قدر سرشان گرم دنیای اطراف شان است که نمی‌توانند هر روز صبح فر مژه بزنند. یک جلسه‌‌ی یک ساعته با یک متخصص اکستنشن مژه برای شما مژه‌هایی پر، زیبا و رو به بالا به ارمغان می آورد. اما اکستنشن مژه هم با تمام خوبی‌هایش طول عمری دارد. یک متخصص اکستنشن مژه نکاتی برای افزایش دوام آن مطرح کرده است که در ادامه آن‌ها را خواهید خواند.

 سبک اکستنشن کنید
به گفته‌ی این متخصص «هرچه اکستنشن مژه ضخیم‌تر باشد، سنگین تر خواهد بود و در نتیجه احتمال جدا شدن آن از چشم و افتادنش بیشتر است». او پیشنهاد می‌کند همیشه از آرایشگر خود بخواهید از مژه‌هایی سبک‌تر برای اکستنشن استفاده کند. اکستنشن‌های 0.7 و 0.5 میلیمتری برای این منظور مناسب خواهند بود و بیشتر از اکستنشن‌های سنگین تر روی چشم‌های شما دوام خواهند آورد.

مراقب چشمان‌تان باشید
کرم شب ممکن است باعث شود صبح با چهره‌ای بهتر بیدار شوید اما اصلا به اکستنشن مژه کمک نمی‌کند. این متخصص اکستنشن مژه می‌گوید «اگر باید از کرم شب استفاده کنید، اطراف چشم خود را کرم نزنید. چربی کرم چسب اکستنشن مژه را باز می کند و باعث می‌شود مژه‌های‌تان بریزند».

به پشت بخوابید
یک خبر بد برای کسانی که روی شکم می‌خوابند: اگر موقع خواب صورت‌تان را روی بالشت بگذارید اکستنشن شما سریع‌تر می‌ریزد. سعی کنید همیشه به پشت بخوابید تا مژه‌‌های‌تان با جایی برخورد نداشته باشند.

اگر هر روز صبح از فرمژه‌ی محکم کننده استفاده کنید، مژه‌ها برای مدت بیشتری سر جای خود می‌مانند.

اکستنشن مژه‌ی خود را محکم کنید
اگر هر روز صبح از فرمژه‌ی محکم کننده استفاده کنید، مژه‌ها برای مدت بیشتری سر جای خود می‌مانند.

انحنای طبیعی مژه های خود را در نظر بگیرید
متخصص اکستنشن مژه می‌گوید «همیشه از متخصص زیبایی خود بخواهید از اکستنشن‌هایی که به مژه های خودتان شبیه است استفاده کند. اگر مژه‌های خودتان صاف باشند اما از اکستنشن‌های فر استفاده کنید زودتر می‌ریزند. برای خانم‌هایی که مژه‌های صاف دارند هنوز هم امیدی هست. می‌توانید پس از اکستنشن کردن مژه از فرمژه برای فر کردن مژه‌ها استفاده کنید.

فرمژه‌ی ضد آب استفاده نکنید
وقتی اکستنشن مژه می‌کنید دیگر نیازی به فرمژه ندارید، اما گاهی اوقات شاید بخواهید با فرمژه کاری کنید مژه‌های‌تان پررنگ‌تر به نظر بیایند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، از فرمژه‌های ضد آب استفاده نکنید چون پاک کردن آن‌ها مشکل‌تر است و تلاشی که برای جدا کردنش می‌کنید برای اکستنشن مژه اصلا خوب نیست.

با چشمان‌تان با لطافت رفتار کنید
در کل بهتر است از دست زدن به چشمان‌تان خودداری کنید. اگر می‌خواهید آرایش چشمان‌تان را پاک کنید از یک شوینده‌ی کم قلیایی استفاده کنید و همیشه شیر پاک‌کن بدون الکل مصرف کنید. بعد از حمام می‌توانید مژه‌ها را با پایین‌ترین میزان باد سشوار خشک کنید. سپس آن‌ها را به آرامی و بدون فشار به سمت پایین و بیرون شانه کنید، با این کار به آن‌ها کمک می‌کنید در همان مسیر رشد کنند.
منبع : Byrdie