سریع‌ترین و راحت‌ترین شیوه برای ‌این‌که به مژه‌ها ظاهری ضخیم و پرپشت‌ بدهیم، این است که روش فر کردن آن‌ها را بلد باشیم. برخی از ما از همان ابتدای تولد، مژه‌های فر را از والدین خود به ارث می‌بریم. اما از آن‌جایی که فر کردن مژه کاری نیست که بخواهیم به‌خاطر آن هر روز به سالن زیبایی مراجعه کنیم، پس بهتر است خودمان روش فر و پر پشت کردن مژه‌ را بیاموزیم. با تهیه کردن یک فرمژه و بدون نیاز به کمک آرایشگر، به‌راحتی می‌توان کاری کرد مژه‌ها پرپشت‌تر  و چشم‌ها درشت‌تر به‌نظر بیایند.با مجله‌ ایرانگان همراه باشید تا با یادگرفتن چند تکنیک‌ خاص و کمی تمرین، بتوانید به سرعت مژه‌های‌تان را فر کنید. 

اولین کاری که باید بکنید این است که یک فرمژه از بازار خریداری کنید. اما بهتر است کمی جست و جو کرده و مدلی را انتخاب کنید که واقعا حالت فر به مژه‌های‌تان بدهد، نه این‌که دائم پوست صورت را نیشگون بگیرد و آن‌طور‌ که باید و شاید رضایت‌تان را جلب نکند. سپس باید روش فرکردن مژه‌ها برای ایجاد مژه‌هایی حلقه‌ای و طبیعی را بیاموزید. 


روش انجام کار

  • کار را با گرفتن پایه مژه‌ها آغاز کنید و مطمئن شوید که تمامی مژه‌ها در فرمژه قرار گرفته باشند و از تماس آن با پوست صورت جلوگیری کنید. مژه‌ها را به مدت 3 ثانیه نگهدارید و سعی کنید این زمان از 3 ثانیه بیشتر نشود، چرا که به مژه آسیب رسیده و شکسته می‌شود. 
  • توصیه می‌کنیم هر بار مژه‌ها را در سه بخش پایه، وسط و نوک مژه فر دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید و به حالت فر کاملا طبیعی دست پیدا کنید.
  • برای جدا کردن مژه‌ها، از ریمل مخصوص یا برس ابرو استفاده کنید.
  •  برخی افراد از سشوار برای گرم کردن فرمژه استفاده می‌کنند؛ بهتر است این کار را انجام ندهید چرا که نزدیک کردن فلزی داغ به چشم می‌تواند خطر‌آفرین باشد و ممکن است باعث آسیب‌‌های جبران‌ناپذیری به چشم شود. در‌عوض، با خریدن یک فرمژه‌ی خوب می‌توانید بدون خطر بهترین نتیجه را بگیرید. 


منبع : Makeupgeek