تمام روش‌های درمانی ریزش مو سعی بر این دارند مشکل کچلی را حل کنند. این روش‌های درمانی ممکن است تا حدی موثر باشند و بعضی‌ از آن‌ها هیچ فایده‌ای ندارند. هم‌چنین روش‌های درمانی برای کچلی و ریزش مو وجود دارند که بسیار موثرند، اما اثرات جانبی زیادی دارند. تقریبا هر چیزی نکات مثبت و منفی خود را دارد، مهم این است که نکات مثبت به نکات منفی برتری داشته باشند.

میکروپیگمنتیشن پوست سر یکی از راه‌ حل‌های دائمی پرطرفدار برای پنهان کردن کچلی محسوب می‌شود. با میکروپیگمنتیشن می‌توان کچلی را پنهان کرد و برای اکثر افراد قابل استفاده است. این روش حتی برای کسانی که موهای کم‌پشت دارند هم مناسب است و می‌توان با استفاده از آن کاری کرد، موها پرپشت به‌ نظر بیایند. فقط پس از میکروپیگمنتیشن باید پوست سر را تمیز و مرطوب نگه دارید. هم‌چنین کوتاه کردن موهای موجود یکی از دیگر از کارهای ساده‌ای است که باید انجام دهید. 

اشاره به نکات منفی میکروپیگمنتیشن کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان موردی را تحت این عنوان دسته بندی کرد. تمام اشکالاتی که از این روش گرفته می‌شود در حد نظر شخصی افراد است تا نظریه‌های اثبات شده. میکروپیگمنتیشن پوست سر یک راه حل دائمی برای کچلی است و تا زمانی که بیمار تصمیم نگیرد الگوی موهایش را تغییر دهد، به شکل اولیه‌اش باقی می‌ماند. از آن‌جایی که برای از بین بردن میکروپیگمنتیشن باید از لیزر استفاده کرد، بعضی‌ها دائمی بودن آن را یک نکته‌ی منفی می‌دانند. البته دائمی بودن میکروپیگمنتیشن یکی از نکات قوت آن هم محسوب می‌شود چون بیمار دیگر نگران تغییر ظاهر موهایش نیست.


مل زیبایی میکروپیگمنتیشن فقط رنگ‌دانه‌ها به پوست سر تزریق می‌شوند و هیچ تغییری در بافت پوست و موها ایجاد نمی‌شود.

البته مدل مو ممکن است پس از مدتی قدیمی شود و بیمار بخواهد آن را تغییر دهد. احتمالا مدل مویی که در 30 سالگی برای شما مناسب بوده، در 60 سالگی دیگر برای‌تان مناسب نخواهد بود. البته تمام این موارد به این بستگی دارد که بیمار چه مدل مویی را برای خود انتخاب کند. 

بعضی افراد از دو بعدی بودن میکروپیگمنتیشن آگاه هستند. هر چه نباشد در این عمل زیبایی فقط رنگ‌دانه‌ها به پوست سر تزریق می‌شوند و هیچ تغییری در بافت پوست و موها ایجاد نمی‌شود. اگر کسی دستش را روی پوست سری که میکروپیگمنتیشن شده بکشد، از این‌که به‌جای مو بیشتر پوست سر را لمس می‌کند متعجب می‌شود. پس اگر می‌خواهید این عمل را انجام دهید انتظارات خود را کمی پایین بیاورید. 

این روش فقط 12 سال است که به‌عنوان راه حلی برای کچلی استفاده می‌شود. یکی از مشکلات فعلی میکروپیگمنتیشن این است که بسته به کیفیت نگهداری از سر، پس از 4 تا 6 سال نیاز به ترمیم دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که میکروپیگمنتیشن ایجاد می‌کند، محدودیت در قرار گرفتن زیر آفتاب است. نور خورشید باعث می‌شود رنگ میکروپیگمنتیشن سریع‌تر محو شود و به ترمیم نیاز پیدا کند. می‌توانید کلاه سرتان بگذارید اما باز هم هنگام شنا کردن در دریا و آفتاب گرفتن به مشکل بر خواهید خورد. 

اکثر نکات منفی میکروپیگمنتیشن بیشتر به افراد و خصیصه‌های رفتاری‌شان بستگی دارد تا به روش درمانی. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در این مورد کمی تحقیق کنید و در مورد انتظاراتی که باید از نتیجه‌ی عمل داشته باشید، اطلاعاتی کسب کنید. به این شکل، از محدودیت‌هایی که میکروپیگمنتیشن برای‌تان ایجاد می‌کند کمتر تعجب خواهید کرد. 


منبع : Hishairclinic