در نظر داشته باشید که دشوار‌ترین بخش جراحی پلاستیک ترس از عوامل ناشناخته است. غالبا مهم‌ترین مسئولیت یک تیم جراحی پلاستیک،  این است که توقعات بیمار را در هر مرحله جراحی پلاستیک بر‌آورده و اطمینان خاطر او را جلب کند. در این‌جا مواردی از باید‌ها و نباید‌های عمل جراحی پلاستیک را به شما معرفی می‌کنیم.


انتظارات واقع‌بینانه بیماران 

برخی مراجعین از جراح انتظار دارند بینی همانند کیم کارداشیان یا لب‌های آنجلینا جولی را برای‌شان درست کند. اما این توقع که در نهایت بینی یا لب‌هایی دقیقا مشابه با الگوی مورد نظر‌تان داشته باشید، واقع‌بینانه نیست. صرف نظر از آنچه ما را زیباتر می‌سازد، علمی وجود دارد که می‌گوید آناتومی چهره هر فرد منحصر به خود اوست و ممکن است بینی آنجلینا جولی خیلی مناسب آناتومی صورت بیمار نباشد. یک جراح پلاستیک باید یک سری ویژگی‌های کلی در مورد چهره‌ی فرد سر‌شناس و الگوی مورد علاقه‌تان را به شما ارائه کند. با‌ این حال، به این نکته توجه داشته باشید که هیچ‌وقت دو چهره با یکدیگر یکسان نیستند و پس از انجام عمل جراحی پلاستیک انتظارات واقع بینانه‌ای از عمل خود داشته باشید. در‌ آخر، هدف نهایی یک عمل جراحی پلاستیک ایده‌آل این است که نتایج طبیعی را در پی داشته باشد و ظاهر کلی صورت را طوری جلوه دهد که بخش جراحی‌شده با بقیه اندام صورت تناسب داشته و کاملا طبیعی به نظر‌ آید.


نوسانات و تغییرات وزنی بعد از عمل جراحی پلاستیک ممکن است در نتایج نهایی جراحی تاثیر بگذارد. اسکچرز

حفظ وزن مناسب و ثابت قبل از جراحی

در‌ صورتی که جراحی پلاستیک بخشی از برنامه مورد نظر‌تان جهت داشتن اندامی سالم و نحیف‌تر است، هرگونه کاهش وزن برنامه‌ریزی‌شده قبل از جراحی پلاستیک را متوقف سازید. نوسانات وزنی ممکن است باعث تغییرات حجمی غیر‌ قابل‌ پیش‌بینی بعد از عمل جراحی شود و احتمالا، روی نتایج نهایی جراحی تاثیرات منفی می‌گذارد.


پرستاری پس از جراحی

حتما پس از عمل جراحی پلاستیک باید  فردی دائم در منزل‌تان حضور داشته باشد و از شما مراقبت کند. در‌ نتیجه حضور یک فرد مراقب یا پرستار را در برنامه‌تان بگنجانید. از این فرد بخواهید حداقل تا صبح فردا‌ی پس از عمل جراحی پلاستیک کنار شما حضور داشته باشد. هم‌چنین توجه داشته باشید که وقتی از دارو‌های ضد درد استفاده می‌کنید، مجاز به رانندگی نیستید؛ از این‌رو باید از فرد دیگری به‌عنوان راننده‌ی‌تان کمک بگیرید تا در این مدت به کارهای‌تان نیز رسیدگی کنید. مدت زمان مصرف دارو‌های ضد درد به میزان تحمل و مقاومت‌تان در برابر درد بستگی دارد. برخی بیماران ظرف یک یا دو روز دست از مصرف دارو می کشند، در‌حالی که بعضی‌ها این روند را تا یک هفته ادامه می دهند. 


مرخصی گرفتن از محل کار

هرچند این امکان وجود دارد‌ که بعد از یک هفته استراحت قادر به حضور در محل کار‌تان باشید، تعداد زیادی از بیماران ترجیح می‌دهند پس از عمل جراحی پلاستیک  یک یا دو هفته مرخصی بگیرند. بعد از اولین هفته، جای زخم از بین خواهد رفت، اما بالغ بر دو هفته زمان نیاز است تا خود را آماده رفتن به رستوران کنید و آن وقت است که شخص مقابل‌تان اصلا متوجه تغییرات غیر طبیعی در صورت‌تان نخواهد شد.



ادامه دارد ...