مراسم عروسی بزرگ‌ترین و رویایی‌ترین روز برای اکثر خانم‌ها است و از دوران کودکی برای آن رویاپردازی می‌کنند. وقتی مراسم عروسی فرا می‌رسد، عروس باید کارهای زیادی انجام دهد و تدارکات زیادی ببیند. یکی از این اقدامات آرایش عروس است. این یک فرایند چند مرحله‌ای است که یکی از آن‌ها، آماده شدن برای آرایش عروس است. سلامت پوست شما می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت آرایش عروس داشته باشد و به همین دلیل، نکاتی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پوستی صاف و درخشان داشته باشید.  


پوست تان را فراموش نکنید

درصورتی‌که تا به حال در مراقبت از  پوست صورت‌تان خیلی جدیت به خرج نداده‌اید، اکنون زمان آن فرا رسیده در رویکرد خود تجدید نظر کنید. ماهی یک بار از کرم‌های مخصوص برای درخشان کردن پوست استفاده کنید و با این کار، پوست برای آرایش عروس آماده‌تر می‌شود. حتما صورت خود را نه فقط صبح‌ها، بلکه شب‌ها قبل از خواب به‌خوبی بشویید تا آرایشی که در طول روز روی صورت‌تان بوده پاک شود. با وسایل مخصوص لایه‌های اضافی پوست را پاکسازی کنید تا پوست مرده صورت برداشته شود. صورت را مرطوب ساخته و به اندازه کافی آب بنوشید. فرقی نمی کند چقدر برای آرایش و گریم صورت وقت بگذارید، فقط توجه داشته باشید که آرایش عروس روی پوست خشک، لکه‌دار و پوسته پوسته نمی تواند ظاهر مطلوب و مدنظرتان را به شما بدهد.

  • برای از بین بردن هرگونه لکه اضافی روی صورت قبل از عروسی، حداقل یکبار در هفته موم بیاندازید. اگر قبلا از موم روی صورت استفاده نکرده‌اید، هرگز قبل از مراسم عروسی این کار را انجام ندهید، چراکه صورت‌تان پر از جوش می‌شود و این صحنه اصلا خوشایند نیست. 
  • به سفید کردن دندان‌های‌تان هم توجه داشته باشید. چندین گزینه برای این کار پیش روی‌تان قرار دارد، می‌توانید از یک دندانپزشک کمک گرفته و یا این‌که خودتان در خانه و با وسایل مخصوص این کار را انجام دهید. عمل سفید کردن دندان ها باید 3 تا 4 ماه قبل از مراسم عروسی صورت گیرد.


برای انتخاب سالن زیبایی شب مراسم عروسی می‌توانید از آشنایان کمک بگیرید یا در آرایشگاه‌ها از مدل‌های آرایش عروس دیدن کنید.

آرایشگر مناسب انتخاب کنید

شاید دوست داشته باشید  آرایش عروس را خودتان انجام دهید، یا این‌که آن را به یک دوست یا آرایشگر عروس بسپارید. اگر مورد دوم را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از دوستان آشنایان پیشنهاد بگیرید. هم‌چنین می‌توانید از مدیر و فرد هماهنگ‌کننده‌ی مراسم عروسی در مورد آرایشگر عروس سوال کنید یا از طریق رجوع به برخی سایت‌ها آرایشگر عروس مورد نظرتان را پیدا کنید. فرقی نمی‌کند چه کسی را به‌عنوان آرایشگر عروس انتخاب می‌کنید، از او بخواهید تا نمونه کارهایش را به شما نشان دهد. اگر مدل‌ها به نظرتان خیلی مناسب نبودند، شخص دیگری را برای آرایش عروس پیدا کنید.


جلسه آزمایشی شخصی

اگر قصد دارید خودتان آرایش عروس را انجام دهید و خیلی در مورد  آرایش کردن اطلاعات ندارید، بهتر است مطالعه بیشتری در این زمینه داشته باشید. در وب سایت‌ها به‌دنبال مطلب مربوطه بگردید،  از سایت youtube  ویدئو تماشا کنید و یا سری به مراکز فروش لوازم آرایشی بزنید و در آنجا مدل‌های عروس به نمایش گذاشته شده در ویترین را مشاهده کرده و مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. وسایل لازم برای آرایش عروس را خریداری کرده و جلسه‌ی آزمایشی را زیر نور آفتاب برگزار کنید. علاوه براین، تی‌شرت سفید به تن کرده و بعد از هر مرحله از خود عکس بگیرید.


برای آرایش چهره در مراسم عروسی برنامه‌ریزی کنید تا یک جلسه آزمایشی با آرایشگر خود داشته باشید.

جلسه‌ آزمایشی

اگر قرار شد شخص دیگری آرایش عروس را برای‌تان انجام دهد، حداقل از یک ماه قبل زمانی را قبل از مراسم عروسی برنامه ریزی کنید تا یک بار به‌طور آزمایشی توسط این فرد آرایش شوید. در این دوره است که می‌توانید برنامه ریزی کلی برای مراسم عروسی را انجام دهید و ایده بهتری از خواسته‌های‌تان ارائه دهید. طی این دوره آزمایشی چندین عکس شامل عکسی از لباس، مدل موها و تصویر کاملی از خودتان گرفته، آن‌ها را جمع آوری کنید، و مورد ارزیابی قرار دهید. این اقدامات بهآرایشگر کمک خواهد کرد تا مدل مورد نظرتان را پیاده سازی کند.  

  • اگر قبل از عروسی قصد برنزه کردن  دارید، باید قبل از دوره آزمایشی به رنگ پوست مورد نظرتان برسید، در غیر این‌صورت نتیجه‌ی کار چیز دیگری خواهد شد.
  • به خاطر داشته باشید که ممکن است آرایش عروسی که مد نظر دارید، با رنگ پوست شما هم‌خوانی نداشته باشد. اگر آرایشگر آرایش عروس شما را انجام می‌دهد، به او اجازه دهید تا حدی در کارش آزادی عمل داشته باشد.
  • بهتر است در جلسه‌ی آزمایشی تی‌شرت سفید به تن داشته باشید، به این ترتیب می‌توانید آرایش عروس را با رنگ لباس مراسم عروسی ارزیابی کنید. قبل از ترک جلسه‌ی آزمایشی یک عکس بدون فلش از خود‌تان بگیرید.

منبع : Wikihow