بیشتر روزها می‌توانید یک رنگ جدید رژ لب یا مژه‌های مصنوعی جدیدی را امتحان کنید، اما روز مراسم عروسی یکی از آن‌ روزها نیست. با آن همه تدارکات و برنامه‌ریزی که برای این روز بزرگ کرده‌اید، باید کاری کنید که بعدا وقتی به یاد روز عروسی‌تان می‌افتید لبخند بزنید، نه‌ این‌که از آرایشی که داشته‌اید پشیمان و ناراحت باشید. اگر قرار است به زودی عروس شوید یا از حالا برای جشن عروسی‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید، باید مطمئن شوید این اشتباهات رایج در مورد آرایش عروس را مرتکب نمی‌شوید:


استفاده از رنگی نامناسب برای فونداسیون

حتی اگر مجبور شوید سه رنگ را برای رسیدن به رنگ مناسب فونداسیون پوست‌تان ترکیب کنید، باید تنبلی را کنار بگذارید و این کار را انجام دهید. اگر رنگ فونداسیون زیادی روشن باشد شبیه عروسک می‌شوید و اگر زیادی تیره باشد، انگار پوست‌تان را رنگ کرده‌اید؛ علاوه بر این، تیرگی و روشنی رنگ پوست در عکس بیشتر خود را نشان می‌دهد. از سه ماه قبل از مراسم عروسی، رنگ‌های مختلف فونداسیون را روی پوست‌تان امتحان کنید و فونداسیون‌های مختلف را زیر نور آفتاب یا با محصولات مختلف آرایشی امتحان کنید تا ترکیبی که با بافت پوست‌تان هم‌خوانی دارد را پیدا کنید. 


لایه‌برداری نکردن قبل از رژلب زدن

فرقی نمی‌کند از رژ یا برق لب استفاده می‌کنید، لایه‌برداری کردن اهمیت خیلی زیادی دارد. با استفاده از لایه‌بردار شکری و مسواک، سلول‌های خشک و مرده‌ی پوست را از روی لب جدا کنید و سپس با استفاده از ماسک مرطوب کننده، لب‌ را نرم و صاف کنید تا برای زدن رژ یا برق لب آماده شود. 


در مراسم عروسی بهتر است همراه با آرایش چشم از ریمل ضد آب استفاده کنید.

استفاده نکردن از ریمل ضد آب

غیر از عروس مهمانان مراسم هم باید به این مسئله توجه داشته باشند. استفاده نکردن از ریمل ضد آب بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید در آرایش عروس یا به طور کلی آرایش کردن برای مهمانی، مرتکب شوید. مراسم عروسی، مراسمی عاطفی است و احتمال گریه کردن زیاد است و هیچ کس دوست ندارد چشمانی سیاه و پف‌کرده داشته باشد. 


استفاده‌ نادرست از رژگونه

منظور این است که از رنگ‌های نزدیک به صورتی استفاده نکنید و رژگونه را با رنگ صورت هماهنگ کنید. رژگونه را روی سیب گونه بزنید و از رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن استفاده نکنید.


استفاده نکردن از مرطوب‌کننده

اگر می‌خواهید زمان و هزینه‌ی زیادی صرف کنید تا آرایش عروسی‌تان بدون نقص باشد، با آرایش کردن روی پوستی خشک تمام تلاش‌های‌تان را به باد ندهید. بهتر است سه روز قبل از مراسم عروسی، با گذاشتن ماسک و روغن صورت قبل از خواب، پوست صورت‌تان را نرم و لطیف کنید. انجام این کار در کیفیت آرایش عروس تاثیر زیادی دارد. 


آرایش چشمی که دارای سایه سبز زمردی باشد مناسب مراسم عروسی نیست.

استفاده از سایه‌هایی با رنگ غیر طبیعی

همه‌ی خانم‌ها سایه‌‌ی سبز زمردی را دوست دارند، اما بهتر است آن را برای شب‌های مجردی نگه دارید. یک سایه‌ی دودی می‌تواند برای آرایش عروس مناسب باشد. 


سپردن آرایش به دوست‌تان

اگر می‌خواهید یک آرایشگر برای آرایش عروس استخدام کنید، مطمئن شوید در این کار حرفه‌ای است. شاید دوست‌تان که آرایش کردن را خوب بلد است، واقعا در این کار خبره باشد؛ اما اگر از نتیجه‌ی کارش راضی نباشید، این‌که به دوست‌تان بگویید از کارش راضی نیستید ممکن است موجب ناراحتی شود؛ پس بهتر است در این مورد خاص، از هیچ دوستی کمک نگیرید.


نپوشاندن صورت قبل از لباس پوشیدن

بیشتر لباس عروس‌ها را می‌تواند از پایین پوشید، اما اگر لباس عروس شما مدلی باشد که مجبور شوید از بالا بپوشیدش، حتما باید صورت‌تان را بپوشانید که لباس آرایشی نشود. هم‌چنین هنگام آرایش کردن هم یک لباس دکمه‌‌ای یا زیپ‌دار بپوشید که وقتی می‌خواهید لباس‌تان را عوض کنید، آرایش‌تان خراب نشود.


منبع : Stylecaster