گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان کاری بیش از حمل و نقل انجام می‌دهند. این آثار هنری متحرک اولویت‌های یک درصد جمعیت جهان را برآورده می‌کنند و در دنیای آن‌ها، تجمل و خودنمایی نسبت به همه‌ چیز برتری دارند. اما اگر انتقاد از سبک زندگی ثروتمندان را کنار بگذاریم، این‌ها خودروهایی هستند که شگفتی انسان را بر می‌انگیزند. اگر جزو خانواده‌های ثروتمند دنیا هستید، این وسایل حمل و نقل با قیمت‌های سرسام‌آور مال شما هستند. 


Koenigsegg CCXR Trevita

Koenigsegg CCXR Trevita

CCXR Trevita اولین خودرو کارخانه‌ی Koenigsegg  در لیست ماست و گران‌قیمت‌ترین خودرو خیابانی جهان محسوب می‌شود. بدون اغراق می‌شود گفت این خودرو را الماس گرفته‌اند؛ رنگ این خودرو از فیبر کربن و خاکه‌ی الماس ساخته شده است. نمی‌شود تخمین زد فقط قیمت رنگ این خودرو چقدر است اما در کل 4.8 میلیون دلار قیمت دارد. زیر این رنگ لوکس یک موتور 4.8 لیتری Dual-Supercharged V8 با قدرت 1.004 اسب بخار قرار دارد و این یعنی می‌توانند تمام اتوبان‌ها را تسخیر کند. فقط سه عدد از این خودرو تا به حال تولید شده است. 


Lamborgini Veneno

Lamborgini Veneno

سم؛ این اسمی است که کارخانه‌ی لامبرگینی برای این نسخه‌ی اصلاح شده از مدل Aventador انتخاب کرده است تا تولد 50 سالگی‌اش را جشن بگیرد. نمی‌دانیم این کارخانه از انتخاب این اسم چه هدفی داشته است، اما برای خودرویی چنین مرگ‌بار کاملا مناسب است. ظاهر این خودرو از هر زاویه فوق‌العاده است و بیشتر شبیه یک سفینه‌ی فضایی است که روی جاده حرکت می‌کند. تنها چیزی که در مورد این خودرو بیش از ظاهرش حیرت‌انگیز است، قیمت 4.5 میلیون دلاری آن است. Veneno یک موتور 6.5 لیتری V12  با 740 اسب بخار قدرت دارد و در 2.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 


W Motors Lykan Hypersport

W Motors Lykan Hypersport

احتمالا این خودرو را از فیلم Furious 7 وقتی سه برج در دوبی را سوراخ کرد به یاد می‌آورید. این‌که این خودرو این‌قدر مورد توجه قرار گرفته نشان‌دهنده‌ی جذابیتش است. بیایید با طراحیش شروع کنیم؛ چراغ‌های جلوی تزئین شده با جواهر، درهای قیچی و طراحی داخلی که از داستان‌های علمی تخیلی بر گرفته شده است. Hypersport شبیه یک خودرو عصبانی است که از آینده آمده و عملکردش هم کاملا با ظاهرش هم‌خوانی دارد. این خودرو یک موتور 3.7 لیتری Twin-Turbo Flat Six با 770 اسب بخار قدرت دارد. پلیس دوبی این خودرو را به خدمت گرفته تا مطمئن شود هر راننده‌ای تصمیم گرفت در اتوبان شیطنت کند، نمی‌تواند از دست‌شان فرار کند. Hypersport فقط در 2.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 386 کیلومتر بر ساعت و 3.4 میلیون دلار قیمت دارد. 


Limited Edition Bugatti Veyron by Mansory Vivere

Limited Edition Bugatti Veyron by Mansory Vivere

این لیست بدون یکی از نسخه‌های بوگاتی ویرون کامل نخواهد بود و ما نسخه‌ی Mansory Vivere را انتخاب کرده‌ایم. این خودرو نه‌تنها یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیاست، بلکه یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها نیز هست. موتور این نسخه از بوگاتی ویرون 1.200 اسب بخار قدرت دارد و در ظاهر و رنگ آن تغییراتی ایجاد شده است. داخل  این خوردرو که یک اثر هنری از بوگاتی محسوب می‌شود، با نقشه‌ی جاده‌های مسابقات اتومبیل‌رانی معروف جهان حکاکی شده است و حداکثر سرعتش به 408 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قیمت آن 3.4 میلیون دلار است.. 


Pagani Huayra BC

Pagani Huayra BC

این خودرو با موتور AMG-Sourced V12 سریع‌ترین خودرو خیابانی است که در جاده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی تخته گاز رانده شده است؛ بی دلیل نیست که اسمش را از روی خدای اسطوره‌ای بادها برداشته‌اند. البته کارخانه پاگانی به این خودرو قانع نبود و در نمایشگاه خودرو 2016 ژنو، یک نسخه‌ی دیگر به نام Huayra BC را رونمایی کرد. علیرغم این‌که این نسخه‌ نسبت به نسخه‌ی قدیمی تغییرات زیادی کرده و تجهیزات بیشتری رویش نصب شده است، به‌خاطر فیبر کربن و دیگر مواد سازنده سبکی که در آن استفاده شده هم‌چنان سبک است و فقط 1.200 کیلوگرم وزن دارد. قیمت Huayra BC تنها 2.6 میلیون دلار ناقابل است و فقط 20 عدد از آن تولید شده که همه‌ی‌شان به فروش رفته‌اند. درست است که قیمت این ماشین بسیار بالاست اما با یک موتور 789 اسب بخاری Turbocharged هیجانی به شما وارد می‌کند که فراموش می‌کنید پول‌تان کجا رفته است. 



ادامه دارد ...


منبع : Digitaltrends