وقتی به بیمه فکر می‌کنیم واژه‌هایی مثل بیمه خودرو و بیمه منازل مسکونی به ذهن‌مان می‌آیند، اما بیمه‌های عجیب و باورنکردنی هم در این دنیا وجود دارند. اگر می‌ترسید به یک خون‌آشام یا گرگ‌نما تبدیل شوید، باید بدانید برای آن هم بیمه وجود دارد؛ فقط کافیست با شرکت بیمه Lloyds در لندن تماس بگیرید. از سال 1688 این شرکت بیمه در این زمینه فعالیت دارد و نقش ریچارد برانسون شرکت Virgin Atlantic در دنیای بیمه را ایفا می‌کند. زمانی که شرکت Virgin  ایده‌ی سفرهای کهکشانی را مطرح کرد و سفرهای گردشگری فضایی را ترتیب داد، شرکت Lloyds آن را هم بیمه کرد. این شرکت که صدها سال در زمینه‌ی بیمه تجربه دارد تا به‌ حال قرارداد‌های بیمه عجیبی عقد کرده و ما تعدادی از عجیب‌ترین‌های آن‌ها را برای شما جمع‌آوری کرده ایم.

برای مثال زمانی که هایدی کلام تصمیم گرفت پاهایش را بیمه کند باید به لندن سفر می‌کرد تا توسط برآوردگران شرکت Lloyd مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت یکی از پاهای کلام به خاطر زخم بسیار کوچکی که داشت نصف پای دیگرش ارزش‌گذاری شد.

البته گاهی اوقات هم بیمه‌گران به مشتریان خود نه می‌گویند. وقتی استنلی کوبریک در حال ساخت فیلم 2001: A Space Odyssey بود سراغ بیمه‌گران رفت و پیشنهاد داد فیلمش را در برابر کشف موجودات فضایی قبل از انتشار  آن بیمه کنند. این فیلم که در سال 1968 ساخته شد داستان یک سفر فضایی و موجودات بیگانه را روایت می‌کرد. برآوردگران با این بیمه موافقت نکردند، احتمالا یا چیزی می‌دانستند که ما نمی‌دانیم یا به نظرشان این ایده خیلی تخیلی بوده است.


یک شرکت مسافرتی انگلیسی بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه آسیب‌دیدگی از سقوط نارگیل» برای مسافرانش فراهم کرد.

مرگ با سقوط نارگیل

در سال 1984، دکتر پیتر برس مطلبی با عنوان «آسیب‌های ناشی از سقوط نارگیل» منتشر کرد و این مطلب کاری را با درختان نارگیل کرد که فیلم «آرواره‌ها» اسپیلبرگ با کوسه‌ها کرد. برس بدون مدارک کافی ادعا کرد که سالانه 150 نفر در مناطقی مثل مالزی در اثر سقوط نارگیل کشته می‌شوند. بعد از انتشار این مطلب درختان نارگیل مورد حمله مردم قرار گرفتند و در مناطقی مثل استرالیا درختان نارگیل بی‌دلیل قطع می‌شدند. در همین راستا یک شرکت مسافرتی انگلیسی آن‌قدر نگران این مسئله شد که بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه آسیب‌دیدگی از سقوط نارگیل» برای مسافرانش فراهم کرد. وقتی یک نارگیل در سریلانکا روی سر یکی از مشتریان این شرکت سقوط کرد،بیمه او پرداخت شد اما دختر زنده ماند و از خسارت بیمه استفاده کرد.


مو

از موهای سینه‌ی تام جونز گرفته تا ریش بابانوئل و موهای بافته شده‌ی بازیکنان فوتبال، همه بیمه شده‌اند. تام جونز خواننده‌ی سبک پاپ راک و کانتری ولزی، موهای سینه‌ی خود را بیمه کرد. شایعات حاکی از این هستند که تام جونز موهای سینه‌اش را 7 میلیون دلار بیمه کرده است. هم‌چنین شرکت بیمه Lloyds هم ریش بابانوئل را بیمه کرده است، البته نه ریش بابانوئل واقعی بلکه ریش بابانوئل رسمی فروشگاه‌های زنجیره‌ای Macy's.


فضایی‌ها، گرگ‌نماها و خون‌آشام‌ها

شرکت Lloyds بیمه‌ای دارد که شما را در برابر تبدیل شدن به خون‌آشام و گرگ‌نما یا دزدیده شدن توسط موجودات بیگانه بیمه می‌کند. در سال 2011 خانمی به اسم شرلی مکلین که به وجود موجودات بیگانه اعتقاد داشت همراه 20.000 نفر دیگر خود را در برابر دزدیده شدن توسط فضایی‌ها بیمه کرد. اگر نگران هستید می‌توانید خودتان را در برابر صدمه دیدن از سقوط سفینه‌های فضایی هم بیمه کنید.


ماریا کری با شرکت ژیلت کمپین «پاهای یک الهه» را آغاز کردند، این شرکت پاهای او را یک میلیون دلار بیمه کرد.

پا

وقتی ماریا کری با شرکت ژیلت کمپین «پاهای یک الهه» را آغاز کردند، این شرکت پاهای او را یک میلیون دلار بیمه کرد و ریحانا هم که بعدها عضو این کمپین شد پاهایش را به همین میزان بیمه کرد. هم‌چنین دیوید بکهام پاهایش را 70 میلیون دلار  و مایکل فلتلی که یک رقاص ایرلندی است پاهایش را 40 میلیون دلار بیمه کرده است.


زبان

ایگان رونی که یک منتقد رستوران و نویسنده معروف است سقف دهان خود را صدها هزار دلار بیمه کرده است. جنارو پییچا که در مزه کردن قهوه تخصص دارد هم توانایی مزه کردنش را 10 میلیون دلار بیمه کرد اما این‌ها زیاد جالب نیستند. جالب‌ترین زبان دنیا به ژنه سیمونز تعلق دارد؛ خواننده‌ی گروه Kiss که در دهه‌ی 80 حتی بیشتر از مایلی سایرس زبانش را بیرون می‌آورد و شایعه شده بود که برای بلند شدن زبانش عمل جراحی انجام داده است آن را 1 میلیون دلار بیمه کرده بود.


حمله‌ی زامبی‌ها

این روزها حمله‌ی زامبی‌ها ذهن خیلی‌ها را مشغول کرده است اما یک شرکت بیمه در انگلیس یک قدم جلوتر گذاشته و بیمه‌ای تعبیه‌ کرده که در صورت حمله‌ی زامبی‌ها خسارات و هزینه‌های نظافت را تحت پوشش قرار می‌دهد. درست است اگر زامبی‌ها به ما حمله کنند اوضاع خطرناک می‌شود اما تمیز کردن خانه‌ها و شهر پس از چنین اتفاقی آخرین چیزی است که به ذهن می‌رسد.


منبع : Therichest