مراسم عروسی لحظه‌ای است که بیشتر خانم‌ها تمام عمر در موردش رویاپردازی می‌کنند و خاطره‌ای است که همیشه با آن‌ها می‌ماند. این جشن هم‌چنین فرصتی است که عشق خود را با دوستان، خانواده و مهم‌تر از هم همسر خود تقسیم کنید. اما این روز بزرگ با تمام زیبایی‌هایی که دارد، اضطراب زیادی هم برای خانم‌ها ایجاد می‌کند و بخش بزرگی از این اضطراب از پیدا کردن لباس عروس مناسب ناشی می‌شود. همه‌ی خانم‌ها می‌خواهند در مراسم عروسی‌شان از همیشه زبیاتر باشند و بدون یک لباس عروس زیبا این کار سخت‌تر می‌شود. اندام خانم‌ها با هم متفاوت است و هر لباس عروسی برای هر اندامی مناسب نیست؛ به همین دلیل این‌که بدانید چه مدل لباس عروس به اندام شما می‌آید در انتخاب‌تان تاثیر زیادی خواهد داشت. ما نکاتی را برای شما فراهم کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌‌توانید یک لباس عروس متناسب با اندام‌تان انتخاب کنید. 


اندام ظریف و کوچک

اگر اندامی ریز و ظریف دارید باید از لباس عروس‌هایی که جزئیات زیادی دارند دوری کنید. سعی کنید یک لباس عروس ساده انتخاب کنید که قالب اندام‌تان باشد و چین نداشته باشد که اندام کوچک‌تان در لباس گم نشود. یک لباس عروس ترومپتی که خط کمرش بالا باشد باعث می‌شود بلندقدتر به‌نظر برسید.


اگر اندام توپر دارید باید لباس‌ عروسی با چین‌های نامتقارن، نوارهای توری و کمرهای بندی انتخاب کنید.

اندام توپر

اگر اندامی توپر دارید می‌توانید برای انتخاب لباس عروس دو رویکرد داشته باشید؛ برآمدگی‌های بدن‌تان را بزرگ‌نمایی کنید یا لباس عروسی انتخاب کنید که شما را باریک‌تر نشان دهد. لباس‌ عروس‌هایی با چین‌های نامتقارن، نوارهای توری و کمرهای بندی برای این نوع اندام مناسب هستند. لباس‌های یقه باز یا یقه هفتی انتخاب کنید که قسمت بالایی بدن‌تان بیشتر به چشم بیاید.


اندام با سینه‌های بزرگ

اگر سینه‌های بزرگی دارید نکته‌ی کلیدی در انتخاب لباس عروس نوع یقه است. بهتر است از انتخاب لباس عروس‌های یقه‌ باز خودداری کنید. لباس‌هایی که یقه‌های‌شان دور شانه قرار می‌گیرند برای اندام شما عالی هستند. هم‌چنین می‌توانید برای پوشاندن سینه‌ها از تور استفاده کنید. 


اندام با سینه‌‌های کوچک

اگر سینه‌های کوچکی دارید می‌توانید یک لباس عروس با یقه‌ی باز انتخاب کنید و بهتر است از لباس‌های دکولته دوری کنید. 


اندام گلابی شکل

لباس‌‌های A شکل برای خانم‌هایی که اندام گلابی شکل دارند از همه مناسب‌تر هستند.  باید از لباس‌هایی که پایین‌تنه را بزرگ‌نمایی می‌کنند دوری کنید و لباسی انتخاب کنید که پایین‌تنه را کوچک‌تر نشان دهد. 


برای تهیه لباس عروس مناسب خانم‌هایی با اندام سیب شکل باید از پارچه‌های ساتن یا تافته استفاده کرد.

اندام سیب شکل

بهترین لباس عروس برای این نوع اندام لباس عروسی است که از پارچه‌های سفت مثل ساتن و تافته باشد و خط کمرش بالا باشد. 


اندام کمر باریک

اگر کمری باریک دارید باید سعی کنید لباس عروسی انتخاب کنید که باریک بودن کمرتان را نشان دهد. کسانی که اندام کمر باریک دارند بسیار خوش‌شانس هستند چون تقریبا تمام مدل‌های لباس عروس به آن‌ها می‌آید. 


اندام لاغر و صاف

اگر اندامی لاغر و صاف دارید باید لباسی انتخاب کنید که برآمدگی‌های بدن‌تان را بیشتر نشان دهد؛ مثلا لباسی که بالاتنه‌ای قالب و دامن دارد. 


نکاتی در مورد انتخاب لباس عروس

  • لباس زیر مناسب انتخاب کنید.
  • سعی کنید قسمت‌هایی از بدن‌تان که دوست‌شان دارید را بزرگ‌نمایی کنید.
  • هیچ‌وقت از روی مد لباس عروس انتخاب نکنید.
  • سایز فقط یک عدد است؛ اگر لباس عروس‌تان دو سایز از سایز همیشگی‌تان بزرگ‌تر است نگران نشوید، سایز طراحان لباس مختلف متفاوت است. 


منبع : Thetrendspotter