خبر نگران‌کننده‌ای برای‌تان داریم؛ گاهی اوقات پزشکان حقیقت را به شما نمی‌گویند. این به این معنی نیست که دروغ می‌گویند، آن‌ها فقط در بعضی موارد اطلاعاتی را به شما نمی‌دهند؛ مثلا به شما در مورد بعضی بیماری‌ها هشدار نمی‌دهند یا آزمایشات لازم را تجویز نمی‌کنند. دلیل این می‌تواند نداشتن توافق در مورد خطرات بیماری یا عدم آگاهی از آزمایشات و روش‌های درمانی مناسب باشد، اما مهم این است که شما مراقب خودتان باشید. در ادامه مواردی که ممکن است پزشکان به شما نگویند را آورده‌ایم؛ اگر احساس می‌کنید پزشکی نکاتی را از شما پنهان می‌کند و نمی‌گوید، ساکت نمانید. 


مشکلات قلبی

همه می‌دانیم که مشکلات قلبی عروقی  مختص مردها نیست و خانم‌ها بیش از هرچیزی از مشکلات قلبی جان خود را از دست می‌دهند. اما تحقیقات نشان می‌دهد بعضی پزشکان به خانم‌ها نمی‌گویند که در معرض خطر مشکلات قلبی قرار دارند و ترجیح می‌دهند فقط بگویند باید وزن‌تان را کاهش دهید. در تحقیقاتی که روی 1000 خانم انجام شد، با این‌که 75% آن‌ها مشکلات قلبی داشتند، پزشکان فقط به 16٪ آن‌ها در این مورد هشدار داده بودند. اما این قضیه در مورد مردان هم صدق می‌کند. در تحقیقاتی مشابه مشخص شد که پزشکان احتمال بروز مشکلات قلبی در مردان را از آن‌ها پنهان می‌کنند. 


ضعف حافظه

شاید بعضی‌ها علاقه‌ای نداشته باشند که بدانند حافظه‌شان در حال ضعیف شدن است، اما تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا 55% درصد مبتلایان به آلزایمر از بیماری‌ خود اطلاع نداشته‌اند. پزشکان می‌گویند در مورد آلزایمر از اصطلاحات مبهم استفاده می‌کنند و تشخیص دقیق خود را به بیمار اعلام نمی‌کنند تا دچار اضطراب و نگرانی نشود. 


سرطان ریه در مراحل اولیه هیچ نشانه‌ای ندارد و فقط با انجام آزمایشات قابل تشخیص است.

مشکلات ریه

بعضی پزشکان آزمایشات لازم برای تشخیص سرطان ریه را تجویز نمی‌کنند. در مطالعه‌ای که روی 100 پزشک عمومی انجام شد، 12% آن‌ها برای کسانی که برای مدت طولانی سیگار می‌کشیدند آزمایش سرطان ریه تجویز نمی‌کردند. دلیل آن‌ها اجتناب از بیشتر کردن اضطراب  و استرس بیماران و نگرانی در مورد امواج رادیواکتیو بوده است. از آن‌جایی سرطان ریه در مراحل اولیه هیچ نشانه‌ای ندارد، آزمایش تنها راه تشخیص آن است؛ به همین دلیل بیماری 85٪ از مبتلایان به سرطان ریه در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود.


پس از ماموگرام به آزمایشات دیگری هم نیاز دارید

اگر تا به حال در مورد «فشردگی سینه» چیزی نشنیده‌اید، پزشک‌تان را باید سرزنش کنید. طبق تحقیقات انجام شده فقط 10% از خانم‌ها در مورد فشردگی سینه از پزشکان شنیده‌اند. فشردگی بافت سینه می‌تواند مشکل‌ساز باشد و باعث می‌شود پزشکان نتوانند به درستی ماموگرام را بخوانند و خانم‌هایی که این مشکل را دارند به آزمایشات دیگری هم نیاز خواهند داشت. نانسی کاپلو بیماری است که قربانی این اشتباه شده است. او دقیقا سه ماه پس از این‌که نتیجه‌ی ماموگرامش هیچ مشکلی را نشان نداده بود، متوجه شد سرطان سینه دارد. نانسی از این‌که هیچ کدام از پزشکان از جمله، متخصص زنان، پزشک عمومی و متخصص رادیولوژی در مورد فشردگی سینه به او هشدار نداده بودند واقعا عصبانی شده بود. پس اگر پزشک‌تان در مورد فشردگی سینه چیزی به شما نگفته است، سوال کردن در مورد آن ضرری ندارد. 


منبع : Prevention