اگر شما هم  از جمع شدن ظرف‌های کثیف در آشپزخانه‌ی شرکت خسته شده‌اید بهتر است به خواندن ادامه دهید. چون آشپزخانه‌ی شرکت مکانی عمومی محسوب می‌شود بعضی‌ها فکر می‌کنند امور نظافتی آشپزخانه به‌طور کامل کار شخص دیگری است. اما معمولا این وظیفه‌ی همه است که فضایی که از آن استفاده می‌کنند را تمیز و مرتب نگه‌دارند. این که شرکت آشپزخانه داشته باشد یک نعمت است چون می‌توانید در آن غذای خانگی گرم کنید و تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشید. اما چطور باید با کسانی که آشپزخانه را به هم می‌ریزند و خراب‌کاری‌های خود را جمع نمی‌کنند برخورد کرد؟

اگر از  رفتار بعضی‌ها در محل کار ناراضی هستید می‌توانید از نکات زیر برای حل این مشکل استفاده کنید.


یک علامت بزنید

یکی از موثرترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید زدن علامتی روی دیوار است که در مورد رعایت نظافت آشپزخانه به کارمندان هشدار دهد.


قوانین را بنویسید

اگر رفتار بعضی از همکاران‌تان در آشپزخانه درست نیست می‌توانید با نوشتن قوانین تا حدی این مشکل را حل کنید. سعی کنید این قوانین را برای کسانی که تازه در شرکت مشغول به کار می‌شوند هم تکرار کنید.


با تمیز کردن فوری مناطق کثیف در آشپزخانه می توانید همیشه آشپزخانه تمیزی داشته باشد.


جاهای کثیف را بلافاصله تمیز کنید

اگر چیزی روی ماکروفر یا پیش‌خوان می‌ریزد همان موقع تمیزش کنید و این کار را برای بعد نگذارید چون کثیفی باعث می‌شود سوسک و حشرات موزی در آشپزخانه جمع شوند. اگر قوری چای را خالی کرده‌اید آن را هم پر کنید تا دیگر همکاران چای داشته باشند.


قوانین را به دیوار بزنید

قوانین نظافت آشپزخانه را پرینت بگیرید و جایی در اتاق استراحت یا آشپزخانه به دیوار بزنید. با این کار دیگر کسی در آشپزخانه پلیس بازی در نمی‌آورد و همه وظایف خود را می‌دانند. اگر کسی قوانین را شکست؛ مسئله را با مدیر شرکت در میان بگذارید. اگر اوضاع از کنترل خارج شد می‌توانید به افراد خاطی ایمیل بزنید و مثلا بگویید «اگر وارد آشپزخانه شوید و ببینید شخص قبلی همه‌جا را به هم ریخته و کثیف کرده خوشحال می‌شوید؟ بهتر است همه مسئولیت‌پذیر باشیم.»


تقویم درست کنید

یک راه حل دیگر این است که برای انجام کارهای آشپزخانه برنامه‌ریزی داشته باشید  و روز تعیین کنید. با تقسیم وظایف بین همکاران همه می‌دانند چه روزی باید چه‌کار کنند و اختلافی بین آن‌ها پیش نمی‌آید.