به گفته‌ی کارلوس نوزمن، مدیر کمیته‌ی اجرایی بازی‌های المپیک 2016 ریو، ریو 2016 آینده‌ی بازی‌های المپیک را تغییر خواهد داد. نوزمن گفته «ریو فایده‌های زیادی برای آینده بازی‌های المپیک خواهد داشت.»

المپیک 2016 ریو که از 5 آگوست آغاز می‌شود، نسبت به المپیک‌های پکن و لندن وسعت کمتری دارد. به گفته‌ی نوزمن المپیک کوچکتر با شرایط کنونی جهان هم هماهنگی بیشتری دارد. طبق سند چشم‌انداز 2020 کمیته‌ی بین المللی المپیک که در سال 2014 ، یعنی 5 سال پس از انتخاب ریو برای میزبانی المپیک 2016 تنظیم شد، یکی از اهداف کمیته‌ی بین‌ المللی المپیک این است که مدیریت اجرای این رویداد ورزشی را برای کشورهای میزبان آسان‌تر کند. نوزمن می‌گوید «ما متوجه شدیم که نباید وسعت بازی‌ها را بیشتر کنیم و باید بازی‌های المپیک را به روزهای گذشته‌اش باز گردانیم و کاری کنیم کشور‌ها و شهرها در همه‌جای جهان بتوانند برای میزبانی این بازی‌ها نامزد شوند.» به این شکل علاقه‌مندان به ورزش و المپیک در سراسر جهان می‌توانند از میزبانی شهر یا کشورشان از بازی‌های المپیک لذت ببرند و صنعت گردشگری هم توسعه بیشتری می‌یابد. 

نوزمن به این نکته هم اشاره کرد که شرایط برزیل از سال 2009، وقتی ریو به‌عنوان میزبان المپیک 2016 انتخاب شد تغییر کرده است. «اتفاقی که در برزیل رخ داد برای همه غافل‌گیرکننده بود اما همه چیز دیگر تمام شده است. حالا اتحاد کمیته‌ی اجرایی، دولت و شهرداری باعث شده تدارکات بازی‌ها به نحو احسنت انجام شود.»


منبع : Rio2016