برای آموزش یک کلاس ایروبیک باید بهترین مهارت‌ها را در حد مطلوب داشته و از انرژی و اشتیاق کافی برای تشویق کردن افراد در تمام طول تمرین برخوردار باشید. اگر چه داشتن مدارک آموزش معتبر می‌تواند در کسب برخی از مهارت‌های تمرینی به شما کمک کند اما انتخاب بهترین موسیقی، ارائه‌ی نکات کلیدی در مورد نحوه‌ی اجرای حرکات و نگه داشتن سطح انرژی افراد در بالاترین حد یکی از جنبه‌ها و استعدادهای ذاتی است که هر کسی به عنوان مربی ایروبیک باید داشته باشد. برای کلاس‌های آموزشی خود به طور دائمی برنامه‌ریزی کنید و به صورت خصوصی حرکات را از قبل تمرین کنید تا به یک مربی ایروبیک حرفه‌ای، آماده و تاثیرگذار تبدیل شوید.

گام اول

برای یک مربی ایروبیک خوب بودن باید گواهینامه‌های لازم در این مورد را کسب کرده و به خوبی دوره‌ها ی آموزشی را طی کنید. تنها میل به کمک به دیگران برای رهبری اعضای کلاس ایروبیک کافی نخواهد بود. داشتن گواهینامه‌های معتبر در این زمینه تضمین کننده‌ی این موضوع خواهد بود که شما دوره‌های آموزشی را با موفقیت به پایان رسانده و دوره‌های عملی و ایمنی لازم برای مدیریت یک کلاس ایروبیک را طی کرده‌اید. با کسب مدارک لازم در حوزه‌ی تناسب اندام شما می‌توانید دوره‌ی تخصصی ایروبیک مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و در آن مهارت پیدا کنید خواه رقص ایروبیک باشد یا استپ ایروبیک و یا کیک بوکسینگ و دیگر رشته‌ها.

داشتن یک مکان یا سالن ورزشی خوب برای کلاس ایروبیک باعث ایجاد انگیزه در بین افراد کلاس خواهد شد.


گام دوم

یک سالن ورزشی خوب برای کلاس‌تان در نظر بگیرید. معمولا در باشگاه‌های تناسب اندام و اشاعه‌ی سلامتی کلاس‌های گروهی ایروبیک برگزار می‌شود و شما نیز می‌توانید با مراجعه به این مراکز از برنامه‌های آنان و مکان‌هایی که کلاس‌های ایروبیک در آن‌ها برگزار می‌شود مطلع شوید. شما حتی می‌توانید به طور خصوصی در منزل خود یا منزل شاگردان به آن‌ها آموزش ایروبیک بدهید تا زمانی که مکان و فضای کافی برای برگزاری یک کلاس ایروبیک را بدست آورید. وقتی که مکان مورد نظر را پیدا کردید فضای سالن و تعداد افرادی که در کلاس شما حاضر خواهند شد را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید برنامه‌ای مدون و دائمی تهیه کنید.

گام سوم

کلاس‌های خود را بر اساس سن و میزان تناسب اندام کسانی که در کلاس‌های شما حضور خواهند یافت برنامه‌ریزی کنید. برای مثال اگر یک باشگاه تناسب اندام خاص، شما را برای آموزش ایروبیک به سالمندان استخدام کرده است باید برنامه‌ی تمرینی شما کوتاه‌تر و سبک‌تر از برنامه‌ای باشد که برای ورزشکاران حرفه‌ای در نظر گرفته‌اید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که برای هر گروه سنی حرکات ویژه‌ای داشته باشید و بتوانید زمان‌بندی لازم را برای هر کلاس انجام دهید. همه‌ی حرکات را یادداشت کنید و سعی کنید این یادداشت‌ها را در هنگام تمرین همراه خود یا در نزدیک‌ترین فاصله‌ی ممکن از خود داشته باشید تا در صورت فراموش کردن حرکتی یا تغییر در برنامه‌ی حرکتی به آن‌ مراجعه کنید.

گام چهارم

یک موسیقی با ریتم تند که با حرکات کششی مختلف و تمریناتی که در تمام طول کلاس‌های خود انجام می‌دهید هماهنگ باشد را از اینترنت دانلود کنید. موسیقی که انتخاب می‌کنید باید با حرکاتی که انجام می‌دهید به خوبی هماهنگی داشته باشند بنابراین شاید لازم باشد که انواع مختلفی از موسیقی را برای حرکات مختلف تهیه کنید. برای حرکات بسیار سریعی که ضربان قلب را بالای 150 بار در دقیقه خواهند برد به موسیقی‌های با ریتم بسیار تندتری نیاز خواهید داشت در حالی که موسیقی‌های آرام‌تر برای گرم کردن و حرکات کششی مناسب خواهند بود.

هنگام آموزش در کلاس ایروبیک باید پر انرژی و شاداب باشید تا شاگردان شما نیز تحت تاثیر انرژی مثبت شما قرار بگیرند.


گام پنجم

هنگام آموزش در کلاس باید پر انرژی و شاداب باشید. بعضی اوقات ممکن است مربیان ایروبیک در کار خود با مشکلات و پیچیدگی‌های خاصی مواجه شوند. شما باید همزمان با انجام حرکات ریتمیک سریع داد و فریاد کرده و نکات لازم را به شاگردان خود گوشزد کنید و آن‌ها را با انرژی خود تشویق کنید. توجه داشته باشید که هماهنگی کافی و انجام حرکات بی‌نقص هماهنگ مدتی زمان خواهد برد تا شاگردان به هماهنگی و مهارت کافی در این زمینه دست پیدا کنند. در تمام طول تمرین باید نکات تشویق کننده و نکات ایمنی مفید را به شاگردان خود ارائه دهید.

گام ششم

 بعد از اتمام کلاس از شاگردان خود بخواهید که نظراتشان را در مورد تمرین و حرکات انجام شده به شما بگویند. اگر چه ممکن است به شما گفته شود که خیلی سریع حرکت می‌کنید یا موسیقی خوبی انتخاب نکرده‌اید یا حتی خوب راهنمایی نمی‌کنید و این اظهارات احیاناً با ناراحتی شما مواجه خواهد شد اما نظرخواهی از شاگردان تنها راهی خواهد بود که شما با استفاده از آن می‌توانید برای تمرینات آینده برنامه‌ریزی کرده و تغییرات مفید و موثر لازم در روش‌های تمرینی خود را ایجاد کنید.

منبع : Livestrong