اهمیت انرژی مکانیکی و کاربرد گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی یک سیستم ترکیبی است که درانتقال انرژی به ابزار خروجی نقش دارد و همان انرژی مکانیکی با سرعت، گشتاور پیچشی، غیره تعریف می‌شود. گیربکس صنعتی به آسانی انرژی مکانیکی تولید می‌کند.

مکانیسم گیربکس

به طورکلی گیربکس صنعتی به وسیله گشتاور پیچشی کار می‌کنند و از طریق قطعات یکپارچه انرژی تولید می‌کند و این انرژی صرف کنترل عملیات‌های مختلف می‌شود.

انواع مختلف گیربکس صنعتی

انواع گیربکس صنعتی برای کاربری‌های صنعتی مختلف طراحی شده‌اند و اشکال متفاوتی دارند از جمله گیربکس‌های پیچشی، اکسترودر، مارپیچی کاهشی و غیره.

گیربکس پیچشی و برتری آن در مصرف انرژی کم‌تر

این نوع گیربکس صنعتی کم‌حجم بوده و به طور گسترده‌ای در عملیات صنعتی به کار می‌رود. این گیربکس صنعتی به دلیل مصرف انرژی کم‌تر ارجحیت داشته و در کارهای سنگین صنعتی استفاده می‌شود.

گیربکس صنعتی حلزونی در صنایعی نظیر پلاستیک‌سازی، لاستیک‌سازی و سیمان بسیار مفید است.

کاربردهای گیربکس حلزونی

این گیربکس صنعتی در صنایعی نظیر پلاستیک‌سازی، لاستیک‌سازی و سیمان بسیار مفید است و برای حرکت نقاله‌ها، سنگ شکن‌ها، قالب‌ریز پلاستیک و خنک‌کننده‌ها به کار می‌روند.

ویژگی‌های منحصر به‌فرد گیربکس حلزونی

آن‌ها برحسب دندانه‌ها در یک زاویه ثابت هستند در حالی که در حالت حرکت دندانه‌های بیشتری متقابلا در جهت یکسان عمل می‌کنند و ارتباط مداومی را برای یک دوره زمانی خاص تولید می‌کنند.

گیربکس حلزونی اکسترودر و قابلیت‌های آن

این نوع گیربکس صنعتی به دلیل حداکثر سختی پیچشی و تولید سر و صدای کم در طول مکانیسم شهرت دارد و به طور گسترده‌ای در صنعت اکستروژن پلاستیک استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به انرژی مکانیکی زیادی نیاز دارند و گیربکس حلزونی اکسترودر به خاطر داشتن ظرفیت ایجاد حداکثر گشتاور به کار می‌رود.

سازگاری گیربکس‌های مارپیچی کاهشی

این نوع گیربکس صنعتی به دلیل توانایی انجام عملیات سنگین به کار می‌روند از جمله صنعت کودپاشی، صنایع معدن و شیمی.

گیربکس صنعتی کاهنده با کمک چرخ‌دهنده و محورها کار می‌کند و به منظور کاهش سرعت چرخش و افزایش سطح گشتاور به کار می‌رود.

گیربکس‌های کاهنده و مکانیسم عمومی آن

با کمک چرخ‌دهنده و محورها کار می‌کند و به منظور کاهش سرعت چرخش و افزایش سطح گشتاور به کار می‌رود و غالبا برای افزایش سرعت موتور اتومبیل‌ها استفاده می‌شود.

گیربکس‌های صنعتی محصولات کارخانه Yogesh

این کارخانه از سال1985  انواع گیربکس صنعتی کاهنده، حلزونی و قرقره تسمه تایم تولید می‌کند، به وسیله ماشین‌آلات پیچیده و امکانات ماشین‌سازی داخلی قطعات گیربکس صنعتی را تامین‌می‌کنند.

انواع گیربکس‌های کاهنده تولیدی کارخانه Yogesh

قطعات این گیربکس صنعتی از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است. برخی انواع این گیربکس‌ها نوع کاهنده سازگار، کاهنده توخالی یا گیربکس HMO هستند.

انواع صنایع نیازمند گیربکس صنعتی

کارخانهYogesh تامین‌کننده قطعات گیربکس صنعتی برای صنعت خمیرسازی، صنایع دریایی، معدن‌سازی، پتروشیمی و صنایع وابسته به کشاورزی می‌باشد.

نتیجه

گیربکس‌ها برای کنترل عملیات‌های ماشینی سریع و انرژی مکانیکی انتخاب می‌شوند. کارخانه Yogesh بهترین تولیدکننده گیربکس صنعتی است.

منبع : Yogeshengg