در چند سال اخیر بیشتر مردم تا حدی نسبت به محیط‌زیست آگاه شده‌اند. کارهایی که معمولا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها آغاز می‌شوند در درازمدت می‌توانند تاثیر مثبتی روی حفظ محیط‌زیست  داشته باشند. اما اگر می‌خواهید بیشتر در این راستا تلاش کنید می‌توانید با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی تا حد زیادی در حفظ سیاره‌ی زمین سهیم باشید. 


کمتر از خودرو استفاده کنید

احتمالا ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کمتر از خودرو استفاده کنید و زمان کمتری را پشت فرمان بگذرانید. علاوه بر تاثیرات مثبتی که این کار روی محیط‌زیست  دارد احتمالا تناسب‌اندام شما را هم بهتر خواهد کرد و آخر ماه پول بیشتری هم پس‌انداز می‌کنید. برای این‌که چطور این کار را انجام دهید هم برای‌تان پیشنهاد‌هایی داریم:

  • مسیرهای کوتاه را پیاده‌روی کنید
  • تا جایی که امکان دارد در خانه کار کنید
  • با خودروی همکاران‌تان به محل کار بروید
  • گاهی اوقات از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید
  • با دوچرخه به محل کار بروید

کمتر گوشت قرمز مصرف کنیم زیرا گوشت گاو و گوسفند مقدار زیادی گازهای گلخانه‌ای مانند متان تولید می‌کنند.

مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید

منابع اصلی گوشت مثل گاو و گوسفند مقدار زیادی گاز‌های گلخانه‌‌ای مثل متان تولید می‌کنند. لازم نیست گیاه‌خوار شوید اما اگر فقط کمی از مصرف گوشت قرمز بکاهید تاثیر زیادی روی حفظ محیط‌زیست  خواهد داشت. به‌علاوه رژیم غذایی که گوشت قرمز کمتری در آن باشد فواید زیادی برای بدن دارد. 

از کربن کمتر استفاده کنید

تقریبا همه می‌توانند این کار را انجام دهند. تا جایی که می‌شود از محصولات کربن‌دار استفاده نکنید و فقط در صورت ضرورت آن‌ها را خریداری کنید. 

روی شرکت‌هایی که در خصوص انرژی‌های سبز تحقیق می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید

اگر می‌خواهید پول در بیاورید و به محیط‌زیست  هم کمک کنید می‌توانید روی شرکت‌هایی که روی تولید محصولات سبز تحقیق یا آن‌ها را تولید می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید. مثلا مزرعه‌هایی که از انرژی باد یا خورشید استفاده می‌کنند یا کارخانه‌های تولیدکننده‌ی خودروهای برقی. 

مصرف مواد غذایی که بسته بندی‌اش قابل بازیافت است در حفظ محیط زیست موثر خواهد بود.

سبز مصرف کنید

هنگام خرید کردن گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و محصولی را انتخاب کنید که کمترین اثر منفی را روی محیط‌زیست  داشته باشد. باید به‌دنبال محصولی با مشخصات زیر باشید:
  • بسته‌بندی‌اش قابل بازیافت باشد
  • محصول تازه تولید شده باشد و محلی باشد
  • برای تولید آن از انرژی یا آب زیادی استفاده نشده باشد
اگر محصولاتی را انتخاب کنید که این مشخصات را داشته باشند تولیدکنندگان هم مجبور می‌شوند محصولاتی این‌چنینی تولید کنند. 

تفکرات سبز خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

در قرن گذشته روش‌های ارتباط جمعی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و امروزه راه‌های متعددی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و کشفیات وجود دارد. این‌ها روش‌هایی هستند که می‌توانید  با استفاده از آن‌ها تفکرات خود را با دیگران در میان بگذارید:
  • یک بلاگ درست کنید و در آن در مورد تغییرات سازگار با محیط‌زیست  سبک زندگی مطلب بنویسید
  • گروهی برای آموزش سبک زندگی سبز درست کنید
  • با همسایه‌ها یک گروه بازیافت زباله تشکیل دهید و هر نفر وظیفه جمع‌آوری یک نوع زباله را داشته باشد

یک کار دیگر هم وجود دارد که با انجام دادن آن می‌توانید در انجام تمام کارهای ذکر شده نقش داشته باشید؛ از کسانی که سبز زندگی می‌کنند حمایت کنید. اگر همسایه‌ای خواست ایده‌های خود در مورد سبک زندگی سازگار با محیط‌زیست  را با شما در میان بگذارد از او استقبال کنید. شما هم به این افراد ملحق شوید چون می‌توانید تاثیر زیادی در حفظ سیاره‌ی زمین داشته باشید. 


منبع : Thechangeblog