از زمان‌های قدیم داشتن دست‌های زیبا یکی از کارهای مهم نظافتی است و زنان عاشق تزئین و مراقبت از ناخن‌های‌شان هستند. در مصر باستان داشتن ناخن‌های بلند نشانه مقام و ثروت بوده است. امروزه ناخن‌های زیبا بخشی از شخصیت شما محسوب می‌شود اما همه افراد از موهبت ناخن محکم و زیبا برخوردار نیستند. کاشت ناخن روشی برای رسیدن به ناخن‌های زیبا و به معنی اضافه کردن ناخن مصنوعی روی ناخن‌های طبیعی  به منظور افزایش طول آن، سپس پوشاندن آن با مواد اکریلیک، ژل یا فایبرگلاس است. می‌توان بدون استفاده از ناخن مصنوعی، روی ناخن‌های طبیعی کاشت ناخن انجام داد. نام این روش اسکالپ است و به‌عنوان کاشت ناخن هم تعبیر می‌شود. سه مورد از کاشت‌های رایج اکریلیک، ژل و فایبرگلاس هستند. 

کاشت ناخن اکریلیکی

ناخن‌های اکریلیکی از ترکیب مونومر مایع و پودر پلیمر حاصل می‌شود که بعد از ترکیب یک لایه سخت محافظ روی ناخن‌ طبیعی تشکیل می‌دهند. این کاشت ناخن در معرض هوا سخت‌تر می‌شود. قبل از استعمال ترکیب اکریلیکی، یک ناخن مصنوعی  چسبانده می‌شود و سپس برای براق کردن آن از بافر استفاده می‌شود.

کاشت ناخن با ژل

این نوع ژل با ثبات روی یک کاشت ناخن مصنوعی و یا ناخن‌های طبیعی استفاده می‌شود تا ناخن را محکم‌تر کند و به صورت طبیعی رشد ناخن را افزایش دهد. عدم نیاز به ترکیب برای ساخت ژل، تفاوت آن با کاشت ناخن اکریلیک است و برای انجام یک کاشت ناخن محکم، ناخن‌ها باید زیر نور ماوراء بنفش خشک شوند.

کاشت ناخن به روش کاشت ناخن فیبرگلاس یا ابریشمی، روش‌های خوبی برای داشتن ناخن‌‌های بلندتر است.

کاشت ناخن فیبرگلاس یا ابریشمی 

 این روش کاشت ناخن طرف‌دار چندانی ندارد. این شیوه‌ی کاشت ناخن شامل برش قطعاتی از فایبرگلاس و ابریشم برای نصب روی پایه ناخن یا نوک آن است، برای اتصال آن‌ها از رزین یا چسب استفاده می‌شود. این سه نوع کاشت ناخن روش‌های خوبی برای داشتن ناخن‌‌های بلندتر است اما همگی مستلزم یک فرد حرفه‌ای و سالن زیبایی معتبر است. هرچند انجام آن در منزل نیز امکان‌پذیر است اما باید تمامی این وسایل پرهزینه را تهیه کنید و مهم‌تر از همه  باید قبل از آن تمرین کافی داشته باشید.

چگونه در منزل کاشت ناخن انجام دهیم

برای انجام این کار در منزل موارد زیر را  باید تهیه کنید:
  • ناخن‌های مصنوعی که در رنگ‌های سفید، شفاف، رنگی، براق و با طراحی‌های متنوع در بازار موجود هستند و از پلاستیک ساخته شده‌اند. رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • می‌توانید به راحتی چسب ناخن تهیه کنید.
  • بسته مانیکور که شامل سوهان ناخن، بافر، قاشقک و انبرک کوتیکول می‌شود.
  • قیچی یا ناخن‌گیر.

در اولین مرحله از کاشت ناخن دست‌ها را بشویید و هرگونه چسب یا برق ناخن را به کمک آستن پاک کنید.

راهنمای قدم به قدم کاشت ناخن

  • در اولین مرحله از  کاشت ناخن، ناخن‌های خود را آماده کنید، دست‌ها را بشویید و هرگونه چسب یا برق ناخن را به کمک آستن پاک کنید.
  • کوتیکول‌ها را به عقب بکشید.
  • ناخن‌های طبیعی خود را بافر کرده تا هیچ‌گونه درخشندگی و رطوبت روی آن باقی نماند.
  • اگر ناخن‌های بلندی دارید بهتر است برای سازگاری با اندازه ناخن مصنوعی آن‌ها را کوتاه‌تر کنید.
  • در این مرحله مهم، باید ناخن با اندازه مناسب انتخاب شود در غیراین صورت ظاهر زیبایی نخواهد داشت. با صبر و حوصله اندازه دقیق ناخن مصنوعی را نسبت به پایه C‌ شکل ناخن طبیعی انتخاب کنید. اگر ناخن کاشته بلندتر باشد می‌توانید آن را با سوهان کوتاه‌تر کنید.
  • پس از انتخاب ناخن، به قسمت منحنی آن چسب زده و آن را روی ناخن‌ها بگذارید. با کمی فشار روی آن از ایجاد حباب جلوگیری کنید. مراقب باشید چون چسبندگی آن زیاد است.
  • به مدت 30 ثانیه صبر کنید سپس به کمک سوهان یا ناخن‌گیر ناخن را به اندازه دلخواه کوتاه کنید.
  • به کاشت ناخن شکل داده و کناره‌‌های آن را طوری سوهان کنید که با پایه ناخن سازگار باشد. سپس آن‌ها را بافر کنید.
  • اکنون بافر خود را برداشته و به آرامی محل تلاقی ناخن طبیعی و مصنوعی را صیقل دهید به طوری که سطح همواری حاصل شود. بافر را روی ناخن طبیعی به کار نبرید و فقط آن را روی کاشت ناخن استفاده کنید. با براق کردن تدریجی ناخن از نتیجه کار خود آگاه می‌شوید و از صیقل دادن تصادفی ناخن مصنوعی در پایه ناخن جلوگیری می‌کنید.
  • ناخن خود را تمیز کرده و لاک آستری را روی آن بزنید و حالا به کمک لاک طراحی ناخن‌های بلند خود را زیباتر کنید
  • این کار به تمرین زیاد نیاز دارد اما یادگیری آن نیز بسیار آسان است. برای برداشتن کاشت ناخن کافی است انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه در آستن نگه دارید و ناخن‌ها به آرامی جدا می‌شوند. شما می‌توانید از این ناخن‌ها مجددا استفاده کنید و طرح‌های مختلفی روی آن انجام دهید.

منبع : Stylecraze