یکی از راه‌هایی که می‌توانید از ناخن‌های خود مراقبت کنید مانیکور است. مانیکور به معنای مراقبت از ناخن‌های دست است. اولین مرحله برای مانیکور مرطوب کردن ناخن‌های دست است. در این مطلب به هفت راه برای مرطوب کردن ناخن‌های دست قبل از مانیکور اشاره خواهیم کرد.

روغن تقویت کننده

بسیاری از روغن‌های تقویت کننده حاوی مواد مرطوب کننده هستند و  پوست را نرم و لطیف می‌کنند. این مواد از طریق پوست باعث نرم شدن ناخن‌های دست می‌شوند. ابتدا یک چهارم فنجان از روغن حمام حرارت داده شده را داخل یک چهارم فنجان آب گرم بریزید. روغن نارگیل، گردو، بادام و فندق برای مرطوب سازی ناخن بسیار مناسب هستند. تنها کافیست چند قطره از روغن دلخواه‌تان را داخل آن بریزید و انگشتان خود را در آن بگذارید.

کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از مانیکور رایج‌ترین راهکار برای مرطوب کردن ناخن است. نصف قاشق چای خوری از کرم مرطوب کننده را داخل ظرف بریزید و آن را هم بزنید.  سپس آب گرم اضافه کنید. دقت کنید که آب زیاد سرد یا داغ نباشد چراکه می‌تواند باعث تحریک پوست شود. چند دقیقه ناخن‌های‌تان را در محلول بگذارید.

صابون می‌تواند برای مرطوب کردن ناخن قبل از مانیکور استفاده شود.

صابون

صابون هم ‌می‌تواند برای مرطوب کردن ناخن قبل از مانیکور استفاده شود. یه ظرف حاوی آب گرم بیاورید و چند قطره صابون مایع در آن بریزید. چند دقیقه ناخن‌های‌تان را در محلول بگذارید و سپس دست‌ها را با آب بشویید. محلول آب و صابون نه تنها ناخن‌ها را مرطوب و نرم می‌کند، بلکه بافت مرده، جرم و باکتری‌های مضر را پاک می‌کند. برای کسب بهترین نتیجه از صابون مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

آب لیمو

لیمو میوه‌ای سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای پوست است. لیمو برای مرطوب کردن ناخن ماده‌ای بی ضرر و ایده آل است و می‌توانید قبل از مانیکور از آن استفاده کنید. هم‌چنین لیمو باعث روشن و قوی شدن ناخن می‌شود. برای درست کردن محلول، چند قطره آب لیمو را داخل یک فنجان آب گرم بریزید. در صورت امکان یک قاشق چای خوری عسل به محلول اضافه کنید تا فرآیند جذب آب سریع‌تر شود. در صورتی که دست‌تان دارای جای زخم و بریدگی است محلول آب لیمو توصیه نمی‌شود.

سرکه سفید

گزینه‌ی دیگر برای مرطوب کردن ناخن‌ سرکه سفید است. سرکه باعث کاهش خشکی پوست می‌شود و ناخن را مرطوب می‌کند. سرکه سفید تا حدودی اسیدی است. بنابراین باید انگشتان خود را تنها 5 دقیقه در این محلول بگذارید. این مدت برای محلول‌های دیگر حدود 10 دقیقه است. ‌در ضمن سرکه سفید باعث براق شدن طولانی مدت ناخن‌ و بهتر شدن مانیکور می‌شود.

کلسیم شیر و پروتئین تخم مرغ باعث تقویت و استحکام ناخن در طول مانیکور می‌شود.

محلول شیر و عسل

مواد لازم برای درست کردن این محلول شامل 2 عدد زرده‌ی تخم مرغ، یک چهارم فنجان شیر و یک قاشق چای خوری عسل می‌باشد. مواد را در یک ظرف بریزید و تا زمان یک دست شدن آن را بهم بزنید. به مدت ده دقیقه انگشتان خود را در محلول قرار دهید. سپس انگشتان‌تان را با آب بشویید. کلسیم شیر و پروتئین تخم مرغ باعث تقویت و استحکام ناخن در طول مانیکور می‌شود.

محلول تخم مرغ

این محلول برای آن دسته از افرادی که ناخن شکننده دارند معجره می‌کند. برای درست کردن این محلول به 2 عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری روغن زیتون نیاز دارید. مواد را در یک ظرف بریزید و تا زمان یک دست شدن آن را بهم بزنید. به مدت ده دقیقه انگشتان خود را در محلول قرار دهید. سپس انگشتان‌تان را با آب بشویید. برای اثربخشی و تقویت ناخن باید این محول دو بار در هفته استفاده شود.

منبع : Bellezzaspava