میکروپیگمنتیشن یا تتوی دائمی ابرو ایده‌ی بسیار خوبی به نظر می‌رسد که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در وقت آرایش کردن شود. زنانی که ابروهای‌شان ریخته است و یا ابروهای‌شان تنک و کم پشت است، ممکن است تحت تاثیر این حقیقت قرار بگیرند که میکروپیگمنتیشن ابرو می‌تواند به صورت آن‌ها، شکل و ظاهر یک ابرو را ببخشد بدون این‌که خود را گرفتار مداد یا پناکل ابرو کنند. اما تاتوی دائمی نقاط ضعف خود را نیز دارد بنابراین قبل از هر گونه تصمیم‌گیری درباره‌ی انجام تاتوی دائمی ابروها، بهتر است نقاط ضعف و قوت آن را به دقت بسنجید.

نقطه قوت: زمان

میکروپیگمنتیشن کردن ابروها مدت زمانی که به طور معمول صرف آرایش کردن می‌نمایید را کاهش می‌دهد. کشیدن ابرو با استفاده از مداد و سپس پر نمودن جاهای خالی آن با استفاده از سایه‌ی‌ ابرو وقت‌گیر است. میکروپیگمنتیشن  ابروها این بخش از برنامه‌ی روتین آرایشی‌تان را حذف می‌کند. 

نقطه ضعف: درد

هر فردی که میکروپیگمنتیشن کرده است این حقیقت را تصدیق می‌نماید که درد دارد. میکروپیگمنتیشن یا تتو کردن ابروها روی پوست نازک بالای چشم‌ها می‌تواند یک فرآیند دردناک باشد. در هر حال، طول مدت استمرار درد کوتاه است، منطقه‌ای که تاتو می‌شود نسبتا کوچک است و فرآیند تتو کردن به سرعت انجام می‌شود.

نقطه قوت:‌ابروهایی زیباتر

میکروپیگمنتیشن ابرو به این دلیل از محبوبیت برخوردار هستند که آرایشگر می‌توانید ابروهایی زیباتر، تفکیک‌شده و یک شکل طراحی کند. ابروهایی که به طور صحیح طراحی شده باشند، می‌توانند باعث شوند صورت‌تان لاغرتر، صاف و بی نقص‌تر به‌نظر رسد و حتی کمک می‌کند که چشم‌های‌تان درشت‌تر به‌نظر برسند. از آن‌جایی که حفظ و مراقبت از ابروهای تتو شده راحت‌تر است، برخی از زنان حتی ممکن است ابروهای طبیعی‌شان را به طور کامل بردارند و میکروپیگمنتیشن  انجام دهند.

پس از انجام میکروپیگمنتیشن، ممکن است دچار عفونت و مشکلاتی دیگر شوید.

نقطه ضعف: تغییر کردن مد

شکل ابروهایی که امروز انتخاب می‌کنید ممکن است بسیار متداول و اصطلاحا مد باشد، اما تغییر نمودن مد می‌تواند باعث شود که ابروهای تتو شده‌‌‌ی‌تان، غیر معمول و از مد افتاده به نظر رسد. در دهه‌های گذشته، ابروهایی مد بودند که خیلی خوب و مرتب شکل داده شده بودند اما روند مدل‌های ابرو با گذشت زمان تغییر می‌نماید و برخی اوقات مدل‌های ابرو به سمت مدل‌های پهن‌تر و طبیعی‌تر گرایش پیدا می‌کند. بنابرابن یک مدل ابرو ممکن است امروز مد باشد اما فردا مد نباشد.

نقطه‌ قوت: راه حلی برای ریزش ابرو

برخی از زنان و مردان از یک نوع بیماری به نام آلوپسی رنج می‌برند. بیماری آلوپسی موجب ریزش تمامی موهای بدن می‌شود که شامل ابروها نیز می‌گردد. از طریق انتخاب یک رنگ و یک مدل مناسب، میکروپیگمنتیشن می‌تواند به این افراد کمک کند تا دوباره ابرو بدست آورند و بدین طریق، بیماری خودشان را پنهان کنند.

نقطه ضعف: عفونت و حساسیت

پس از انجام میکروپیگمنتیشن، ممکن است دچار عفونت و مشکلاتی دیگر شوید. بعضی از زنان پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، دچار کلوئید یا بروز تورم در محل جای زخم می‌شوند. اگر سابقه‌ی حساسیت پوستی و یا سابقه‌ی ماندگاری جای زخم دارید، تتو ممکن است گزینه‌ی خوبی برای شما نباشد.

منبع : Livestrong