پیشرفت‌های اخیر در ساخت تجهیزات پزشکی این صنعت را قادر ساخته تا دستگاه‌های کوچک‌تر و سبک‌تری تولید کند. تولید تجهیزات پزشکی کوچک چالش‌های زیادی را برای نمونه‌های قدیمی آن‌ها ایجاد کرده است. در این بین بهره گیری از سیستم‌های لیزری در ساخت تجهیزات پزشکی به دلیل دقت و ظرافت بالا با اقبال زیادی رو به رو بوده و استفاده از آن‌ها رو به افزایش است. یکی از عمده دلایل استفاده از سیستم‌های لیزری دقت بالای برش و جوش آن می‌باشد. دستگاه حک لیزری با کیفیت بالا برای اهداف شناسایی و کد گذاری تجهیزات پزشکی بسیار کارآمد است.

دستگاه‌ جوش لیزری تجهیزات پزشکی

دستگاه جوش لیزری می‌تواند قطعات تجهیزات پزشکی را در هر اندازه و ضخامتی که باشند جوش کند. جوش لیزری برای کار در دماهای بالا بسیار مناسب است و سطح کاملا آب بند ی‌شده‌ و نفوذناپذیری را بدون نیاز به فرآیندهای اصلاحی ثانویه به وجود می‌آورد. دستگاه‌های جوش لیزری برای اتصال قطعات فلزی در ساخت تجهیزات پزشکی به شکل جوشکاری نقطه‌ای، درز جوش و آب‌بندی ایده آل هستند.

دستگاه حکاکی لیزری تجهیزات پزشکی

زمانی که نوبت به شناسه گذاری و علامت گذاری تجهیزات پزشکی می‌رسد، دقت اصلی‌ترین مولفه است. اندازه‌ی بعضی از ابزارها و تجهیزات پزشکی روز به روز کوچک‌تر و می‌شود بنابراین بهترین گزینه برای علامت گذاری دستگاه‌های حکاکی لیزری هستند.

دستگاه برش لیزری تجهیزات پزشکی

امروزه دستگاه‌های برش لیزری گزینه‌ای محبوب برای ساخت تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود. دستگاه برش لیزری برای برش صفحات فلزی و دیگر قطعاتی که نیاز به برش با کیفیت بسیار بالا دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. دستگاه برش لیزری ابزاری ایده آل برای برآورده کردن نیازهای ساخت تجهیزات پزشکی می‌باشد.

منبع : Laserstar