پرستار کودک حرفه‌ای پر درآمد است. البته برای واجد شرایط شدن جهت پرستار کودک کارهای زیادی باید انجام دهید. با کسب مدارک و صد البته مهارت‌های مورد نیاز می‌توانید در هر مصاحبه کاری سربلند بیرون بیایید و شرایط شغلی مناسبی را بدست آورید.
شرایط لازم برای پرستاری کودک:
  • مدارک دوره‌ کمک‌های اولیه و احیای ریوی-قلبی (سی پی آر)
  • عدم سوء پیشینه کیفری 
  • معرف معتبر
در ابتدا باید دوره‌های کمک‌های اولیه و هم‌چنین احیای ریوی-قلبی را با موفقیت پشت سر بگذارید. تقریبا تمام خانواده‌ها تمایل دارند که پرستار کودک این دوره‌ها را گذرانده باشد و دارای مدرک معتبر باشد. گام بعدی داشتن معرف‌ معتمد است. از سرپرست و یا بیمارستانی که در آن کار می‌کردید بخواهید تا معرف شما بشوند. حداقل سه معرف داشته باشید. حتی می‌توانید از خانواده‌هایی که قبلا برای آن‌ها کار می‌کرید به‌عنوان معرف استفاده کنید. در صورت انتخاب یک فرد به‌عنوان معرف ابتدا به او اطلاع دهید تا آمادگی لازم برای هرگونه تماس احتمالی را داشته باشد. قدم بعدی داشتن برگه‌ی عدم سوء پیشینه کیفری است. در هنگام مصاحبه برگه‌ی عدم سوء پیشینه را به مصاحبه‌گر نشان دهید. بعضی از خانواده‌ها مایل هستند تا شخصا درباره‌ی سوء پیشنه‌ی پرستار کودک تحقیق کنند. با این مسئله کنار بیایید و به آن‌ها حق دهید که از سلامت فرزندان خود مطمئن شوند.
در وب‌سایت‌های استخدام پرستار کودک عضو شوید و اطلاعات خود را در آن‌جا قرار دهید تا صورت ابراز تمایل خانواده‌ها بتوانند با شما تماس بگیرند. اکثر وب‌سایت‌های این چنینی رایگان هستند و در ازای ارائه خدمات از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. از دوست و آشنا بخواهید تا برای‌تان تبلیغات کنند و در صورت پیدا کردن فرصت شغلی به شما اطلاع دهند. بهترین فصل برای پیدا کردن شغل پرستاری کودک تابستان است. در این فصل کودکان به مدرسه نمی‌روند و خانواده‌های شاغل به دنبال پرستار کودک می‌گردند. در اولین ملاقات کاری با خانواده مدارک خود را شامل مدارک دوره‌ کمک‌های اولیه و احیای ریوی-قلبی، برگه‌ی عدم سوء پیشینه‌ی کیفری و معرف نشان دهید. این کار باعث می‌شود تا شما در کارتان جدی و مصمم به نظر بیایید. لباس مرتب و شیک بپوشید و وقت شناس باشید. در همان ملاقات اول می‌توانید درباره‌ی دستمزد خود صحبت کنید، اما به خاطر داشته باشید که نه قیمت را آن‌چنان بالا بگویید که کار را از دست بدهید و نه آن‌چنان پایین بگویید که بعدها از کار دلسرد شوید.

منبع : Ehow