شاید بدانید که مهم‌ترین موضوع در عمل جراحی زیبایی بینی، پوست بینی خواهد بود. بعد از انجام جراحی زیبایی بینی باید مراقبت‌های ویژه‌ای از پوست بینی خود داشته باشید. مراقبت از پوست بینی خود را باید از قبل از انجام جراحی زیبایی بینی انجام دهید. بسته به نوع و شدت جراحی روزنه‌های پوشت بینی شما برای مدت چند روز بعد از انجام جراحی زیبایی بینی بسته خواهند شد و باید قبل از انجام جراحی این روزنه‌ها را تا جایی که امکان دارد باز کنید.
بر اساس نوع جراحی زیبایی بینی، پزشکان به بیمارانی که دارای پوست‌های ضخیم و چرب هستند توصیه می‌کنند که در مراقبت و تمیز کردن پوست بینی خود بسیار مراقب باشند. در برخی از موارد بعد از برداشتن محافظ پلاستیکی بینی بعد از انجام جراحی زیبایی بینی نقاطی مانند آکنه روی پوست بینی دیده می‌شود. اما لازم نیست نگران باشید. این نقاط قرمز رنگ تنها به خاطر بسته شدن روزنه‌‌های پوستی به وجود آمده‌اند. صابون معمولی آنتی باکتریال و محلول‌های شستشوی پوست ضدعفونی کننده می‌توانند به خوبی پوست بینی را تمیز کرده و منافذ پوست بینی را باز کنند.

انجام جراحی زیبایی بینی معمولا به خشک شدن پوست داخل بینی منجر می‌شود.

عمل تمیز کردن بینی را به شکل زیر باید انجام داد:

  • ابتدا در مورد روش تمیز کردن پوست بینی که مورد تایید جراح پلاستیک معالج شماست سوال کنید. جراحی زیبایی بینی چنان دقیق و حساس است که یک تغییر یک میلی متری نیز می‌تواند نتیجه بعد از جراحی را به کلی تغییر داده و خراب کند. لازم نیست که پوست بینی خود را به طور کامل و اساسی تمیز کنید زیرا در این صورت فشاری که به بینی وارد می‌کنید باعث می‌شود که تغییرات انجام شده روی بینی شما به هم خورده و بینی بعد از بهبود یافتن زخم‌ها به شکل دیگری دربیاید.
  • اگر پوست بینی شما مشکلات دائمی و مزمنی دارد باید در مورد شیوه مراقبت از پوست بینی بعد از انجام جراحی زیبایی بینی با یک متخصص و جراح پوست صحبت کنید.
  • از یک صابون آنتی باکتریال معمولی برای شستن دست‌ها، صورت و بینی خود به آرامی و دو یا سه بار در روز استفاده کنید. بین هر بار شستن با استفاده از پنبه و محلول ضد عفونی کننده مناسب به آرامی چربی روی پوست بینی و هرگونه پوسته اضافی را تمیز کنید. 
  • هم‌چنین از کرم یا محلول مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کرده و از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • از دست زدن به زخم‌های بعد از انجام جراحی زیبایی بینی خودداری کنید. تمیز کردن و رسیدگی کردن به این زخم‌ها بر عهده‌ی جراح پلاستیک شما می‌باشد. در مراکز جراحی زیبایی مدرن از نخ بخیه‌های جذب شدنی استفاده می‌شود که نیاز به باز کردن بعد از بهبودی ندارند. 
  • به پوست درون بینی خود نیز توجه داشته باشید و آن را تمیز کنید. انجام جراحی زیبایی بینی معمولا به خشک شدن پوست داخل بینی منجر می‌شود، بنابراین بعد از انجام جراحی زیبایی بینی بهتر است سوراخ‌های بینی خود را با محلول نمک شستشو و ضدعفونی کنید تا خشکی و درد آن از بین برود.

منبع : Robertkotlermd