پس از درگیری طرفداران تیم‌های انگلیس و روسیه و دخالت پلیس ضد شورش مارسی، کار حداقل 20 نفر به بیمارستان کشید. به گزارش آژانس خبری AFP پس از اتمام بازی افتتاحیه بین انگلیس و روسیه که با تساوی 1-1 به پایان رسید، طرفداران روسیه در ورزشگاه به طرفداران انگلیسی حمله کردند. پس از شنیده شدن سوت پایان بازی تماشاچیان روس به قسمتی از ورزشگاه که طرفدران انگلیسی در آن‌جا بودند هجوم بردند و آن‌ها را فراری دادند. ویدئوها و تصاویر پخش شده در شبکه‌های اجتماعی مردم را نشان می‌دهد که برای فرار به‌سمت دیگر ورزشگاه می‌دوند. در طول بازی‌ هم از قسمت تماشاچیان روس نور افکنی شلیک شد. 

خشونت‌ها قبل از این بازی آغاز شده بودند و مردم در بندر قدیمی مارسی در درگیری‌ها از میز و صندلی کافه‌ها به‌عنوان سلاح استفاده می‌کردند. پلیس مارسی روز شنبه حداقل شش نفر را دستگیر کرد و نه نفر دیگر هم جمعه دستگیر شدند. دادگاه متهمین روز دوشنبه برگزار خواهد شد. تصاویری که خبرگزاری الجزیره از یکی از حوادث در دست دارد مردی را نشان می‌دهد که با صندلی به مردی دیگر ضربه می‌زند و او از چند پله‌ی بتونی سقوط می‌کند. به گزارش اورژانس بیمارستان‌های مارسی، از میان زخمیان یک مرد میان سال بیهوش شده و یکی از طرفداران انگلیس سکته‌ی قلبی کرده است. پلیس برای پراکنده کردن شورشیان از گاز اشک‌آور و توپ آبی استفاده کرد. بعضی از طرفداران، برهنه و خونین و مالین در خیابان‌های مارسی راه می‌رفتند. 

وزیر داخلی فرانسه گفته «یک‌بار دیگر در سی سال گذشته رقابت‌های فوتبال به صحنه‌ی درگیری افراد خشنی تبدیل شد که خود را طرفداران تیم‌های ملی خود می‌نامند.»


بازی انگلیس و روسیه در یورو 2016 به دلیل درگیری طرفداران جرو بازی‌های خطرناک تلقی شد.

به گزارش خبرنگار الجزیره در مارسی درگیری‌های قبل از بازی شدید بوده‌اند و مردم با سنگ و آجر و بطری‌های آب‌جو به‌هم حمله می‌کردند. به‌نظر می‌رسد مارسی روز داغی را پشت سر گذاشته و درگیری و دعواهای خشن همه جای شهر دیده شده است. به گزارش خبرنگار الجزیره یکی از طرفداران روس یک مرد که از بازار بیرون می‌آمده را کاملا بی‌هوش کرده. با حضور 90.000 طرفدار فوتبال در مارسی، مسئولین برای کنترل جمعیت تلاش زیادی کردند. یوفا درگیری‌های روز شنبه را محکوم کرده و گفته «طرفدارانی که چنین رفتارهای خشونت‌ آمیزی از خود نشان می‌دهند در دنیای ورزش فوتبال جایی ندارند.»

بازی انگلیس و روسیه یکی از پنج بازی بود که توسط برگزار کنندگان مسابقات جزو بازی‌های خطرناک تلقی شده بود و ساکنین مارسی هم می‌گویند انتظار خشونت را داشته‌اند. یکی از ساکنین مارسی به خبرنگار آژانس خبری AFP گفته است «آن‌ها انگلیسی هستند چه انتظاری دارید؟ سال 1998 که فرانسه میزبان جام جهانی بود هم همین وضع را داشتیم.» 

پلیس شهر لیون هم اعلام کرده چهار مرد فرانسوی 20 تا 24  ساله پس از درگیری با طرفداران انگلیسی دستگیر شده‌اند. این مسابقات که یک ماه طول می‌کشد قرار است 1.5 میلیون توریست از سراسر اروپا به خود جذب کند. 


منبع : Aljazeera