کفش ورزشی خوب ارزان نیست و از آن‌جایی که از آن بیش از کفش‌های دیگر کار می‌کشیم و همواره تحت فشار است، معمولا زودتر از کفش‌های دیگر فرسوده می‌شود و کارایی‌اش را از دست می‌دهد. هم‌چنین آستر داخلی کفش ورزشی زودتر از سایر قسمت‌های آن، کهنه و فرسوده می‌شود. با انجام مراحل زیر می‌توانید آستر پاره‌ی کفش ورزشی را تعمیر کنید و برای مدتی طولانی‌تر از آن استفاده کنید. 

گام اول

اگر در داخل کفش ورزشی کفی گذاشته اید آن را بیرون بیاورید. سپس روی یک تکه پارچه مقداری چسب بمالید و آن را روی آستر پاره شده‌ی کفش ورزشی بچسبانید. از چسبی استفاده نمایید که قابلیت چسباندن پارچه به دیواره‌ی کفش ورزشی را داشته باشد. می‌توانید از چسب‌هایی که در کفاشی‌ها برای چسباندن پاشنه کفش ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده کنید. جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز مهم است. پارچه باید از یک جنس با دوام باشد اما نباید خیلی نازک و یا خیلی ضخیم باشد. می‌توانید از پارچه شلوارهای جین کهنه استفاده نمایید.

گام دوم

لبه‌ی بالایی تکه پارچه‌ای که به دیواره‌ی کفش چسبانده‌اید قسمتی است که بیشترین احتمال کنده شدن دارد، بنابراین می‌بایست آن را به آستر کفش دوخت بزنید. برای این کار می‌توانید از یک سوزن خمیده استفاده کنید البته استفاده از این نوع سوزن الزامی نیست. از یک سوزن تیز و نازک و نخ محکم استفاده کنید.

گام سوم

انتهای اضافی نخ را بچینید. کفی را مجددا در داخل کفش ورزشی بگذارید. اکنون می‌توانید از کفش ورزشی خود استفاده نمایید.

منبع : Instructables