رافائل نادال ستاره‌ی اسپانیایی  ورزش تنیس از مسابقات ویمبلدون امسال که از تاریخ 7 تا 20 تیر ماه برگزار می‌شود کنار کشید. نادال که از ماه پیش از مصدومیت مچ پا رنج می‌برد و مجبور شد از مسابقات French Open کناری‌گیری کند، قصد دارد روی آماده شدن برای مسابقات تنیس المپیک که از 16 تا 24 مرداد برگزار می‌شود تمرکز و مدال طلای این ورزش را برای بار دوم کسب کند. 

او در  صفحه‌ی رسمی خود در فیسبوک نوشت: «پس از مشورت با پزشکان و دریافت نتیجه‌ی آزمایشات متوجه شدم امسال نمی‌توانم در ویمبلدون شرکت کنم. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید این تصمیم بسیار سختی است اما مصدومیتم از مسابقات Roland Garros برای بهبود یافتن هنوز به زمان نیاز دارد.»

یک روز پس از این‌که نادال عدم حضور خود در مسابقات ویمبلدون را اعلام کرد، عمو و مربی او تونی نادال به روزنامه‌ای ورزشی در اسپانیا گفت: «از آن‌جایی که نمی‌خواهیم خطری رافائل را برای شرکت در المپیک ریو تهدید کند، تاریخی برای بازگشت او تعیین نکرده‌ایم.»

نادال اسپانیایی در مسابقات تک‌ نفره المپیک پکن موفق شد با شکست فرناندو گونزالس از شیلی مقام اول را کسب کند. او به‌دلیل شرایط فیزیکی نامناسب نتوانست در المپیک لندن شرکت کند و در آن زمان گفت که این یکی از ناراحت‌ کننده‌ترین تصمیمات زندگی‌اش بوده است. نادال در المپیک ریو قرار است پرچم‌‌دار تیم اسپانیا در افتتاحیه مسابقات باشد و می‌خواهد با پس گرفتن مدال طلای تنیس المپیک جایگاه خود در تنیس جهان را تثبیت کند. نادال علاوه بر تنیس تک نفره‌ی آقایان، ممکن است در تنیس دو نفره‌ی مختلط هم با گابرین موگوروزا که هفته‌ی پیش سرنا ویلیامز را شکست داد و برنده‌ی French Open شد هم تیمی شود و ممکن است دو مدال طلا از ورزش تنیس برای تیم اسپانیا به ارمغان بیاورد. 


منبع : ًRio2016