مادران باردار، یا زنانی که درصدد باردار شدن هستند، باید سوالات درست را برای پیدا کردن بهترین متخصص زنان و زایمان را بدانند. فراتر از قدرت جسمی و روانی مورد نیاز در دوران بارداری، امور مالی هم باید به همان اندازه قوی باشد تا با هزینه‌های زیاد بچه‌دار شدن هم‌خوانی داشته باشد. هزینه‌ی زایمان بسته به خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان، بیمه بودن یا نبودن بیمار و طبیعی یا سزارین بودن زایمان بین 300.000 تومان تا 3.5 میلیون تومان متغیر است. 
افراد با این چشم انداز از هزینه‌های سنگین، خواهان کنترل هزینه‌ها بدون فدا کردن کیفیت مراقبت می‌باشند. به این معنی که انتخاب یک متخصص زنان و زایمان خبره و یک بیمارستان مناسب برای زایمان، هر دو مهم هستند. در این جا به چند نکته‌ی مهم اشاره می‌کنیم که برای کسانی‌که به دنبال یک پزشک متخصص زنان و زایمان مجرب هستند و می‌خواهند بدانند آیا پزشک‌شان برای دوران بارداری آن‌ها مفید و کارآمد هست مفید می‌باشد.

سوابق کاری متخصص زنان و زایمان

سوابق کاری پزشک متخصص زنان و زایمان می‌تواند در خصوص توانایی‌های او اطمینان داده و روند او در تصمیم گیری را نشان دهند. حتما در خصوص نرخ عمل سزارین، زایمان‌های طبیعی با وکیوم و این‌که هر چند وقت یک بار زایمان‌های طبیعی موفق بعد از عمل سزارین داشته‌اند بحث کنید. این سوالات می‌توانند در تعیین این‌که چقدر احتمال دارد یک ماما بتواند یک عمل را پس از دیگری با توجه به شرایطی که ممکن است با آن رو‌به‌رو شوید انجام دهد کمک کننده باشند.

آیا متخصص زنان و زایمان با ماما کار می‌کند

ماماها، که در سراسر جهان محبوب هستند، کمتر از 10 درصد از نوزادان را در آمریکا به دنیا می‌آورند. با این حال، آمارها نشان داده‌اند که زنان با بارداری کم‌خطر، تحت مداخلات پزشکی کمتری قرار می‌گیرند و زمانی که تحت نظر یک ماما هستند نسبت به زمانی که تحت نظر یک متخصص زنان و زایمان و یا پزشک خانواده می‌باشند، نوزادان سالمی به دنیا می‌آورند. برخی از ارائه دهندگان خدمات بارداری ممکن است با ماماها کار کنند، بنابراین بررسی کنید که آیا این یک گزینه در انتخاب متخصص زنان و زایمان می‌باشد یا نه.

در یک موقعیت اورژانسی مشکوک در نیمه شب در دسترس بودن متخصص زنان و زایمان بسیار اهمیت دارد.

در دسترس بودن متخصص زنان  و زایمان در موارد اضطراری

اگر یک موقعیت اورژانسی مشکوک در نیمه شب رخ دهد، آیا می‌توانید با متخصص زنان و زایمان و یا یکی از همکارانش برای گرفتن مشاوره تماس بگیرید؟ این دسترسی به مراقبت، از بستری غیر ضروری جلوگیری کرده و ذهنیت بیشتری می‌دهد. دوران بارداری همراه با تغییرات هفتگی است که اگر انتظار آن‌ها را نداشته باشید، می‌توانند نگران‌کننده باشند.

استراتژی برای کنترل بارداری‌های پر خطر

اگر بارداری پرخطری دارید یا خواهید داشت، مسلما می‌خواهید مطمئن شوید که متخصص زنان و زایمان یا یکی از همکارانش می‌توانند با تخصص خود آن را کنترل کنند یا نه. اگر متخصص زنان و زایمان یک ارائه‌دهنده‌ی خدمات بارداری پر خطر نمی‌باشد، باید از او بپرسید که آیا با ارائه‌دهندگان خدمات بارداری پر خطر که بتوانند از عهده‌ی مراقبت بر بیایند در ارتباط است یا نه.

چگونه سوابق پزشکی را نگهداری می‌کنند

اگر متخصص زنان و زایمان در لحظه‌ی بحرانی در دسترس نباشد، لازم است به منظور جلوگیری از تجویز داروهای غیرضروری و یا تکراری، آزمایشات یا روند کار، مراقبان دیگری سوابق پزشکی شخص باردار را بدانند. باید اطمینان حاصل کرد که یک جریان آهسته از اطلاعات بین هر شخصی که به آن‌ها نیاز دارد، از مراقبت‌های پیش از زایمان گرفته تا زایمان و پس از زایمان، وجود دارد که به جلوگیری از سردرگمی و تداخل در کارها کمک می‌کند.

شیوه‌های متخصص زنان و زایمان در افزایش ارتباط مادر و نوزاد

مطالعات نشان داده‌اند که تماس پوستی بلافاصله بعد از زایمان از نظر فیزیولوژیکی برای نوزاد مفید است. هم‌چنین از متخصص زنان و زایمان بپرسید که آیا اجازه می‌دهد نوزاد در اتاق بماند، که این امر به تغذیه با شیر مادر تشویق می‌کند، یا این‌که پیشنهاد پشتیبانی تغذیه با شیر مادر در منزل را می‌دهد.

منبع : Huffingtonpost