نوع جراحی زیبایی بینی بر اساس مدل بینی انتخاب می‌شود. اگرچه بینی هر شخصی منحصر به فرد است با این وجود می‌توان دسته بندی کلی از انواع مدل‌های بینی ارائه داد.

بینی سر بالا

شاید معروف‌ترین مثال برای بینی سر بالا مریلین مونرو بازیگر و خواننده معروف آمریکایی باشد. اگر بینی بیش از حد به طرف بالا باشد به بینی خوکی شبیه می‌شود. گاهی اوقات هم از جراحی زیبایی بینی برای پایین آوردن نوک بینی استفاده می‌شود.

بینی صاف

بینی صاف  که اغلب با " بینی یونانی" و یا "کلاسیک" شناخته می‌شود باریک و بدون غوز است. اگر این نوع بینی بیش از حد معمول باریک باشد نفس کشیدن دشوار می‌شود و ممکن است نیاز به نوعی جراحی زیبایی بینی  به نام سپتوپلاستی (اصلاح انحراف تیغه میانی بینی) باشد.

جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی رومی در خاورمیانه بسیار رایج است.

بینی رومی

نام دیگر این نوع بینی عقابی است. بینی عقابی منقاری شکل است و استخوان میانی آن دارای برآمدگی می‌باشد و شکل خم شده‌ای دارد. بینی عقابی در خاورمیانه بسیار رایج است. 

بینی کوچک

این نوع بینی در کشورهای آسیایی مانند چین، کره و ژاپن رایج است. ورزشکاران آسیایی از داشتن این نوع بینی بسیار راضی هستند چرا که در مسابقات دچار شکستگی بینی نمی‌شوند. بسیاری از آسیایی‌ها که دارای بینی کوچک هستند از جراحی زیبایی بینی برای داشتن یک بینی متناسب کمک می‌گیرند. محمد علی کلی بینی کوچکی داشت و هیچ‌گاه ضربه فنی نشد.

بینی کج و کوله

در اغلب موارد بینی‌های صاف و یونانی به دلیل ضربه و یا شکستگی به شکل بینی‌های کج و کوله در می‌آیند. در صورت شکستگی بینی تا ده روز می‌توان آن را به حالت اولیه بازگرداند. در غیر این‌صورت بینی به همان شکل شکستگی باقی خواهد ماند. در بعضی موارد هم این پیچ خوردگی و کجی بینی مادرزادی است.  برخی از مشکلات شایع بینی کج و کوله شامل مشکلات تنفسی، خرناس هنگام خواب و عفونت‌های بینی است. علت این پیچ خوردگی هر چه که باشد با جراحی زیبایی بینی قابل اصلاح است.

منبع : Robertkotlermd