اگر شما نیز در خانه انبوهی از سیم و کابل شارژرهای قدیمی دارید، به نکات زیر توجه کنید. زباله‌های دیجیتال هرروز بیشتر شده و پیشرفت فناوری این مشکل را هرروز بدتر می‌کند. ما برای مدتی از یک ابزار استفاده کرده و با خرید مدل جدید، مدل قبلی را دور می‌اندازیم، درحالی‌که شارژر آن هنوز سالم بوده و به جمع انبوه سیم و کابل و شارژرهای قبلی می‌پیوندد. اکثر مردم با این مسئله مواجه بوده و در اکثر خانه‌ها کشویی پر از سیم و کابل و شارژرهای بدون استفاده وجود دارد؛ اما باید بپذیریم که این ابزار هرگز مورداستفاده‌ی مجدد قرار نمی‌گیرند. اگر قصد دارید از شر این ابزار خلاص شوید، محیط زیست را در نظر گرفته و از توصیه‌های زیر پیروی کنید:

برنامه‌های آموزشی

اکثر آموزشگاه‌ها برای آموزش از ابزار قدیمی استفاده می‌کنند، با آموزشگاه‌های اطراف خود تماس گرفته و بررسی کنید که آیا به سیم و کابل و شارژرهای قدیمی احتیاج دارند یا خیر.

مرکز بازیافت

مراکز بازیافت سیم و کابل و شارژرهای قدیمی را نیز می‌پذیرند، می‌توانید مجموعه‌ی ابزار قدیمی خود را به یکی از مراکز بازیافت زباله تحویل دهید.

می‌توانید سیم و کابل را از قطعات قدیمی جدا کرده و به هم متصل تا در آینده از آن استفاده کنید.

از آن‌ها استفاده کنید

می‌توانید سیم و کابل را از قطعات جدا کرده و به هم متصل کنید، در این صورت مقدار زیادی سیم و کابل برای استفاده در آینده خواهید داشت.

فلز سیم‌ها را جدا کنید

مس موجود در سیم و کابل را می‌توانید با سوزاندن عایق آن‌ها جدا کنید؛ مس ارزان نیست و اگر مقدارش زیاد باشد می‌توانید از فروش آن سود ببرید.

دوستان و اطرافیان

همه مانند شما از فناوری‌های جدید لذت نمی‌برند، بنابراین قبل از دور انداختن مجموعه‌ی ابزار قدیمی خود از دوستان و اطرافیان خود سوال کنید که به آن‌ها نیاز دارند یا خیر.
حتی پیغام گذاشتن روی صفحات اجتماعی می‌تواند به شما برای یافتن کسی که به این ابزار نیاز دارد کمک می‌کند.

منبع : Cnet