شاید این مطلب میکروپیگمنتیشن پوست سر در ابتدا برای شما عجیب و بحث برانگیز به نظر برسد، ولی اجازه دهید تا کاملا برای‌تان شرح دهیم. از آن‌جایی که می‌دانیم میکروپیگمنتیشن تخصصی و پزشکی پوست سر (SMP) برای اولین بار در سال  2002 و در کلینیک HIS Hair Clinic انجام شد و این ایده از همان جا  به عموم معرفی شد، ولی برخلاف باور عموم، تاریخ میکروپیگمنتیشن سر به دوره قبل از تاسیس  کلینیک HIS برمی‌گردد که در آن زمان این یک روش تجربی بود که توسط بسیاری از تتو آرتیست‌ها و  ارائه می‌شد. 
میکروپیگمنتیشن در زمان‌های بسیار دور  بین مردم به تتوی سر معروف بو. اندکی بعد اصطلاح میکروپیگمنتیشن پوست سر معرفی شد که در حقیقت یک اصطلاح آمریکایی است و به صورت جهانی تصویب شد.
امروزه بسیاری از کلینیک‌های معتبر که این خدمات را ارائه می‌دهند از این روش با عنوان میکروپیگمنتیشن و برای درمان ریزش مو و یا تغییرات جزئی در مو استفاده می‌کنند. برخی آن را میکروپیگمنتیشن پوست سر، برخی رنگدانه پوست سر و حتی برخی میکرو رنگدانه پوست سر می‌نامند در حالی که همه به یک موضوع واحد ختم می‌شوند. با وجود این اگر در برخی مراکز از آن به عنوان تاتو مو اشاره شد باید کمی محتاط بود.

تفاوت بین تتو و میکروپیگمنتیشن

هر دو اصطلاح به یک عمل یعنی قرار دادن رنگدانه در پوست سر و شبیه‌سازی مو اشاره دارند. تفاوت بین آن‌ها به مهارت و  موقعیت ارائه‌ دهنده بستگی دارد.
این روش بدون هیچ استثنایی در بین متخصصان حرفه‌ای درمان ریزش مو به عنوان میکروپیگمنتیشن پوست سر معروف می‌باشد. اصطلاح تتوی مو معمولا در بین افرادی که در آرایشگاه کار می‌کنند و یا در مقوله‌های آرایش دائمی کاربرد دارد، ولی  بین متخصصان حرفه‌ای که از این تکنیک برای درمان و شبیه سازی مو با کیفیت بالا استفاده می‌کنند همان میکروپیگمنتیشن پوست سر می‌باشد.

سوزن‌های مخصوص میکروپیگمنتیشن پوست سر در آرایش‌های دائم هم به کار می‌روند.

چرا میکروپیگمنتیشن پوست سر توصیه نمی‌شود

تتو کردن شکل مو روی پوست سر کار بسیار تخصصی است و باید حتما توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند انجام شود. برای حرفه‌ای شدن در زمینه‌ی میکروپیگمنتیشن پوست سر باید ماه‌ها آموزش دید و سال‌ها تجربه کسب کرد و افرادی که فقط در این زمینه تجربه کسب کرده‌اند موفق‌تر هستند.
علاوه بر این، حتی با فرض این‌که سطح مهارت افراد یکی است ولی تکنیک، ابزار و مواد به‌کار رفته در میکروپیگمنتیشن متفاوت می‌باشد. سوزن‌های مخصوص میکروپیگمنتیشن پوست سر  به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند و در آرایش‌های دائم به کار می‌روند، در حالی‌که سوزن‌های تتو ساده‌تر بوده و به عمق پوست نفوذ می‌کنند. جوهرهای مخصوص تتو و آرایش دائم برای سلامت پوست مضر هستند و اکثر پزشکان میکروپیگمنتیشن پوست سر از جوهر های هندی و یا انواع رنگدانه‌های آرایشی استاندارد استفاده می‌کنند.
در پایان باید خاطر نشان کرد که میکروپیگمنتیشن تنها کار هنری نیست و درستی و صحت کار بیشتر از زیبایی و هنر آن اهمیت دارد و این تفاوت بسیار ظریف و در عین حال مهمی می‌باشد که باید در نظر گرفت. هیچ کس دلش نمی‌خواهد که فقط اثر هنری روی پوست سر خود داشته باشد بلکه دوست دارد تا جایی که امکان دارد رویای داشتن مو واقعی در سرش به واقعیت مبدل شود.
تقریبا تمام متخصصان حرفه‌ای درمان ریزش مو از این روش به میکروپیگمنتیشن پوست سراشاره می‌کنند. اگر کسی که قرار است این نوع خدمات را برای شما ارائه دهد اصطلاح تتوی مو را به‌کار می برد بنابراین بهتر است قبل از درمان احتیاط لازم را داشته باشید.

آیا میکروپیگمنتیشن  بین مردم رایج است

متاسفانه بسیاری از مردم برای خدمات شبیه‌سازی مو به آرایشگاه‌های محله خود مراجعه می‌کنند و توجه زیادی به اهمیت  این موضوع  نمی‌کنند. نا گفته نماند که بیشتر به خاطر هزینه این کار را می کنند که این نیز گواه دانش کم آن‌ها در این زمینه است.
در نهایت این‌که اگر مرکزی تخصصی برای میکروپیگمنتیشن پوست سر پیدا کردید که در آن متخصصان زیبایی این کار را انجام می‌دهند، می‌توانید از این روش برای پوشاندن قسمت‌های خالی سر یا پر کردن موها استفاده کنید. اما اکیدا توصیه می‌شود که این کار را به تتو کارهای معمولی نسپارید.

منبع : Smpdebate