برای افرادی که پیاده‌روی می‌کنند یا به باشگاه ورزشی می‌روند، داشتن کفش ورزشی مقاوم و راحت بسیار ضروری است. این در حالی است که این کفش ورزشی اصلا ارزان نیست و برای خرید آن‌ها باید قسمت زیادی از درآمد خود را هزینه کنید. مراقبت و تمیز نگه‌داشتن دارایی‌های باارزش می‌تواند عمر آن‌ها را افزایش داده و هزینه‌های شما را کاهش دهند. در این مطلب روش صحیح تمیز کردن کفش ورزشی را آورده‌ایم.
  • ظرفی را با آب گرم پر کنید: چند قطره مایع ظرفشویی یا صابون لباس به آن اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید از شوینده‌های مخصوص کفش ورزشی استفاده کنید.
  • بند‌ها و کفی‌های کفش ورزشی را جدا کنید: بندها و کفی‌ها را جدا و سپس تمیز کنید.
  • یک فرچه‌ی نرم را در مایع فرو کرده و به‌آرامی داخل و بیرون کفش ورزشی خود را تمیز کنید: برای از بین بردن لکه‌ها از اسفنج نایلونی کمک بگیرید. یک مسواک کهنه می‌تواند برای تمیز کردن لبه‌ها و نقاط دور از دسترس کفش ورزشی بسیار مفید باشد.
  • کفش ورزشی را آب بکشید: کفش ورزشی را برای خارج کردن آب‌های اضافه تکان دهید و سپس با کمک حوله یا دستمال آن را خشک کنید. از روزنامه برای خشک کردن کفش ورزشی استفاده نکنید، زیرا جوهر روزنامه احتمالا روی کفش ورزشی ایجاد لکه خواهد کرد. کفش ورزشی را برای خشک شدن کامل کنار بگذارید. اگر هر چند ساعت کفش ورزشی را پشت‌ورو کنید زودتر خشک خواهد شد. خشک شدن کامل کفش ورزشی ممکن است یک روز یا حتی بیشتر به زمان نیاز داشته باشد.
  • بندهای کفش ورزشی را با آب گرم بشوید و آن‌ها را برای خشک شدن آویزان کنید: اگر قصد استفاده از ماشین لباسشویی را دارید، بند‌ها را به دور یکی از لباس‌ها بپیچانید تا در هنگام شسته شدن گره نخورند. اگر بند‌ها زیادی کهنه هستند، آن‌ها را تعویض کنید.
  • کفی کفش ورزشی را با اسفنج و آب و صابون بشورید: کفی‌ها را با دستمال خشک کرده و آن‌ها در معرض جریان هوا قرار دهید. اگر کفی‌ها بو می‌دهند از پودرهای خوشبوکننده‌ی پا برای از بین بردن بوی بد و باکتری‌ها استفاده کنید.
در نهایت زمانی که کفش ورزشی کاملا خشک شد، بند‌ها را بیاندازید و کفی‌ها را داخل کفش ورزشی قرار دهید.

منبع : Wikihow