تجهیزات از بزرگ‌ترین هزینه‌های راه‌اندازی آرایشگاه است. تهیه‌ی لیست جامع از وسایل مورد نیاز برای یک آرایشگاه، اولین گام بزرگ در حفظ  بودجه و یا سامان‌دهی هزینه‌های شماست. 
در این جا لیست وسایل مورد نیاز برای شما فراهم گردیده است.

در شروع طراحی آرایشگاه و استفاده از بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفتیم، باید به مکان‌های مخصوص هر خدمات اهمیت زیادی قائل باشیم.
به وسایلی که تا به حال با آن‌ها کار کردید فکر کنید و یا با آرایشگری که به او اعتماد دارید مشورت کنید تا بهترین نوع آینه و صندلی را انتخاب کنید. شاید بخواهید این وسایل را از یک آرایشگاه که تعطیل شده و یا درحال تعطیل کردن است تهیه کنید.

سینک شستشوی مو

باید به ازای هر سه آرایشگر، یک سینک شستشوی مو در آرایشگاه موجود باشد. مطمئن شوید سینک و صندلی‌هایی که تهیه کردید هر دو سالم هستند و برای مشتری‌ها به راحتی قابل تنظیم هستند. برای جلوگیری از گرفتگی عضلات گردن مشتری می‌توانید محافظ‌های لاستیکی مخصوص سر و گردن را از بسیاری از فروشندگان وسایل آرایشگاه تهیه و روی سینک نصب کنید.

سشوار

سشوارهای کلاهی شاید از قدیمی‌ترین نوع سشوار باشند ولی کمک قابل توجهی به آرایشگر می‌کند. آرایشگر در زمان شلوغی می‌تواند یک مشتری را زیرکلاه قرار داده و به سراغ مشتری دیگر برود. سشوارهای کلاهی علاوه بر رنگ کردن مو در بسیاری از مدل‌های مو و شینیون، که مشتری نیاز به نشستن دارد نیز کارایی دارند.

ارائه دادن خدمات ناخن برای را‌ه‌اندازی آرایشگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

خدمات ناخن

ارائه دادن خدمات ناخن در آرایشگاه زحمت زیادی ندارد، مخصوصا اگر بیشتر مشتریان برای رنگ مو به آرایشگاه بیایند. 

صندلی‌های مخصوص پدیکور 

صندلی‌های پدیکور که مجهز به سینک شستشوی پا هستند، آرایشگاه را حرفه‌ای جلوه داده و مشتری احساس راحتی بیشتری خواهد کرد.

میز مانیکور

اگر قرار است کار مانیکور در آرایشگاه انجام بدهید باید حتما جای مشخص و میز مخصوص داشته باشید.

قفسه مخصوص لاک ناخن

یکی از راه‌های وسوسه مشتریان آرایشگاه  برای مانیکور، به نمایش گذاشتن لاک‌های رنگی و زیباست.

بهداشت وسایل ناخن

برای این‌که وسایل مربوط به خدمات ناخن ضدعفونی شوند راه‌های زیادی وجود دارد. وسایل باید در جایگاه مخصوص و در معرض دید مشتری باشند تا آن‌ها از بهداشتی بودن وسایل اطمینان حاصل نمایند.

لامپ لاک خشک کن

اگر برای مشتریان جایی در نظر بگیرید تا منتظر بمانند تا لاک‌شان خشک شود، دیگر مجبور نیستند کار مانیکور و پدیکور آن‌ها را دوباره انجام دهید. مشتریان هم‌چنین می‌توانند در این مکان استراحت هم بکنند. 

منبع : Groupon