در شماره‌ جدید مجله تخصصی «جراحی زیبایی» گزارشی چاپ شده که در آن نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان از جراحی زیبایی بینی خود ناراضی هستند.
هم‌چنین به نظر می‌رسد مردانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند در توضیح دلیل نارضایتی خود ناتوان هستند. مطالعات بر روی دو هزار نمونه جراحی زیبایی بینی انجام گرفت و میزان رضایت زنان از جراحی زیبایی بینی 87.6  درصد و مردان 56.1‌ درصد بود.
جراحی زیبایی بینی به دلایل متعددی سخت‌ترین روش در میان تمامی روش‌های جراحی پلاستیک و زیبایی است. اما یکی از دلایل اصلی آن سه بعدی بودن ساختار بینی و موقعیت آن در مرکز صورت است. در نتیجه دشوارتر است و جراحان جوان باید زمان زیادی را برای یادگیری آن صرف کنند.
یک گروه حرفه‌ای از جراحان زیبایی عقیده دارند 15 تا 25 درصد جراحی‌های زیبایی بینی به صورت ناشیانه صورت می‌گیرند و به جراحی ترمیمی نیاز دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم جراح زیبایی خود را به دقت انتخاب کنید. 
پس از تحقیق و انتخاب یک جراح پلاستیک با تجربه بپرسید آیا مطب دکتر مجهز به سیستم کامپیوتری تصویرسازی است: تکنیکی که به تغییر تصویر کامپیوتری شناخته می‌شود. روش کار به این صورت است که جراح پلاستیک و یک گرافیست کامپیوتری عکس فعلی شما را به کار گرفته و تغییرات احتمالی ناشی از جراحی زیبایی بینی را روی آن اعمال می‌کنند. معمولا بینی بعد از بهبودی حتی بهتر از تصاویر پیش‌بینی شده است.
عمل بینی بدون جراحی پلاستیک روش دیگری برای مشاهده نتیجه واقعی قبل از جراحی است که نشان می‌دهد بینی شما برای تغییرات دائمی دارای قابلیت است. جراح پلاستیک می‌تواند ظاهر نهایی بینی شما را با تزریق سالین (آب مقطر ساده) در نقش پرکننده دائمی نشان دهد. سالین بعد از دو ساعت حل می‌شود اما همین مدت، زمان کافی برای عکسبرداری و ارائه شکل فرضی بینی بعد از عمل را تامین می‌کند.

منبع : Robertkotlermd