همه‌ی طراحان کفش ورزشی بر این باورند که نوآوری قلب تپنده‌ی این صنعت است. برای جلب توجه مشتری رو به نزول امروزی، شرکت‌های تولید کفش ورزشی باید مانند کوسه‌ها رفتار کنند؛ اگر کوسه‌ها توقف کنند، می‌میرند.
در سال‌ها اخیر کفش ورزشی پیشرفت‌های عجیب و مهمی به همراه داشته است. برخی از آن‌ها تنها برای ظاهری زیبا طراحی شدند، درحالی‌که باقی به دنبال افزایش کیفیت زندگی یا محیط زیست بوده‌اند.
اخیرا، این شش کفش ورزشی با فناوری جدید موفق به جلب نظر عموم شده‌اند؛ البته این سرعت پیشرفت انسان را به تفکر در مورد آینده‌ی این صنعت وا می‌دارد.

کفش ورزشی Adidas Futurecraft 3D

تولید‌کننده‌ی آلمانی کفش ورزشی با کمک پرینتر 3 بعدی توانست به مرحله‌ی جدیدی از محصولات سفارشی برای برآوردن نیازهای خاص مشتریان برسد. جالب‌تر این‌که، آدیداس قصد دارد با استفاده از مواد پولی‌آمیدی قابل بازیافت در این کفش ورزشی به حفاظت از طبیعت نیز کمک کند.

کفش ورزشی Nike Air Mags

کفش ورزشی Nike Air Mags

بالاخره آینده به حال آمد. زمانی که شرکت نایکی نسخه‌ی واقعی کفش ورزشی را تولید کرد که به‌طور خودکار بندهای خود را می‌بندند؛ این کفش ورزشی که Nike Air Mags نام دارد قبلا در فیلم معروف «بازگشت به آینده 2» نمایش داده شده بود. البته اکنون تنها مایکل جی. فاکس به این کفش ورزشی دسترسی دارد، اما قرار شده تا سال آینده چند نمونه از آن به بازار عرضه شود. این نوآوری عاشقان کفش ورزشی و فناوری را به وجد آورده است.

کفش ورزشی Altra IQ قابل کنترل با iFit Shoe

کفش ورزشی Altra IQ قابل کنترل با iFit Shoe

امروزه اپلیکیشن‌ها کنترل جهان را در دست دارند و شرکت Altra نیز با ارائه‌ی 16 کفش ورزشی با چندین حس‌گر کوچک در قسمت میانی کفه، فناوری را یک گام جلوتر برده و به ورزشکاران اجازه می‌دهد جزئیات تمرین خود را با کمک اپلیکیشن iFit Shoe مشاهده کنند. البته این مدل کمی شبیه نمونه‌ی تولید شرکت نایکی به نام Nike+ است، اما وجود یک رقیب جدید در این بازار به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

کفه‌های 3 بعدی کفش ورزشی شرکت New Balance

کفه‌های 3 بعدی شرکت New Balance

آدیداس تنها شرکت ورزشی نیست که روش ساخت خود را تغییر داده است. شرکت آمریکایی «نیو بالانس» با کمک کارشناسان ورزشی و بیومکانیک و یاری مهندسان پلاستیک توانسته کفش ورزشی بی‌نظیری با کفه‌ی 3 بعدی پرینت شده از پودر‌های کشسانی جدید به نام ‌ DuraForm Flex TPU، تولید کند. این کفش ورزشی در ماه آوریل سال 2016 در نمایشگاه بوستون ماراتون رونمایی شد.

منبع : Footwearnews