جراحان قبل از انجام جراحی زیبایی بینی با دو گزینه رو‌به‌ رو هستند:  

جراحی زیبایی بینی به روش باز

در این روش از جراحی زیبایی بینی ابتدا برشی روی ستون بین سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کنند و پوست بینی را بلند کرده و به عقب می‌برند، دقیقا مثل بازکردن درب کاپوت خودرو. سپس جراح پلاستیک دسترسی مستقیم به غضروف بینی و داخل آن دارد. جراحی زیبایی بینی به روش باز، به جراحان پلاستیک تازه کار تعلیم داده می‌شود.

جراحی زیبایی بینی به روش بسته

جراحان حرفه‌ای‌تر و با تجربه‌تر تکنیک‌های جراحی زیبایی بینی به روش بسته را ترجیح می‌دهند به این صورت که تمامی برش‌ها در داخل بینی ایجاد می‌شود.

دلایل برتری روش بسته نسبت به روش باز

اکثر جراحان زیبایی بینی دوست ندارند آثار زخم روی بینی بیمار باقی بماند. اصل دیگر زمان است. جراحی زیبایی بینی باز به مدت زمان بیشتری نیاز داشته و مستلزم هزینه‌های بیشتری مانند اتاق عمل و متخصص بیهوشی می‌شود که به صورت ساعتی محاسبه می‌شوند.
جراحی زیبایی بینی به روش باز مورد توجه جراحانی است که غضروف را از دنده، گوش، تیغه بینی برداشته و به بینی پیوند می‌زنند که باعث تورم بیشتر بینی می‌گردد و در نتیجه بیمار را به مدت طولانی از حضور در محل کار، خانه و یا فعالیت‌های اجتماعی دور می‌کند.
جراح پلاستیک روش بسته را برای جراحی زیبایی بینی انتخاب می‌کند چون در طی جراحی زیبایی به طور مداوم قادر به دیدن شکل ظاهری بینی خواهد بود و پوست بینی نیز جا به جا نمی‌شود و با اعمال هر حرکت روی بینی می‌تواند تغییرات آن را ارزیابی کند.
کبودی در جراحی زیبایی بینی به روش باز بیشتر از روش بسته است. به علاوه به تعداد بیشتری بخیه نیاز دارد، مدت زمان عمل طولانی‌تر بوده و برای تلفیق غضروف پیوندی، برش‌های بیشتری لازم است. بالطبع خون‌ریزی بیشتر باعث کبودی بیشتر در اطراف چشم‌ها خواهد شد.
نیاز به برش‌های بیشتر، پیوند غضروف و مدت طولانی‌تر عمل جراحی زیبایی بینی می‌توانند در تصمیم‌گیری نهایی جراح پلاستیک موثر باشند.

منبع : Robertkotlermd