با توجه به این‌که قیمت ضایعات فلزی همواره در نوسان بوده و قابل پیش‌بینی نیست، باید سعی کرد که از این ضایعات باارزش بهترین استفاده را برد. باید سعی کنید که بیشترین سود را از فروش این آهن آلات قراضه به دست آورد و توجه به نکات زیر تضمین کننده این امر خواهد بود. در ادامه به پنج اشتباه متداولی که باعث کاهش سود شما از جمع‌آوری ضایعات فلزی مانند آهن آلات می‌شود اشاره شده است:

آهن‌آلات قراضه را به درستی آماده کنید

مراکز جمع‌آوری ضایعات فلزی از شما نخواهند خواست که سیم و کابل مسی را قبل از ارائه به آن‌ها لخت کنید زیرا در این صورت می‌توانند پول کمتری بابت آن به شما بپردازند. پس اگر می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید برای لخت کردن سیم و کابل مسی وقت بگذارید و مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت. می‌توانید از یک سیم و کابل لخت‌کن ساده یا ابزار پیچیده و بزرگ‌تر برای لخت کردن سیم و کابل مسی و آلومینیومی استفاده کنید. با این‌ کار سود شما دو یا سه برابر خواهد شد و مراکز جمع‌آوری ضایعات فلزی بهانه‌ای برای کاهش قیمت آهن آلات قراضه شما نخواهند داشت.

به مراکز جمع‌آوری ضایعات فلزی که قصد فریب شما را دارند نروید

علاوه بر آماده کردن درست باید آهن آلات باارزش را از آهن آلات کم ارزش جدا کنید. باید با مراکزی معامله کنید که قدر خدمات شما را دانسته و قصد فریب شما را نداشته باشند و به اصطلاح سر شما کلاه نگذارند. مالکان این مراکز افراد متفاوتی هستند پس قبل از اقدام به فروش آهن آلات قراضه خود به اولین مرکز جمع‌آوری ضایعات فلزی باید در مورد کارکنان و یا صاحب آن و رفتار و نحوه انجام معاملات تحقیق کنید.
بسیاری از این مراکز به روشنی خواسته‌ها و قیمت‌های خود را اعلام می‌کنند و از شما می‌خواهند که قبل از تحویل ضایعات فلزی خود آن‌ها را به درستی تفکیک کنید و در مقابل هر فلزی قیمت خاصی را به شما پیشنهاد خواهند داد. اما برخی دیگر نیز جواب صریح و درستی به سوالات شما نداده و قصد دارند فلزات اوراقی شما را به قیمت کمتری از شما بخرند. بنابراین بسیار مهم است که مرکزی را برای معامله انتخاب کنید که بیشترین قیمت را به شما ارائه داده و قصد فریب دادن شما را نداشته باشد.

در مورد ارزش آهن‌آلات قراضه خود تحقیق کنید تا دچار اشتباه نشوید .

در مورد ارزش آهن‌آلات قراضه خود تحقیق کنید تا دچار اشتباه نشوید 

اگر در جمع آوری آهن آلات قراضه تازه‌ کار باشید ممکن است فکر کنید که محموله‌‌ی شما از باارزش‌ترین فلزات اوراقی تشکیل شده است اما با مراجعه به مراکز جمع‌آوری ضایعات فلزی متوجه خواهید شد که اشتباه کرده‌اید. این اشتباه می‌تواند نتیجه لخت نکردن سیم و کابل مسی یا آلومینیومی باشد زیرا قیمت این فلزات در حالت خالص و یا با پوشش پلاستیک تفاوت بسیاری دارد. در صورت ارتکاب این اشتباه پول دریافتی شما بسیار کمتر خواهد بود و آن موقع است که متوجه اشتباه خود می‌شوید. بنابراین از نوع ضایعات فلزی موجود در محموله خود اطمینان کامل حاصل کنید و آن‌ها را بر اساس ارزش از هم تفکیک کرده و مرتب کنید.
در مورد استیل ضد زنگ نیز باید بدانید که این فلز انواع و درجه‌بندی‌های متفاوتی دارد. در این آلیاژ فلزی از نیکل استفاده شده است و میزان ارزش آن را با توجه به درصد نیکل به کار رفته در آن اندازه‌گیری می‌کنند. بهتر است در این مورد نیز از مرکز خرید ضایعات فلزی که با آن کار می‌کنید مشورت کنید. در مورد سیم و کابل مسی نیز باید همین کار را انجام دهید زیرا مس نیز درجات متفاوتی دارد که قیمت آن‌ها با هم تفاوت دارد.

از تفکیک درست آهن آلات اطمینان حاصل کنید

قبل از مراجعه به مرکز جمع‌آوری ضایعات فلزی مطمئن شوید که آهن آلات قراضه خود را به درستی تفکیک کرده‌اید. بسیاری از مراکز جمع آوری ضایعات فلزی به شما اجازه نخواهند داد که در داخل محوطه آن‌ها به تفکیک آهن آلات یا لخت کردن سیم و کابل مسی و آلومینیومی بپردازید زیرا آن‌ها نیز به دنبال منافع خودشان هستند. از این گذشته ممکن است این کار شما مانع کسب آن‌ها و ایجاد مزاحمت برای سایر مشتریان شود. بنابراین تفکیک آهن آلات قراضه قبل از مراجعه به مرکز جمع‌آوری زباله بسیار مهم است. در غیر این‌ صورت متصدی مرکز کمترین قیمت ممکن را به شما پیشنهاد خواهد داد. به این موضوع خوب فکر کنید. اگر کابل‌های مسی درجه یک و درجه دو را به خوبی از هم تفکیک یا آن‌ها را کاملا لخت نکرده باید وی قیمت سیم و کابل مسی درجه دو را برای تمام محموله شما در نظر خواهد گرفت که به وضوح غیرمنصفانه است. تفاوت قیمت بسیار فاحش خواهد بود پس به این نکته توجه ویژه داشته باشید.


قبل از مراجعه به مرکز جمع‌آوری ضایعات فلزی به آن‌ها تلفن زده و قیمت هر نوع از آهن آلات قراضه را از آن‌ها جویا شوید.

از قیمت انواع ضایعات فلزی آگاهی داشته باشید

قبل از مراجعه به مرکز جمع‌آوری ضایعات فلزی به آن‌ها تلفن زده و قیمت هر نوع از آهن آلات قراضه را از آن‌ها جویا شوید. با این‌ کار می‌توانید مرکزی که بیشترین قیمت‌ها را به شما پرداخت می‌کند را یافته و با صاحب وی وارد معامله شوید. همان‌طور که قبلا هم گفته شد سعی کنید قیمت تنها معیار شما برای ارزیابی این مراکز نباشد زیرا ممکن است آن‌ها با انجام تمهیدات و حقه‌هایی قیمت بالای پیشنهادی خود را از طرق دیگر جبران کنند مثلا با افت وزن محموله. بنابراین نحوه‌ی برخورد پرسنل این مراکز و خدماتی که به شما ارایه می‌دهند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
نکته‌ی مهم دیگر این است که قیمت‌هایی که این مراکز ارائه می‌دهند تنها برای همان روز اعتبار دارد و چه بسا روزهای بعد قیمت پیشنهادی آن‌ها متفاوت باشد. بنابراین هر دفعه ممکن است قیمت متفاوتی به محموله‌ی شما پیشنهاد شود. بنابراین سعی کنید هر روزه و یا حتی هر چند ساعت یک بار قیمت کنونی ضایعات فلزی را بررسی کنید. قبل از مراجعه به این مراکز باید از قیمت‌ها و خدمات آن‌ها آگاهی کامل و کافی داشته باشید. مهم‌تر از همه این‌که قبل از مراجعه به این مراکز تمامی فلزات و آهن آلات قراضه خود را به خوبی تفکیک کرده و مرتب کنید. اگر حس کردید که متصدی یک مرکز جمع‌آوری ضایعات فلزی قصد فریب شما را دارد یا به هر دلیلی از قیمت‌ها یا خدمات آن‌ها رضایت کافی نداشتید، بهتر است به مراکز دیگر مراجعه کنید.

منبع : Iscrapapp