دفعه‌ی بعد که به خرید لوازم آرایش رفتید، اشتباهات را حتما در ذهن داشته باشید چون با اجتناب کردن از آن‌ها می‌توانید مثل آرایشگران حرفه‌ای لوازم آرایش بخرید.

درنظر نگرفتن تاثیر فصل بر پوست

فصل زمستان شده و شما همان کرم برنزه قبلی را که تابستان استفاده می‌کردید دوباره می‌خرید. این کار اشتباه است چون این کرم برای این فصل زیادی تیره است. حتی اگر از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید کرم پودر تیره‌تر یا روشن‌تری بسته به زمان و فصل نیاز دارید. استفاده از رنگ کرم و لوازم آرایش نامناسب باعث می‌شود رنگ گردن و چانه و سینه شما متفاوت باشد. هوای خشک زمستان و چرب‌تربودن پوست در تابستان را فراموش نکنید. کرم‌های سنگین‌تر را برای زمستان انتخاب کنید.

بوییدن عطر تنها برای چند ثانیه 

اولین پاف هر عطر واقعی‌ترین بوی آن عطر نیست چون مشخص نیست که بعد از مدتی بوی آن چگونه تغییر کند. وقتی قصد خرید عطر دارید اجازه بدهید چند دقیقه بوی عطر بماند تا تمام تناژ بوهایی که از عطر برمی‌خیزد استشمام کنید. عطر تا زمانی که روی بدن شما خشک می‌شود چند مرحله طی می‌کند. اجازه بدهید مدتی بماند سپس دوباره آن را بو کرده و بعد بخرید. 

تست کردن کرم پودر در نور مصنوعی

صرف نظر از نور فروشگاه، در نور طبیعی کرم پودر را تست کنید. در غیر این‌صورت ممکن است کرم پودری بخرید که با رنگ پوست شما تناسب ندارد . 

یکی از پرمصرف‌ترین لوازم آرایش رژ لب است و تصمیم‌گیری برای خرید آن فراتر از  تصمیم‌گیری در مورد رنگ آن است.

تصمیم گیری شتاب‌زده هنگام خرید رژ لب

یکی از پرمصرف‌ترین لوازم آرایش رژ لب است و تصمیم‌گیری برای خرید آن فراتر از  تصمیم‌گیری در مورد رنگ آن است. سعی کنید رژ لب را بر روی لب زده و در اطراف فروشگاه لوازم آرایش راه رفته تا ببینید چقدر روی لب‌های‌تان می‌ماند. آیا بریده بریده است؟ آیا بوی عجیب و غریب دارد؟ آیا بیش از حد خشک است؟ استفاده از آن آسان است؟ 

امتحان کردن لوازم آرایش روی دست 

امتحان کردن لوازم آرایش پشت دست نشان نمی‌دهد که روی صورت چطور به نظر می‌رسد. از رنگ طبیعی لب خود به‌عنوان راهنما استفاده کنید. رنگی در همان زمینه یا کمی تیره‌تر با لب شما جور در می‌آید. 

خرید بزرگ‌ترین سایز یک محصول یا کیت لوازم آرایش

در حالی که خرید آب معدنی بزرگ‌ می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما بشود، چیزهای بزرگ وقتی به صرفه هستند که از آن‌ها استفاده کنید. در مورد لوازم آرایش جدید ابتدا اندازه‌ی کوچک تهیه کنید و اگر مطمئن شدید آن را می‌پسندید سراغ اندازه‌ی بزرگ‌تر بروید.

قبل از خرید زمانی را به خواندن مواد تشکیل دهنده‌ی لوازم آرایش اختصاص دهید تا محصولاتی  که برای پوست شما مضر هستند نخرید.

نخواندن لیست مواد تشکیل دهنده لوازم آرایش

در حالی که ممکن است لیست مواد تشکیل دهنده‌ی بر روی بسته بندی طولانی و درک آن دشوار باشد،  بهتر است قبل از خرید زمانی را به خواندن مواد تشکیل دهنده‌ی لوازم آرایش اختصاص دهید تا محصولاتی  که برای پوست شما مضر هستند نخرید. از مصرف لوازم آرایش که حاوی بوتیلن، نفت، پروپیلن، سیلیکون، عطر و رایحه مصنوعی و مواد شیمیایی حاوی فرمالدئید مانند هیدانتوئین هستند خودداری کنید.
 

به نقدهای آنلاین محصولات توجه نمی‌کنید

خواندن نقدهای آنلاین لوازم آرایش به ویژه وقتی قصد خرید محصولات گران دارید مهم است. تجارب و نظرات دیگران را درباره‌ی لوازم آرایش را بخوانید تا نقطه ضعف محصولات را بدانید. این باعث می‌شود لازم نباشد لوازم آرایش را بخرید تا نکات منفی آن‌ را بشناسید و مجبور به پس دادن آن شوید. 

نساختن لیستی از آن‌چه دارید

قبل از خرید لوازم آرایش لیستی از آن‌چه دارید و ندارید و آن‌چه را پسندیده‌اید و نپسندیده‌اید تهیه کنید. هم‌چنین آن‌چه ماه‌ها قبل خریده و استفاده آن‌چنانی برای‌تان نداشته است را بنویسید. این کار باعث می‌شود با دید معقولانه‌تر و منطقی‌تری لوازم آرایش بخرید.

منبع : Womansday