احتمالا هیچ کدام از شما متخصص طراحی ناخن نیستید، اما با یاد گرفتن این نکات می توان تا حدی به کاری که یک متخصص طراحی ناخن انجام می دهد نزدیک شد. برای بیشتر افراد، ناخن جزئی از زیبایی ظاهری به حساب می آید و باید مثل لباس یا مو با آن رفتار شود. همین که آن ها را زیبا نگاه می دارید نشان می دهد که به ظاهر خود رسیدگی می کنید؛ حتی در حد برق ناخن. اما گاهی اوقات هوس می کنیم یک کار جدید با ناخن های خود انجام دهیم و آن موقع است که این نکات و روش های طراحی ناخن به کار می آیند.

1 - طرح های کیسه پلاستیکی
همه نمی توانند هم با دست راست و هم با دست چپ طراحی کنند. اولین نکته برای طراحی ناخن به شما کمک می کند همیشه بتوانید به راحتی روی هر دو دست خود طراحی کنید. طرح های خود را روی یک کیسه ی پلاستیکی بکشید و صبر کنید تا خشک شوند. سپس هر طرح را از روی پلاستیک جدا کنید، روی ناخن بگذارید، و با برق ناخنی که سریع خشک می شود طرح را روکش کنید. اگر یک مداد تیز دارید می توانید قبل از اینکه طرح ها را روی ناخن بگذارید، آن ها را حاشیه گیری کنید. حواس تان باشد که طرح ها اندازه ی ناخن های تان باشند. اندازه ناخن افراد متفاوت است، پس باید ببینید کدام طرح برای شما مناسب تر است.

مانیکور فرنچ یکی از رایج ترین و ساده ترین راه های طراحی ناخن است.

2 - مانیکور فرنچ بدون نقص
فرنچ کردن ناخن به نظر کار ساده ای می آید، اما از چیزی که به نظر می رسد مشکل تر است. البته با این روش از این پس همیشه می توانید ناخن خود را بدون نقص فرنچ کنید. بعد از اینکه ناخن را با یک رنگ پایه لاک زدید، هرنوع برچسبی که دارید روی ناخن خود بزنید تا خط فرنچ دلخواه تان را پوشش دهد. سپس نوک ناخن را مثل همیشه لاک بزنید. پس از خشک شدن لاک و برداشتن این برچسب، ناخن های خود را فرنچ کرده اید.

3 -سایه زدن روی ناخن با اسفنج
سایه زدن در مو ظرف چند سال گذشته طرفداران زیادی داشته است، اما اخیرا این کار برای طراحی ناخن نیز انجام می شود. بهترین روش این است که دو رنگ تیره و روشن از یک طیف را روی سطحی صیقلی بزنید. سپس با استفاده از خلال دندان محل برخورد دو رنگ را کمی با هم ترکیب کنید تا حالت سایه به خود بگیرد. سپس اسفنجی را روی آن بزنید و بردارید. حالا به راحتی می توانید رنگی که ساخته اید را روی ناخن های خود پیاده کنید.

4 - ابزار نقطه گذار دست ساز
بیشتر طراحان ناخن در طرح های خود از نقطه استفاده می کنند. با ابزار ساده ای که معرفی می کنیم می توانید از نگرانی نقطه گذاشتن روی ناخن با قلم لاک راحت شوید. شما می توانید با یک سوزن ته گرد به راحتی این نقطه ها را روی ناخن خود بگذارید. همچنین می توانید سوزن را در پاک کن ته مداد فرو کنید تا ابزاری مخصوص برای این کار بسازید. از نوک خلال دندان نیز می توان برای نقطه های ظریف تر استفاده کرد.

اگر می خواهید ناخن های شما طرح ابرو و باد داشته باشد از  روکش پلاستیکی استفاده کنید.

5 -  روکش پلاستیکی
اگر دوست دارید در عرض چند دقیقه ناخن هایی با طرح ابر و باد یا مرمری داشته باشید از روکش پلاستیکی استفاده کنید. ابتدا ناخن های خود را با یک رنگ پایه رنگ کنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس، یکی یکی لایه ی دوم لاک را روی آنها بزنید و بلافاصله یک تکه نایلون بردارید و آن را یکی دو بار روی ناخن قرار دهید و جدا کنید. وقتی پلاستیک چسبناک به لاک خیس می خورد، کمی رنگ از روی آن بر می دارد، به این شکل ناخن ها حالت مرمری پیدا می کنند و رنگ پایه نیز در لایه ی زیرین باقی می ماند. اگر بیش از حد رنگ برداشتید، دوباره لاک بزنید و یک بار دیگر امتحان کنید.

6 - چسب نواری
چسب نواری ابزار بسیار مناسبی برای طراحی ناخن است زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که روی ناخن خود مرزی تعیین کنید. شما با استفاده از چسب نواری می توانید طرح های راه راه، شطرنجی، الماسی و مثلثی را به راحتی روی ناخن های خود پیاده کنید. اگر می خواهید برای طراحی ناخن از چسب نواری استفاده کنید، مطمئن شوید لاکی که اول زده اید کاملا خشک شده است.

7 - کار کردن نگین روی ناخن
اگر دوست دارید روی ناخن خود طرح های نگین دار پیاده کنید باید بدانید گذاشتن نگین های کوچک روی ناخن کار مشکلی است. برای برداشتن نگین ها و قرار دادن آن ها روی ناخن می توانید از یک مداد خط چشم یا خط لب قدیمی استفاده کنید. مطمئن باشید این کار از برداشتن آنها با دست و لرزش های متعاقب آن خیلی آسانتر است. به علاوه، با این کار وقتی می خواهید نگین ها را روی ناخن خود قرار دهید، تسلط بیشتری روی آن خواهید داشت.
منبع : Allwomenstalk