افراد زیادی هستند که به‌دنبال روش‌هایی هستند برای پوشاندن جای زخم‌هایی روی بدن‌شان که در اثر حادثه به وجود آمده است. خوشبختانه راه حلی به نام روش میکروپیگمنتیشن یا تتوی دائمی برای این مشکل وجود دارد، اما نکات خیلی بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفت. این مسئله که بدانیم باید چه انتظاراتی از میکروپیگمنتیشن داشته باشیم اهمیت زیادی دارد. در این مطلب در خصوص استفاده از میکروپیگمنتیشن برای پوشاندن جای زخم توضیح می‌دهیم تا بیشتر با این روش و انتظاراتی که باید از آن داشته باشید آشنا شوید.
رایج‌ترین زخم‌هایی که افراد به‌دنبال پوشاندن زخم‌های صورت و روی سینه هستند که معمولا در اثر جراح زیبایی به وجود می‌آیند. میکروپیگمنتیشن کردن دور نوک سینه را می‌توان به صورتی انجام داد که کاملا واقعی به‌نظر برسد. یکی دیگر از دلایل رایج استفاده از میکروپیگمنتیشن پوشاندن جای تتوی‌های قبلی است که به درستی پاک نشده‌اند.
 اگر از فاصله خیلی نزدیک نگاه کنید پوست ما رنگ یکنواختی ندارد و ترکیبی از رنگ‌ها است. در فرآیند میکروپیگمنتیشن با بکارگیری  ترکیبی از رنگ‌ها نزدیک‌ترین رنگی که با رنگ طبیعی پوست مطابقت دارد استفاده می‌شود.
روش دیگری به نام میکرونیدلینگ نیز وجود دارد که به نام کلاژن درمانی القایی (CIT) نیز شناخته می‌شود. در میکرونیدلینگ سوراخ‌های میکروسکوپی در بافت زخم ایجاد می‌شود. این باعث تحریک تولید کلاژن شده و کمک می‌کند تا خون به سطح مویرگ‌ها برسد. بهبود رنگ پوست، بافت صاف و بهبود حالت سه بعدی جای زخم نتیجه نهایی میکرونیدلینگ است. 
میکروپیگمنتیشن با میکرونیدلینگ تفاوت چندانی ندارد جز این‌که با اضافه کردن رنگدانه‌ی همسان با پوست خاص شما باعث ترکیب رنگ جای زخم با پوست اطراف آن می‌شود. هم‌چنین از تکنیک‌های تخصصی دیگری هم برای پوشاندن زخم استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، پوست طبیعی از فاصله خیلی نزدیک رنگ یکنواختی ندارد بنابراین با استفاده از پوینتیلیسم یا نقطه‌‌چنی ظاهر این ترکیب را طبیعی‌تر می‌کنند.


چه انتظاری داشته باشیم

اگر چه می‌توانید از طریق میکرونیدلینگ و میکروپیگمنتیشن اثر زخم را بهبود دهید، ولی مهم است بدانید که زخم‌ها مدت‌های طولانی اثر خود بر پوست را دارند و هیچ زخمی کاملا محو نخواهد شد. هر زخم از نظر محل آن، اندازه، شکل، رنگ و عمق متفاوت از دیگری است. برخی از زخم‌ها تنها نیاز به یک نوع درمان دارند، ولی زخم‌هایی هم وجود دارند که چندین نوع درمان نیاز دارند. نتایج درمان ممکن است در عرض چهار تا شش هفته به طور کامل مشخص شوند.
اگر مدتی جای زخم روی پوست‌تان بوده، ممکن است متوجه شده باشید که مثل بقیه پوست برنزه نمی‌شود. این ویژگی طبیعی بافت زخم است و چیزی نیست که بتوانیم آن را تغییر دهیم. با این حال، جای زخم درنتیجه‌ی روش‌های درمانی کمتر قابل مشاهده خواهد بود.
بر خلاف تتوهای تیره رنگ، رنگدانه‌های میکروپیگمنتیشن  پس از چند سال کم رنگ و محو می‌شوند و برای حفظ ظاهر خود دوباره باید تمدید شوند. 
میکروپیگمنتیشن می‌تواند با موفقیت ظاهر زخمی با اندازه متوسط که در ابرو یا فرق سر  به وجود آمده را بهبود دهد. این روش ممکن است بهترین گزینه برای زخم‌های بزرگ‌تر بدون مو ، مانند مواردی ناشی از جراحی زیبایی نباشد چون با تغییر رنگ مو میکروپیگمنتیشن باید دوباره انجام شود.

منبع : Prettyology