از آن‌جا که  برای90 درصد مردان طاس عمل کاشت مو گزینه مناسبی است، شاید خانم‌ها هم تصور می‌کنند که آن‌ها نیز گزینه‌های مناسبی برای عمل کاشت مو هستند که معمولا این فکر‌ درست از آب در نمی‌آید.
نوع ریزش مویی که مناسب عمل کاشت مو است در خانم‌ها به ندرت دیده می‌شود. در بسیاری از خانم‌ها ریزش مو منتشر شده و کل سر کم پشت می‌شود. از جمله دو طرف و پشت سر که جزء نواحی برداشت مو برای کاشت مو در مردان هستند. در عمل کاشت مو، موها را از این قسمت‌ها برداشته و به مناطق دیگر سر پیوند می‌زنند. 
در مردان محل‌های دهنده‌ی مو نقاط پایدار نامیده می‌شود، به این معنی که مو و فولیکول در این نواحی از دی‌هیدروتستسترون (DHT) که فولیکول های نواحی دیگر سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، متاثر نمی‌شود. این وضعیت در کسانی رخ می‌دهد که ریزش موی آندروژنتیک، یا همان الگوی طاسی مردانه دارند. 
اما در طاسی الگوی زنانه، این نواحی اهدا کننده معمولا ناپایدار هستند و مثل بقیه‌ی نواحی سر کم پشت می‌شوند. نواحی دهنده در خانم‌ها تحت تاثیر قاتل فولیکول‌ها یعنی DHT است. این بدان معناست که اگر شما مو و فولیکول‌های همراه آن را از این نواحی دهنده در خانم‌ها بردارید و طی عمل کاشت مو به نواحی دیگر سر پیوند بزنید، از آن‌جا نیز ریزش خواهند داشت. هر پزشکی که سعی در پیوند طی عمل  کاشت مو از نواحی ناپایدار داشته باشد کار غیر اخلاقی انجام داده و ممکن است فقط به فکر استفاده اقتصادی از بیمار باشد. 
یکی دیگر از تفاوت‌های طاسی مرد و زن الگوی خط موی پیشانی است. بر خلاف مردان، در زنان ریزش مو خط موی پیشانی باقی می‌ماند. زنان نباید در مورد نیاز به کاشت مو برای حفظ قاب صورت (جایی که خط رویش طبیعی موها است) فکر کنند و در عوض بیشتر در مورد از دست دادن حجم مو از بالا و پشت سر نگران باشند. هر چند که پیوند مو تاثیر آن‌چنانی در افزایش حجم مو ندارد چون موها از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر جابه‌جا می‌شوند.

به گفته‌ی کارشناسان درصد بسیار کمی از خانم‌ها نامزدهای مناسبی برای جراحی کاشت مو هستند.

کدام دسته از خانم‌ها کاندیدای خوبی برای کاشت موهستند

به گفته‌ی کارشناسان درصد بسیار کمی از خانم‌ها نامزدهای مناسبی برای جراحی کاشت مو هستند. حدود 2٪ تا 5٪ از خانم‌ها مبتلا به ریزش مو می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند. این خانم‌ها کسانی هستند که:
  • ریزش موی آن‌ها کششی و  غیر هورمونی دارند.
  • قبلا عمل جراحی پلاستیک یا جراحی زیبایی داشته‌اند و در مورد ریزش مو در اطراف محل برش نگران هستند.
  • الگوی متمایزی از طاسی و شبیه به طاسی الگوی مردانه دارند. این شامل عقب رفتن خط مو، نازک شدن راس سر و داشتن ناحیه دهنده مو است که تحت تاثیر ریزش موی آندروژنتیک قرار نمی‌گیرد.
  • ریزش موی آن‌ها در اثر سوختگی و صانحه است.
  •  زنان مبتلا به ریزش موی حاشیه‌ای، بیماری که بسیار شبیه به ریزش موی کششی به نظر می‌رسد.

منبع : Webmd