رنگ زدن به یراق دراور کار بسیار ساده‌ای است که اگر به شکل صحیح انجام شود، ظاهر مبلمان را بسیار زیبا کرده و در غیر این صورت آن را نابود می‌کند. بزرگ‌ترین چالش در هنگام رنگ زدن یراق یکنواختی و یکدستی کار نهایی است ولی با خواندن این مطلب این کار بسیار آسان می‌شود. بسیاری از افراد یراق را روی یک سطح صاف می‌گذارند و رنگ را روی آن اسپری می‌کنند. با این روش کار خوب از آب در می‌آید اما اغلب رنگ دور دستگیره‌ها جمع می‌شود. هم‌چنین مجبور می‌شوید یراق را این طرف و آن طرف کنید تا کناره‌ها و پشت آن هم رنگ بخورد و این باعث کثیف‌کاری می‌شود و جای انگشتان شما بر روی دسته‌ها می‌ماند و کار نهایی چندان جالب در نمی‌آید.

ما توصیه می‌کنیم به جای این کار از روش زیر استفاده کنید:


وسایل مورد نیاز

  • یراق و دستگیره‌ها
  • پیچ گوشتی / چاقوی کره خوری
  • سمباده 220
  • صابون / آب
  • جعبه کارتونی
  • سیخ‌های چوبی
  • قیچی / سیم چین قطع کردن سیخ‌های چوبی
  • رنگ / پرایمر
یراق را از دراورها باز کنید. اگر دوست ندارید سراغ جعبه ابزار بروید و به دنبال پیچ گوشتی بگردید، می‌توانید به جای آن چاقوی کره خوری استفاده کنید. البته این کار زیاد حرفه‌ای نیست اما کار شما را راه می‌اندازد.
یراق را به خوبی بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند. اگر داخل شیارها کثیفی یا آشغال جمع شده با استفاده از یک مسواک کهنه آن را تمیز کنید.
با استفاده از یک سمباده‌ی 220 یراق را سمباده بزنید و با یک دستمال آن‌ها را پاک کنید. سمباده زدن باعث می‌شود که دستگیره‌های چوبی یا فلزی پرایمر و رنگ را به خوبی به خود بگیرند.
کار رنگ زدن به یراق را بیرون از خانه یا جایی که هوا به خوبی گردش دارد انجام دهید. یک تکه از کارتون را ببرید بعد آن را تا کرده و سیخ‌های چوبی را از دو طرف آن عبور دهید. سیخ‌های چوبی را با هر اندازه‌ای که لازم است قطع کنید. اندازه‌ی سیخ‌ها باید به قدری باشد که بتواند یراق را نگه دارد و فضای کافی را فراهم آورد که بتوانید به همه جای آن رنگ بزنید.
یراق را به سر های سیخ ‌ها آویزان کنید. باید جلو، پشت و کناره‌های یراق به راحتی قابل دسترسی باشد. یک دست پرایمر و دو دست رنگ به آن‌ها بزنید البته پس از هر دست اجازه دهید تا خشک شود و سپس دست بعدی را بزنید.
همیشه هنگام رنگ زدن از ماسک و عینک محافظ چشم استفاده کنید. همان طور که دیدید رنگ زدن به یراق کار بسیار ساده‌ای است. با یک رنگ زدن ساده می‌توانید ظاهر دراورها را از این رو به آن رو کنید.