بسیاری از کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند با این سوال مواجه می‌شوند که چه آینده‌ای در انتظار بینی جدیدشان است.

سوالی که این دسته از افراد مطرح می‌کنند این است «آیا بینی‌ام به بزرگ شدن ادامه خواهد داد؟» باور عمومی بر این است که بینی و گوش‌ها تا آخر عمر بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. پس بینی که جراحی زیبایی روی آن صورت گرفته به چه شکلی در خواهد آمد؟

پاسخ این است که بینی بزرگ‌تر نمی‌شود اما به نظر می‌رسد که بزرگ‌تر شده است. در حدود سن 18 سالگی رشد گوش‌ها و بینی متوقف می‌شود. پس چرا بینی و گوش‌ها بزرگ‌تر به نظر می‌رسند؟ با رسیدن سن به 50 و 60 سالگی و همین طور وجود جاذبه بافت صورت دچار افتادگی می‌شود که بینی هم از آن تاثیر می‌پذیرد. لاله‌های گوش هم همین وضعیت را دارند. ماهیچه‌ای به نام depressor septi یا «پایین آورنده‌ی تیغه‌ی بینی» باعث نگرانی برخی از جوانان می‌شود.

اما این عضله‌ی depressor septi چه کاری انجام می‌دهد؟ این عضله در بسیاری از  جوانان و سالمندان هنگام لبخند زدن بینی را پایین می‌آورد. اما کار عضلات انقباض است. بنابراین بینی از لبخندی به لبخند دیگر پایین‌تر کشیده می‌شود. در طول چند دهه بینی کش می‌آید. اما می‌توان عضله‌ی depressor septi را قطع کرد.

بسیاری از کسانی که به شصت سالگی نزدیک می‌شوند، از بینی بزرگ خود شکایت می‌کنند. اما با یک جراحی زیبایی بینی دقیق می‌توان بینی را به جای اصلی خود یعنی همان جایی که در سال‌های جوانی قرار داشت بازگرداند. البته همراه با جراحی زیبایی بینی پوست و پلک‌ها را هم می‌کشند تا ساختار صورت هارمونی خود را از دست ندهد.

جراحی زیبایی بینی می‌تواند حرکت رو به پایین بینی را متوقف کند و دلیل آن این است که در طی دوره‌ی ترمیم پس از جراحی زیبایی بینی وقتی زخم جوش می‌خورد یک بافت جدید شکل می‌گیرد. این بافت جدید از بافت طبیعی قبلی دوام بیشتری داشته و در برابر جاذه‌ی زمین بهتر مقاومت می‌کند.


منبع : Robertkotlermd