در حالی که سهم ویندوز فون از بازار  موبایل به کمتر از 1 درصد رسیده است مایکروسافت هفته ی گذشته آن چه از کسب و کار موبایل نوکیا باقی مانده بود را فروخت. مشخص است که شرکت سعی دارد اشتباه استیو بالمر در خرید شرکت موبایل شماره یک سال های پیش را جبران کند. The Verge قسمتی از مذاکرات داخلی مایکروسافت را منتشر کرده است که در آن تری میرسون می گوید «شرکت 1850 فرصت شغلی که 1350 تای آن در فنلاند است را حذف خواهد کرد. شرکت همچنین 950 میلیون دلار زیان و هزینه بازسازی در ترازنامه ی خود داشته است که 200 میلیون دلار آن به کارمندان تعدیل شده پرداخت می شود.»

تعدیل این نیروها تعهدات مایکروسافت نسبت به باقی مانده ی نوکیا را کاملا تمام می کند. مایکروسافت با دشواری اعلام کرد که برنامه های فروش شرکت در فنلاند با متمرکز کردن سهم ها روی Microsoft Mobile Oy سر جای خود باقی می ماند. به گفته ساتیا نادلا «شرکت در حوزه ی موبایل روی شرکت هایی که به تفاوت، امنیت، اداره شدنی بودن و ظرفیت زنجیره ای اهمیت می دهند تمرکز دارد.»

مایکروسافت پس از این که کسب و کار موبایل خود را فروخت اعلامیه ای مبنی بر "پشتیبانی" از گوشی های ویندوزفون منتشر کرد. این به این معناست که مایکروسافت این کار را به شرکت های ثالث مثل Acer, Hp و VAIO سپرده است. از طرف دیگر شایعه شده است که عمر Lumia به عنوان یک نام تجاری به پایان رسیده و مایکروسافت گوشی بعدی خود را با برند Surface که موفق تر بوده است به بازار خواهد داد. 

مایکروسافت می گوید «در واقع این نشان دهنده ی برنامه های ماست؛ هر چند در حال عقب نشینی هستیم اما از میدان خارج نمی شویم.»

Recode  نسخه ای از مذاکرات داخلی مایکروسافت منتشر کرده است که در آن تری میرسون توضیح می دهد «چرا شرکت در حال عقب نشینی است اما نمی خواهد بازار موبایل را به کلی رها کند.» او هم چنین می گوید«مایکروسافت به تولید دستگاه های فوق العاده اش ادامه می دهد، البته این دلیل نمی شود که بخواهد خودش آن ها را تولید کند. بیشتر تمرکز شرکت روی "در بر گرفتن پلت فرم های موبایل با خدمات تولیدی" یا منتشر کردن اپلیکیشن هایش روی دستگاه های اندروید و iOS خواهد بود.»


منبع : Engadget