کار کردن روی ماشینی که در دست تعمیر است باعث به هم ریختن فضای تعمیرگاه می‌شود. ابزار مختلف و مدت زمان طولانی لازم برای تعمیر یک خودرو باعث می‌شوند که در هر جایی از تعمیرگاه تعدادی وسایل و ابزار روی هم انباشته شده باشد. این بهم‌ریختگی در طول زمان منجر به صدمه دیدن ابزارها و گم شدن آن‌ها می‌شود. با رعایت چند نکته می‌توان در حین انجام تعمیر خودرو ، یک تعمیرگاه مرتب و تمیز داشت.
پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی محل کار به تمیز و مرتب نگه داشتن محیط تعمیرگاه کمک خواهد کرد. بعد از پایان کار همه وسایل برقی، کمپرسور و دیگر ماشین‌آلات موجود در تعمیرگاه که مورد استفاده قرار گرفته‌اند باید خاموش شده و در محل مناسب نگهداری خود قرار گیرند. این‌کار باعث می‌شود که کابل‌های برق در سر راه قرار نگیرند و پیدا کردن آسان وسایل را در دفعات بعد تضمین می‌کند.
  • بهتر است که از یک یا چند جعبه ابزار سیار برای انتقال ابزار کار از قفسه‌ها به محل کار استفاده کنید. این‌ کار استفاده و مدیریت قطعات کوچک مانند سر پیچ‌گوشتی و آچار را تسهیل خواهد کرد. یک جعبه ابزار یا قفسه سیار وسایل، همه چیز را در یک جای مخصوص نگه می‌دارد طوری که می‌توان آن را با خود همه جا برد و بعد از اتمام کار آن را سر جای خودش قرار داد.
  • هرگونه مایع و یا نوشیدنی را که کف تعمیرگاه ریخته شود، باید خیلی سریع و در اولین فرصت ممکن پاک کرد. اگر این کار را در اولین فرصت ممکن انجام ندهیم بزودی با چاله‌هایی پر از روغن موتور و روغن ترمز و دیگر مایعات مواجه خواهید شد. این چاله‌های پر از مایع محیط تعمیرگاه را مستعد حادثه می‌کند. این چاله‌ها هم‌چنین می‌توانند باعث کثیفی ابزار و کابل‌های برق شوند. تمیز کردن سریع مایعات ریخته شده کف تعمیرگاه از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌کند.
  •  بهتر است که ابزار کامل و مختلفی داشته باشیم که همه امور تعمیراتی را بتوانیم بدون مشکل انجام دهیم. بعضی اوقات ابزار خراب شده یا دچار شکستگی می‌شوند و دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ ابزار معیوب را باید در جای خاصی نگهداری کرد یا در صورت غیرقابل استفاده بودن باید آن‌ها را دور انداخت. این‌ کار باعث مرتب ماندن محیط تعمیرگاه شده و از بهم‌ریختگی و شلوغی محیط تعمیرگاه جلوگیری می کند.
  • بعد از پایان هر روز کاری یا بین پروژه‌ها مقداری از وقت‌تان را به تمیز کردن و مرتب کردن محیط داخل تعمیرگاه اختصاص دهید. بعد از پایان تعمیر هر خودرو سعی کنید ابزار استفاده شده را سرجای خودشان بگذارید تا دفعات بعد به راحتی آن‌ها را پیدا کنید. ابزاری که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد را در یک جعبه ابزار یا قفسه قابل حمل بگذارید. وقت گذاشتن برای تمیز کردن و مرتب کردن مکان تعمیرگاه از کثیفی و بهم ریختگی آن جلوگیری می‌کند.
  • بهترین روش این است که یک کار را تمام کرده و سپس سراغ کار و پروژه بعدی بروید. این روش کاری باعث می‌شود که چیزی را فراموش نکنید و از پخش شدن ابزارهای مختلف در فضای تعمیرگاه نیز جلوگیری می‌کند. بعد از انجام هر پروژه یا تعمیر باید ابزار جمع‌آوری شده را سر جای اصلی خود قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود که در تمام طول روز محیط تعمیرگاه تمیز و مرتب باقی بماند.

منبع : Gilisautomotive