اگر به تازگی وارد حوزه‌ی طراحی ناخن شده اید ممکن است یادگیری شیوه‌های خاص و ساده برای‌تان جالب باشد. یکی از این شیوه‌های آسان و جذاب در این میان طراحی ناخن با استفاده از خلال دندان است. شما به راحتی با در دست داشتن یک خلال دندان که نوکی ضخیم دارد و در انتها تیز و باریک می‌شود، می‌توانید طرح‌های جالب و فوق العاده‌ای را بر روی ناخن‌های خود پیاده کنید. 

لاک ناخن خود را پاک کنید

با استفاده از دستمال کتان آغشته به استون تمام نواحی ناخن خود را از لاک پاک کنید. قبل از شروع از پاکی تمام سطح ناخن خود مطمئن شوید چراکه پاک نکردن لاک‌های قبلی از روی سطح ناخن شما ممکن است به طراحی ناخن جدید ظاهر ناخوشایندی ببخشد.

با استفاده از سوهان به ناخن‌های خود حالت بدهید

قبل از شروع طراحی ناخن با دقت کافی ناخن‌های خود را مرتب کنید. دقت داشته باشید که هرگز پس از طراحی ناخن‌های‌تان آن‌ها را کوتاه یا مرتب نکنید. چراکه این جریان ممکن است به طراحی ناخن شما آسیب وارد کند.
ناخن‌های بلندتر به مراتب پتانسیل بهتری برای طراحی ناخن خواهند داشت. اما اگر ناخن‌هایی کوتاه دارید طرح‌هایی انتخاب کنید که نیاز به فضای کمی داشته باشند. 

برخی لاک‌های پایه در حوزه طراحی ناخن برای استفاده بر روی برخی ناخن‌های خاص تولید شده‌اند.

پوشاندن ناخن با لاک پایه

زدن یک لایه لاک پایه از لک افتادن ناخن شما هنگام کشیدن لاک‌های تیره جلوگیری می‌کند. این جریان از جهت دیگر موجب می‌شود که لاک بسیار روان‌تر بر روی ناخن شما کشیده شود.
این مسأله را مد نظر قرار دهید که برخی لاک‌های پایه در حوزه طراحی ناخن برای استفاده بر روی برخی ناخن‌های خاص تولید شده‌اند. به طور مثال ممکن است از لاک پایه تقویت‌کننده یا مرطوب‌کننده استفاده شود.

یک لایه لاک رنگی روی ناخن بکشید

تصمیم با شماست که تمایل داشته باشید چه رنگی را برای پوشش کل ناخن خود انتخاب کنید. لازم نیست دایره‌ی رنگ‌های انتخابی خود را به قرمز و یا صورتی محدود کنید. می‌توانید لایه‌ی اول را سفید بزنید و سپس روی آن رنگ‌های تیره استفاده کنید، یا این‌که لایه‌ی اول را تیره بزنید و روی آن از رنگ‌های روشن استفاده کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله بهتر است که از دو لایه رنگ بر روی ناخن خود استفاده کنید. می‌توانید لاکه پایه را بر روی ناخن خود بزنید و پس از دو دقیقه استراحت لایه‌های بعدی را بزنید. رنگ‌ها را طوری انتخاب کنید که با رنگ پایه هم‌خوانی داشته باشند.

طراحی گل‌های ساده

با استفاده از نوک ضخیم‌تر خلال دندان می‌توانید گل‌های پنج‌پر را روی ناخن خود طراحی ناخن نمایید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید این نقاط را در مرکز ناخن خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که رنگی که برای طراحی ناخن انتخاب می‌کنید ساختار گل مورد نظر شما را تشکیل می‌دهد.

مانیکور فرنچ با استفاده از نقطه برای طراحی ناخن با خلال دندان

مانیکور فرنچ با استفاده از نقطه

یک لایه لاک را بر روی ناخن خود بکشید و اجازه دهید که به طور کامل خشک شود. حالا به‌جای این‌که قسمت بالایی ناخن را سفید کنید، با استفاده از خلال دندان روی آن نقطه بگذارید. می‌توانید به سادگی با تغییر در اندازه و رنگ نقطه‌ها طرح‌هایی جذاب ایجاد کنید. استفاده از رنگ‌های متضاد در این پروسه به زیبایی طراحی ناخن شما کمک می‌کند.

ناخن خود را با نقطه‌های کوچیک و بزرگ بپوشانید

اگر می‌خواهید در طراحی ناخن نقاط با استفاده از خلال دندان مهارت لازم را بدست آورید، اقدام به کشیدن نقاط نامنظم بر روی ناخن خود کنید. اگر با کشیدن جزئیات روی ناخن مشکل دارید، می‌توانید به سادگی به صورت تصادفی و بدون نظم این نقاط را بر روی ناخن خود شکل دهید. از نقاطی با رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

ابزار نقطه‌گذاری خود را تهیه کنید

شما می‌توانید به سادگی نسبت به خریداری ابزار طراحی ناخن از فروشگاه‌های لوازم آرایش اقدام کنید یا با استفاده از یک خلال دندان که از یک سر تیز و از سمت دیگر کمی ضخیم است، به نتیجه‌ی ایده آل دست پیدا کنید. می‌توانید با استفاده از یک چاقو یا قیچی به خلال دندان مورد نظر فرم لازم را بدهید.
اگر هیچ کدام از این دو مورد در دسترش شما نبود با استفاده از یک سوزن ته گرد هم می‌توانید ناخن‌های خود را طراحی کنید.

با استفاده از نوک تیز خلال دندان می‌توانید طراحی ناخن انجام دهید.

گل‌هایی به مراتب حرفه‌ای تر طراحی کنید

با استفاده از نوک تیز خلال دندان می‌توانید گل‌هایی به مراتب زیباتر روی ناخن خود طراحی کنید. نوک خلال دندان را از وسط نقاط به سمت مرکز حرکت دهید. این حرکت را در ارتباط با تمام نقاط تکرار کنید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از رنگ‌های سبز یا قهوه‌ای برای کل ساقه هم بکشید.

طراح‌های چرخشی

بعد از این‌که لاک پایه را روی ناخن‌های خود کشیدید، اجازه دهید به صورت کامل روی ناخن خشک شود و پس از آن یک لایه‌ی دیگر را روی لاک پایه بکشید. این بار با استفاده از نوک تیز خلال دندان و یک رنگ متضاد با رنگ لایه‌ی دوم و قبل از این‌که لایه زیرین به صورت کامل خشک شود، روی ناخن طرح‌های مورد نظر خود را ایجاد کنید. طرح‌ها را به گونه‌ای ایجاد کنید که رنگ لایه‌ی زیرین به خوبی نمایان شود. 
برای مثال روی لاک مشکی یک لایه رنگ نقره‌ای را اضافه کنید. در این حالت تمام سطح ناخن به رنگ نقره‌ای در می‌آید و  رگه‌هایی از رنگ مشکی نیز بر روی ناخن دیده می‌شود.

زدن لایه‌ رویین

طراحی ناخن خود را با استفاده از یک لایه برق ناخن بپوشانید. این جریان نه تنها موجب بالا رفتن عمر طراحی ناخن شما می‌شود، بلکه از محو شدن و خراشیدگی آن هم محافظت می‌کند. از روی دیگر استفاده از برق ناخن به جلوه‌ی بیشتر ناخن شما منجر خواهد شد. می‌توانید برای ساده کردن این فرایند از برق ناخن‌هایی که سریع تر خشک می‌شوند بهره بگیرید. این کار به سرعت فرایند طراحی ناخن شما نیز کمک خواهد کرد .

منبع : Wikihow