آیا دنبال راهی برای افزودن زیبایی و زرق و برق به ظاهر خود هستید؟ طراحی ناخن می‌تواند تیپ شما را برای یک مراسم خاص یا اضافه کردن یک ظاهر منحصربه فرد به شخصیت شما کامل کند. اگر چه بهتر است که یک طراحی پیچیده‌ی ناخن را به متخصصان این حوزه بسپاریم اما طرح‌های نسبتا ساده‌تری وجود دارد که هر کسی می‌تواند آن‌ها را روی ناخن خود پیاده کند. می‌توانید از طرح‌های دوگانه، براق و جواهرات، نقطه نقطه، رنگ‌های ترکیبی، مرمر کاری یا استامپ زدن برای به نمایش گذاشتن یک جلوه زیبا از ناخن خود استفاده کنید


مرحله اول

ناخن خود را آماده کنید. لاک قدیمی را پاک کنید. با پاک کردن لاک قدیمی که بقایای آن روی ناخن شما مانده است شروع کنید و مطمئن شوید که سطح آن کاملا تمیز شده باشد. ناخن خود را کوتاه کنید و سوهان بکشید. ناخن خود را طوری شکل دهید که یکنواخت و متقارن باشد. چون می‌خواهید طراحی ناخن انجام دهید ناخن را زیاد کوتاه نکنید. بهتر است بیشتر سطح ناخن را برای طراحی بگذارید.

لایه اول لاک را به ناخن بمالید. لاک‌های پایه معمولا سفید یا آبی هستند و همه جا یافت می‌شوند. این نوع لاک از ناخن شما در برابر کثیف شدن یا صدمه دیدن محافظت می‌کند. لایه نازکی از لاک پایه را به ناخن خود مالیده و بگذارید تا کاملا خشک شود. بعضی از لاک‌های پایه چسبناک باقی می‌مانند. این لایه به دوام و استحکام لایه بعدی یعنی لاک اصلی کمک می‌کند. هر نوع لاک پایه‌ای که دوست دارید انتخاب کنید.


برای طراحی ناخن می‌توانید از طرح‌های ساده استفاده کنید.

طرح‌های ساده

تنها نوک ناخن خود را با رنگ متفاوتی رنگ آمیزی کنید. از دو رنگی که همدیگر را کامل می‌کنند استفاده کنید تا نمای زیبایی به ناخن شما ببخشند. یک لاک پایه رنگی یا بی‌رنگ را روی ناخن خود بمالید و بگذارید خشک شود. یک چسب مانیکور را در عرض روی ناخن خود بگذارید طوری که نوک ناخن پیدا باشد. اگر چسب مانیکور ندارید، می‌توانید از چسب‌های ناخن دیگر مانند چسب‌های دایره‌ای استفاده کنید. قسمت نوک ناخن را که از چسب بیرون است لاک بزنید. اشکال ندارد که لاک را روی چسب نیز بکشید. تا لاک خشک نشده است چسب را بردارید زیرا اگر این کار را بعد از خشک شدن لاک انجام دهید تکه‌های لاک نیز با آن کنده می‌شوند. منتظر بمانید تا طرح کاملا خشک شود سپس قسمت بالای ناخن را نیز لاک بزنید.

یک جواهر یا استیکر به ناخن خود اضافه کنید. این کار را با لایه‌ای از لاک مورد علاقه‌ی‌تان شروع کنید و به آن تزیینات بیشتری اضافه کنید. یک لایه پایه با رنگ دلخواه یا بی رنگ به ناخن خود بمالید. ناخن‌تان را به چسب یا ژل ناخن آغشته کنید. آن را در قسمت بالا یا گوشه ناخن یا هرجایی که دوست دارید بمالید. جواهر یا استیکری که دوست دارید را با نوک موچین گرفته و روی ژل یا چسب ناخن قرار دهید. با استفاده از موچین خیلی آرام آن‌ها را روی ناخن بگذارید. منتظر بمانید تا چسب خشک شود. برای جلوگیری از افتادن جواهر یا شکلک، لایه‌ای از لاک پایه بی رنگ را روی آن‌ها بمالید.

برای طرح‌های زرق و برق دار از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  • پودر براق کننده را با ژل ناخن یا پایه بی رنگ قاطی کرده و روی ناخن خود بمالید. وقتی که خشک شد لایه رویی را نیز به آن اضافه کنید.
  • یک یا تعداد بیشتری از ناخن‌های‌تان را به ژل یا چسب ناخن آغشته کنید. پودر را روی چسب یا ژل بپاشید و قبل از اضافه کردن لایه بالا صبر کنید تا کاملا خشک شود.


طرح‌های نقطه نقطه یا خال‌دار برای طراحی ناخن

طرح‌های نقطه نقطه یا خال‌دار

نقطه‌های ساده روی ناخن خود بگذارید. دو رنگ انتخاب کنید، یکی برای پیش‌زمینه و دیگری برای نقطه‌ها. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از رنگ‌های مختلف برای نقطه‌ها استفاده کنید. لایه‌ی پیش‌زمینه را روی ناخن بمالید و بگذارید کاملا خشک شود.

یک فرچه کوچک یا یک خلال دندان را در رنگی که برای نقطه‌ها انتخاب کرده‌اید فرو ببرید و به آرامی روی ناخن بگذارید. این کار را همین‌طور ادامه دهید تا به تعداد دلخواه نقطه روی ناخن خود داشته باشید. برای داشتن نماهای متفاوت می‌توانید سایز نقاط را بزرگ و کوچک کنید. برای درست کردن نقطه‌های کم رنگ یا دنباله‌دار، فرچه یا خلال دندان را در رنگ مورد نظرتان فرو برده و با آن چند نقطه روی ناخن‌تان بگذارید بدون آنکه دوباره آن را به رنگ آغشته کنید. هم‌چنین می‌توانید از ابزاری با نوک پهن برای امتداد دادن نقاط روی ناخن‌تان به منظور کشیدن اشکال دراز یا گرد یا اشکال دیگر استفاده کنید.

وقتی که نقاط خشک شدند برق ناخن را روی آن بمالید و طرح گلدار بکشید. می‌توان از ترکیبی از نقاط برای کشیدن طرح گل استفاده کرد. سه رنگ انتخاب کنید: یک رنگ پایه، یک رنگ برای مرکز گل‌ها و یک رنگ نیز برای گلبرگ‌ها.  لایه پایه را روی ناخن بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. از یک فرچه با نوک گرد یا یک خلال دندان برای درست کردن 5 نقطه به صورت یک دایره روی ناخن خود استفاده کنید. این‌ها گلبرگ‌ها هستند. وقتی که گلبرگ‌ها خشک شدند از همان رنگ برای کشیدن یک دایره ساده در مرکز گلبرگ‌ها استفاده کنید. می‌توانید جزییات بیشتری به آن اضافه کنید و یک خط کوچک سفید بین گلبرگ‌ها بکشید یا با رنگ سبز به آن‌ها برگ اضافه کنید. مراقب باشید که تعداد گل‌ها در هر ناخن زیاد نشود و هرکدام از هم جدا باشند. وقتی که گل‌ها خشک شدند برق ناخن را روی آن‌ها بمالید. 

یک طرح پلنگی بکشید. برای این طرح دو رنگ انتخاب کنید: یک رنگ روشن و یک رنگ تیره. از رنگ سرخابی یا پرتقالی و سیاه استفاده کنید. از رنگ روشن‌تر برای کشیدن خال‌ها روی ناخن خود استفاده کنید. لازم نیست شکل‌ خال‌ها عینا مثل هم باشد زیرا لکه‌های پلنگ نیز یکسان نیستند. وقتی که خال‌ها خشک شدند، با استفاده از رنگ تیره شکل‌های U یا C را دور لایه بیرونی خال‌ها بکشید. وقتی که خال‌های پلنگ خشک شد برق ناخن را روی آن‌ها بمالید یا برای جلوه بیشتر یک رنگ براق روشن روی آن بزنید.


طرح‌های رنگی ترکیبی برای طراحی ناخن

طرح‌های رنگی ترکیبی

یک دایره بکشید. به سه رنگ مختلف نیاز خواهید داشت: یک رنگ پایه به اضافه دو رنگ دیگر که در شکل‌های دایره‌ای به همدیگر بیایند. لایه پایه را روی ناخن بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. یک لایه بی‌رنگ به لایه پایه اضافه کنید و بگذارید تا خشک شود. با استفاده از خلال دندان یک قطره از رنگ انتخابی را روی ناخن خود بگذارید یک خلال دندان تمیز بردارید و تا قطره قبلی خشک نشده است یک قطره از رنگی دیگر را روی قطره قبلی بگذارید. با استفاده از فرچه یک خلال دندان تمیز دیگر از این نقاط رنگی دایره‌هایی به شکل گرداب در بیاورید. هم‌چنین می‌توانید با گذاشتن چند نقطه تصادفی از رنگ گرداب اول روی ناخن، سپس گذاشتن چند نقطه از رنگ گرداب دوم در اطراف و بالای اولین نقاط طرح زیبایی بسازید. با حرکت ابزار خود نقاط را دور هم و باهم به صورت متقاطع یا به شکل S یا به شکل 8 بچرخانید.

طرح‌های سایه‌دار بکشید. شکل‌های سایه‌دارد با رنگ‌های هم خانواده بسیار زیبا هستند مثل رنگ‌های ارغوانی و آبی. برای این طرح به سه رنگ نیاز خواهید داشت: یک رنگ تیره، یک رنگ متوسط و یک رنگ روشن. رنگ تیره را در پس زمینه استفاده کرده و بگذارید خشک شود. اسفنج آرایش را به رنگ تیره آغشته کنید و رنگ متوسط را به نوک ناخن‌تان بمالید، از نوک ناخن به سمت پایین بکشید تا طرح کم کم محو شود. با یک اسفنج آرایش تمیز همانند مرحله قبل رنگ روشن را به ناخن خود بمالید، از نوک ناخن شروع کنید و به سمت ساقه ناخن بکشید. طرحی که دیده می‌شود باید در نوک ناخن روشن باشد و هر چقدر که به ساقه ناخن نزدیک می‌شویم تیره‌تر شود. تا رنگ‌های قبلی خشک نشده‌اند یک لایه بی‌رنگ روی آن‌ها بمالید تا رنگ‌ها بیشتر با هم ترکیب شوند.

طرح آب رنگی بزنید. در این مورد به دو یا چند رنگ احتیاج دارید: سفید و یک رنگ دیگر یا دو رنگ انتخابی. رنگ سفید را به عنوان رنگ پیش‌زمینه بمالید. قبل از این‌که رنگ پایه خشک شود، از یک خلال دندان یا ابزار دیگر برای قرار دادن نقاطی با استفاده از رنگ یا رنگ‌های دیگر روی رنگ پایه استفاده کنید. یک فرچه را به استون آغشته کنید و به نقاطی که روی ناخن گذاشته‌اید بمالید. از فرچه و استون برای نازک کردن و ترکیب کردن نقاط روی پیش زمینه سفید استفاده کنید. اگر موفق به این کار شدید طرح امپرسیونیستی فوق العاده‌ای خواهید داشت. وقتی که طرح آب رنگ خشک شد، برق ناخن را روی آن بمالید.

ناخن‌هایی با رنگ شسته طراحی کنید. برای بدست آوردن رنگی شبیه لباس جین سنگ شور شده، از رنگ‌های سفید و آبی استفاده کنید. از رنگ آبی برای پایه استفاده کنید. پس از خشک شدن لایه‌ای از لاک بی‌رنگ روی آن بمالید. بعد از خشک شدن این دو لایه، یک لایه رنگ سفید روی آن بمالید. اسفنج آرایش را به استون آغشته کرده و به آرامی روی لایه سفید بکشید. وقتی که رنگ آبی نمایان شد این کار را متوقف کنید. وقتی که طرح رنگ آبی شسته خشک شد برق ناخن را بمالید.


طرح‌های آبی مرمری برای طراحی ناخن

طرح‌های آبی مرمری

وسایل‌تان را آماده کنید. مرمرکاری آبی یک روش خلاقانه است که با استفاده از آب و رنگ‌های مختلف طرح منحصربه فردی را به وجود می‌آورد. اقلام زیر را آماده کنید: یک رنگ پایه و دو یا سه رنگ دیگر که به خوبی با هم ترکیب شوند مثل آبی روشن، زرد و سفید، یک فنجان با دهانه گشاد و عمق کم که تا لبه پر از آب است و وازلین. رنگ پایه را روی ناخن بمالید. بگذارید کاملا خشک شود. رنگ را به آب اضافه کنید. از ارتفاع کم چند قطره رنگ در آب بریزید. نگاه کنید که چطور چند حلقه رنگی در آب تشکیل می‌شود.

یک رنگ دیگر را در وسط رنگ قبلی بریزید. به همان شکل قبلی قطره‌های رنگ را به آب اضافه کنید و هربار رنگ را در وسط رنگ قبلی بریزید تا شکلی شبیه سیبل هدف‌گیری ببینید.

از یک خلال دندان برای تغییر طرح استفاده کنید. خلال دندان را در آب فرو برده و از مرکز سیبل به سمت بیرون بکشید تا طرح‌های جدیدی تشکیل شود. طرح تار عنکبوت بسیار محبوب است و هم‌چنین طرح‌های گلدار و اشکال متقارن. خلال دندان را بیش از حد در رنگ‌ها نچرخانید زیرا مرز بین رنگ‌ها از بین می‌رود. اگر طرحی که با خلال دندان ایجاد کرده‌اید را دوست نداشتید، کار را از اول شروع کنید.

طرح را روی ناخن خود بگذارید. مقداری وازلین به پوست اطراف ناخن و انگشتان خود بمالید. با احتیاط ناخن خود را روی طرح درون فنجان قرار دهید و کمی آن را در آب فرو ببرید. آب روی ناخن‌تان را پاک کنید. تمام قطرات آب را از روی انگشت و ناخن‌تان پاک کنید و از پنبه یا پارچه کتانی آغشته به استون، برای پاک کردن لبه‌ها و پاک کردن لاک از انگشتان استفاده کنید. بگذارید طرح کاملا خشک شود. روی آن یک لایه بی رنگ بمالید.


یکی از راه‌های یادگیری طراحی ناخن شرکت در کلاس‌های آموزش طراحی ناخن در آرایشگاه‌ها است.

الگوبرداری کنید

در کلاس طراحی ناخن تشکیل شده در آرایشگاه محله شرکت کنید. گذراندن چند ساعت در کنار یک استاد حرفه‌ای طراحی ناخن می‌تواند مهارت‌های شما را به مقدار زیادی بالا ببرد.

کتاب‌هایی در مورد طراحی ناخن مطالعه کنید. برای پیدا کردن کتابی درباره طراحی ناخن به کتابخانه یا کتابفروشی محله بروید یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

در اینترنت جستجو کنید. در اینترنت می‌توان منابع زیادی در این زمینه پیدا کرد مخصوصا اگر دنبال ایده‌ای جدید باشید. علاوه بر صفحات پر از عکس‌ و طرح جدید، می‌توانید گروه‌هایی را نیز پیدا کنید که در آن افراد علاقه‌مند به این حوزه تجربیات‌شان را با هم در میان می‌گذارند.


منبع : Wikihow