آیا از لبخند خود و نگاهی که افراد دیگر به آن دارند ناراضی هستید؟ نگران نباشید چون تنها نیستنید و طبق تحقیقات انجام شده روی 2.000 نفر، تقریبا 60٪ خانم‌ها و آقایان مشکل شما را دارند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن لبخندی زیبا می‌تواند تا چه حد در کیفیت زندگی روزمره و حس افراد به چهره‌ی خودشان تاثیر داشته باشد. 

برای مثال، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی «Neuropsychologia» لبخند زدن به افراد باعث می‌شود قسمتی از مغز به نام کورتکس اوربیتوفرانتال فعال شود. این قسمت از مغز وظیفه‌ی عکس العمل‌های حسی را به‌عهده دارد و این یعنی وقتی می‌بینیم کسی به ما لبخند می‌زند احساس بهتری داریم. نتایج تحقیقاتی دیگر نشان می‌دهد که لبخند زدن می‌تواند مسری باشد. عکس‌العمل به لبخند در قسمتی از مغز اتفاق می‌افتد که خودکار و ناخودآگاه است. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه آبردین اسکاتلند، خانم‌ها و آقایان بیشتر به افرادی جذب می‌شوند که به آن‌ها لبخند می‌زنند. هم‌چنین کسانی که بیشتر لبخند می‌زنند شانس بیشتری در پیدا کردن شغل دارند. هم‌چنین دو سوم خانم‌ها و آقایان اذعان دارند که لبخند مشخصه‌ای است که باعث می‌شود به جنس مخالف جذب شوند. هم‌چنین تحقیقات متعدد نشان داده است که لبخند زدن باعث آرامش می‌شود و با تولید هورمون‌هایی به درمان اضطراب در بدن کمک می‌کند و در کل روی سلامت تاثیر مثبت دارد. 

نتایج تمام این تحقیقات به این مسئله اشاره دارد که لبخند نزدن یا زدن لبخند‌های غیرمطمئن و بدون اعتماد به نفس می‌تواند تاثیر منفی روی روابط اجتماعی و کاری داشته باشد و به سلامت روانی افراد لطمه بزند. اما بسیاری از افراد با لبخند زدن راحت نیستند چون تصور می‌کنند که لبخندشان کج و کوله و بد شکل است و مشکلات زیادی دارد. البته خبر خوب این است که با روش‌هایی مثل طراحی لبخند می‌توان این مشکلات را به راحتی حل کرد. در فرایند طراحی لبخند وضعیت کنونی لبخند فرد بررسی می‌شود که شامل شکل دندان‌ها، لثه، فک، آرواره و الگوی گاز زدن می‌شود. سپس با استفاده از تعدادی عکس و معاینات دهان و دندان مشخص می‌شود که چطور با طراحی لبخند برای فرد به شکلی مناسب، می‌توان به زیبا شدن چهره و لبخند او کمک کرد و اعتماد به نفس لازم برای لبخند زدن را به او داد. 

با استفاده از نرم‌افزارهای خاص و نتایج معاینات گسترده، می‌توان شیوه‌ی درمان مناسبی برای مشکلات هر فرد که می‌توانند شامل بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان و اختلالات شکل فک باشد در نظر گرفت و مشکلات او را حل کرد.