جواهر فروشی‌ها همیشه هدفی راحت برای تبهکاران بوده‌اند و مورد انواع مختلف سرقت قرار می‌گیرند. دلیل آن بسیار ساده است و آن وجود اجناس پر ارزشی چون طلا وجواهر است. به‌همین دلیل است که صاحبان  این مشاغل دست به سرمایه‌گذاری در  سیستم‌های حفاظتی و امنیتی مانند سیستم‌های آژیر خطر و دوربین‌ مداربسته زده‌اند.


تکامل اقدامات امنیتی

در گذشته فروشگاه‌ها برای حفاظت از اجناس خود به امنیت فیزیکی و محافظین انسانی متکی بودند. اما موارد زیادی از دزدی و سرقت در جواهر فروشی‌های کوچک و بزرگ منجر به وارد شدن صدمات شدید به برخی از افراد شد. حتی در برخی از موارد گارد امنیتی جان خود را بر سر این کار می‌گذاشت.

در کنار این رویدادها و ظهور فناوری‌های دیجیتال، سیستم‌های حفاظتی و امنیتی به میزان قابل ملاحظه‌ای تکامل پیدا کرده‌اند. امروزه جواهر سازان ترجیح می‌دهند در خدمات نظارت مدیریت شده‌ سرمایه ‌گذاری کنند که در جلوگیری از چنین رویداد‌هایی موثر است. سرویس نظارت مدیریت شده این امکان را فراهم می‌کند که یک تیم نظارتی حرفه‌ای فروشگاه‌ها را هفت روز هفته و به صورت شبانه‌‌روزی زیر نظر داشته باشند.


نظارت مدیریت شده چه کمکی می‌کند

ارائه دهندگان این خدمات افراد حرفه‌ای در اختیار دارند که برای اقدام علیه جرم در حین وقوع تعلیم دیده‌اند. این کار نه تنها به جلوگیری از سرقت از مغازه‌ها کمک می‌کند، بلکه در هنگام سوء قصد باعث حفظ جان مشتریان و همین‌طور کارکنان می‌شود.


وجود یک دوربین‌ مداربسته در فروشگاه می‌تواند پس از وقوع سرقت به شناسایی وقایع جرم کمک کند.

امنیت فعالانه

ممکن است یک دزد خود را جای مشتری جا بزند و وارد مغازه شود تا در فرصت مناسب کارش را انجام دهد. در این صورت وجود یک دوربین‌ مداربسته می‌تواند تنها پس از وقوع سرقت به شناسایی وقایع جرم کمک کند. از طرف دیگر، نظارت ویدیویی مدیریت شده جرم را قبل از وقوع شناسایی ‌می‌کند. بنابراین با باهوش‌تر شدن سارقین، جواهر فروشان هم باید هوشمندانه‌تر عمل کرده و در زمینه‌ی پیش‌گیری فعالانه از جرم سرمایه‌گذاری کنند و تنها به جمع‌آوری مدارک و شواهد بسنده نکنند.


بهینه‌سازی فعالیت‌ها

نظارت به غیر از این‌که از لحاظ امنیتی سودمند است، ابزاری موثر برای بهینه‌سازی فعالیت‌های فروشگاه است. امروزه به‌دلیل وفور استفاده از سیستم‌های دوربین‌ مداربسته  در فروشگاه‌ها، شرکت‌هایی ایجاد شده‌اند که به تحلیل و بررسی عملکرد کارکنان برای افزایش بهره‌وری در کار و سنجش رفتار مشتریان برای رضایت و بازاریابی بهتر محصولات می‌پردازند. این کار با نظارت صحیح بر روی رفتار کارکنان و مشتریان صورت می‌گیرد. در حالی که گزارش‌های معمولی به ارزیابی بازده کارمندان در طول ساعات کاری کمک می‌کند، با استفاده از این روش به‌عنوان مثال، مدیر فروشگاه می‌تواند متوجه شود آیا کارکنان واقعا در حال کار و خدمت‌رسانی به مشتریان هستند یا با انجام کارهای بیهوده وقت تلف می‌کنند.

شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات نظارت ویدیویی آنلاین گزارش‌های هوشمندانه‌ای می‌دهند که استفاده‌ی صحیح از نیروی انسانی را تضمین می‌کند. این گزارشات حاوی اطلاعاتی در مورد بازده کارکنان و هم‌چنین رفتار مشتریان می‌باشد. به‌طور مثال به‌دست آوردن اطلاعات، در مورد نوع و طرحی از جواهرات که نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را به خرید وا می‌دارد می‌تواند به بهبود فروش و کسب تجربه از مشتریان کمک کند.


مدیریت انرژی در فروشگاه یکی دیگر از مزیت‌های اصلی استفاده از دوربین‌ مداربسته مدیریت شده است.

مقایسه‌ی فروشگاه‌ها

باید توجه داشت که این گزارش‌ها به مقایسه‌ی فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر بر اساس فاکتورهای متفاوت کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید فروشگاه‌ خود را از لحاظ تعداد مشتریان، میزان شلوغی در بخش‌های مختلف روز و بسیاری چیز‌های دیگر  بررسی کنید. علاوه بر آن، می‌توان فروشگاه‌ را بر اساس تمیزی و بهداشت و این که آیا کارکنان بخش نظافت وظیفه‌ی خود را به درستی انجام می‌دهند را هم بررسی کرد. صاحبان و مدیران فروشگاه‌ها با اطلاعاتی که در اختیار دارند می‌توانند اقدامات خود را فرمول‌بندی کنند و از این طریق راندمان و فروش کسب و کار خود را بهتر کنند.


حذف قبض‌های ناخواسته‌ی انرژی

مدیریت انرژی یکی دیگر از مزیت‌های اصلی استفاده از دوربین‌ مداربسته مدیریت شده است. با استفاده از این سیستم می‌تواندی متوجه شوید که آیا مصرف انرژی به درستی مدیریت می‌شود یا خیر. در بسیاری از فروشگاه‌ها کارکنان چراغ‌ها را حتی پس از تعطیل شدن فروشگاه نیز روشن می‌گذارند. این باعث می‌شود که صاحب فروشگاه قبض سنگین برق را هر ماه بپردازد، اما با استفاده از دوربین‌ مداربسته می‌توان از آن جلوگیری کرد. گزارش‌های منظم  نشان می‌دهد که برق در کدام قسمت در حال هدر رفتن است یا چراغ‌ها و وسایل کدام بخش بی جهت در حال کار است. با این کار در هزینه‌های انژری صرفه‌جویی شده و هزینه‌های کلی فروشگاه پایین می‌آید.

به طور خلاصه، صاحبان جواهر فروشی‌ها باید با استفاده از خدمات دوربین‌ مداربسته  امنیت فروشگاه خود را تامین کننند. به‌علاوه دیگر نمی‌توان کتمان کرد که دوربین‌ مداربسته در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری برای مدیریت موثر فعالیت‌های فروشگاهی است.


منبع : Gizmosupport