لیپوساکشن با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در این جا سوالی که برای شما پیش می‌آید این است که کدام روش مناسب شما است. ما با چند جراح پلاستیک که کار لیپوساکشن انجام می‌دهند صحبت کرده‌ایم و در این ‌مطلب نکاتی مهم را آورده‌ایم که هنگام انتخاب روش لیپوساکشن باید در ذهن داشته باشید.


روش‌ها چندان هم متفاوت نیستند

اغلب کسانی که کار لیپوساکشن انجام می‌هند تاکید می‌کنند که تفاوت‌های بین روش‌های مختلف جزئی است. اما در کل روش‌های تهاجمی لیپوساکشن تقربیا شبیه به هم هستند. دکتر سوتو می‌گوید: در تمام این روش‌ها از وسایل استاندارد استفاده می‌شود و تنها تفاوت آن‌ها در نوع کار با چربی قبل از خارج کردن آن است.


پزشک انتخاب کنید نه تجهیزات

میزان موفقیت عمل لیپوساکشن عمدتا به مهارت پزشک بستگی دارد. به دنبال پزشکان خوشنام و معتبر باشید نه تجهیزاتی که استفاده می‌کنند. دکتر سوتو می‌گوید: اگر نزد پزشکی رفتید و او شروع به توضیح اهمیت دستگاه مورد استفاده‌ی خود در نتیجه‌ی کار کرد، این باید باعث نگرانی شما شود و نه خوشحالی، چون بهترین تجهیزات هم اگر به درستی استفاده نشود ارزشی نخواهند داشت.


لیپوساکشن با کمک بی‌حسی موضعی تبدیل به یک استاندارد طلایی تبدیل شده که تکنیک‌های دیگر با آن سنجیده و ارزیابی می‌شوند.

گول فناوری جدید را نخورید

جدید بودن یک روش، لزوما به معنی بهتر بودن آن نیست. بسیاری از پزشکان روش لیپوساکشن با کمک بی‌حسی موضعی را ترجیح می‌دهند که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را به خوبی پس داده است. دکتر کامینر می‌گوید: لیپوساکشن با کمک بی‌حسی موضعی به یک استاندارد طلایی تبدیل شده که تکنیک‌های دیگر  با آن سنجیده و ارزیابی می‌شوند. بیماران هم به این روش از 100 نمره 83 داد‌ه‌اند که بالاترین نمره در روش‌های لیپوساکشن است.

دکتر سوتو توصیه می‌کند هنگام مواجه با فناوری‌ها و روش‌های جدید لیپوساکشن باید سه سوال اساسی بپرسید:

  • آیا روش جدید از روش موجود بهتر جواب می‌دهد؟
  • آیا هزینه‌ی آن کمتر است؟
  • آیا نسبت به روش موجود خطر کمتری دارد؟

با پزشکی که در چندین روش لیپوساکشن مهارت دارد مشورت کنید

اگر با پزشکی مشورت کنید که مثلا فقط روش اسمارت لایپو را انجام می‌دهد، او سعی می‌کند شما را متقاعد کند اسمارت لایپو بهترین روش است. از طرف دیگر، اگر به پزشکی مراجعه کنید که در مطب خود چندین تکنولوژی مختلف در دسترس دارد در واقع پیش کسی رفته‌اید که با تفاوت‌های جزئی روش‌های مختلف آشنا است و می‌تواند بهترین روشی را که مناسب شما است انتخاب کند. دکتر ایوان ساراکین می‌گوید: تنها فردی که می‌تواند مشاوره صحیح به شما بدهد و بهترین روش را برای شما انتخاب کند پزشکی است که همه‌ی روش‌های لیپوساکشن رابه صورت روتین انجام می‌دهد.

به نظرات و نمره‌هایی که بیماران به روش‌های مختلف لیپوساکشن داده‌اند نگاهی بیندازید

اگر شک داشتید، ببینید افرادی که قبلا این روش‌ها را امتحان کرده‌اند چه می‌گویند. می‌توانید در اینترنت نمره‌هایی که بیماران قبلی به هر یک از روش‌های لیپوساکشن داده‌اند نگاه کنید. در برخی از وبسایت‌ها اطلاعات دیگری مثل میزان درد عمل، مدت زمان آن و همین‌طور زمان تقریبی دوران نقاهت هم وجود دارد.


منبع : Realself