برای موفقیت بازاریابی تجهیزات پزشکی باید بین حساسیت، لازمه‌های قانونی و افزایش فروش و درآمد تعادل برقرار کرد. فرقی نمی‌کند روی تجهیزات کمکی مثل ویلچر و صندلی توالت تمرکز داشته باشید یا تجهیزات تخصصی پزشکان، یک برنامه‌ی بازارایابی قوی می‌تواند به موفقیت در فروش و افزایش درآمد منجر شود. با دانستن روش‌های مناسب بازاریابی تجهیزات پزشکی، فروختن آن‌ها آسان‌تر می‌شود، مشتریان به سمت شما می‌آیند و سود کسب و کارتان بیشتر می‌شود. 


رابطه‌های پشتیبانی مالی

با مراکزی که برای خرید تجهیزات پزشکی وام می‌دهند ارتباط برقرار کنید تا به مشتریان‌تان در خرید تجهیزات پزشکی مورد نیازشان کمک کنید. بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. وقتی مشکلات مالی خرید تجهیزات پزشکی را از سر راه مشتریان بردارید، فروش‌تان افزایش می‌یابد و درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. 


داشتن یک وبسایت مفید

وبسایتی راه‌اندازی کنید و در آن مطالبی در خصوص نحوه‌ی استفاده از تجهیزات پزشکی منتشر کنید تا مشکلات مشتریان راحت‌تر حل شده و از بروز مشکلات و حوادث جلوگیری شود. اطلاعات معتبر و مثال‌های واقعی فراهم کنید تا مشتریان راحت‌تر بتوانند از تجهیزات پزشکی استفاده کنند. بهتر است یک بلاگ در وبسایت در نظر بگیرید که در آن در خصوص بیمه خدمات درمانی، تغییرات قانون، مطالعات پزشکی و محصولات جدید بحث شود. با فراهم کردن اطلاعات به روز، وبسایت‌تان در رده‌بندی‌های موتورهای جستجو بالا می‌آید و می‌توانید مشتریان بیشتری از طریق اینترنت جذب کنید. 


پزشکان بسته به تجهیزات پزشکی که به فروش می‌رسانید و با ارائه دادن خدمات و محصولات عالی شما را به بیماران‌شان معرفی کنند.

ارجاع

با ارائه دادن تخفیف برای خرید‌های آینده یا دادن جوایزی مثل محصولات کاربردی و ارزان کاری کنید مشتریان دوباره نزد شما بیایند. بسته به تجهیزات پزشکی که به فروش می‌رسانید، با پزشکان مربوطه همکاری کنید و با ارائه دادن خدمات و محصولات عالی به آن‌ها کاری کنید شما را به بیماران‌شان معرفی کنند. 


فعالیت‌های خیرخواهانه

با سازمان‌های خیرخواهانه که به افراد نیازمند کمک می‌کنند همکاری کنید. تجهیزات پزشکی خود را به صورت مجانی یا با قیمتی پایین در اختیار این سازمان‌ها قرار دهید و از آن‌ها بخواهید برای شما به صورت نامحسوس در وبسایت‌های‌شان تبلیغ کنند. به این شکل نه‌تنها درآمد کسب و کارتان را بیشتر می‌کنید، بلکه محصولات‌تان را به دست مشتریان بیشتری می‌رسانید. 


ارائه‌ دادن محصولات خاص

تجهیزات پزشکی خاص را برای مشتریان خاص فراهم کنید تا از دیگر رقبای خود متمایز شوید. برای مثال می‌توانید رنگ، اندازه و مواد اولیه‌ی تجهیزات پزشکی را به صورت سفارشی تهیه کنید. برای افراد چاق تجهیزات بزرگ و مستحکم فراهم کنید. با تنظیم کردن محصولات بر اساس نیازهای مشتریان، تجهیزات پزشکی شما مشتریان بیشتری خواهد داشت و کسانی را به سمت خود جذب می‌کنید که رقبای‌تان از آن‌ها غافل شده‌اند. 


منبع : Ehow